Ik zal dit nooit begrijpen...

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door Sandor Gora »

Er doet wat pre-historisch dna mee, denk ik. Van toen we nog echte nomaden waren. Dan kon je maar beter bij elkaar kruipen als de nacht viel.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door Jan en Simonne »

Het hele veld heeft zon, er is geen schaduw en overal is tv ontvangst.
Ons plekje is exact hetzelfde als een plekje 75 meter verderop.
Maar goed, misschien gaan ze vandaag wel weg, wij gaan in elk geval vanmiddag weer rijden.

O, en kunnen we afspreken, dat er niet met ziektes gegooid wordt hier?
Niet lichamelijk, geestelijk, mentaal of anderszins?
Dat vind ik niet nodig en voor sommigen ook wel kwetsend en dat zal de bedoeling toch niet zijn, neem ik aan.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door AadenAnke »

Ja erg herkenbaar.kom je aan op een veld met een stuk of 10 campers (je kan er zeker 70 neer zetten) waarvan 7 strak met net 2 meter tussen ruimte en een paar verdeeld over de rest van het veld. Zet de camper neer op een meter of 20 van de andere. Komt er na een uurtje een dame langs met haar hondje een praatje maken prima hoor maar als haar hondje tegen de poot van de luifel begint te zeiken zeg ik haar dat het een leuk hondje is maar de bazin toch enige opvoeding nodig heeft, je laat een hond niet tegen iemands camper en/of spullen zeiken! Kijkt me aan zegt O weer een honden hater, nou hij doet niets hoor. Loopt boos weg en ik denk die zien we niet meer terug! Buiten de waard gerekend. Na een paar uur komt ze weer langs en zegt ik zou maar weg gaan er komen straks kennissen die staan altijd hier en hebben 2 grote honden. Ik zeg aller vriendelijkst waarschuw ze maar dat ze die binnen houden ik bijt. Een half uur later een camper die op een afstand vaan een meter of 10 word neer gezet en wat komt er uit ja 2 flinke honden die uitbundig naar buiten stormen (ik denk dit wordt gezellig) een kort bevel van de baas en de honden gaan liggen naast de deur. De bazin komt naar buiten pakt de riem lijnt de honden aan en verlaat het veld voor een 1/2 uur. Als ze terug komt de eerste praatjes maker aan lopen met haar hondje al roepend naar de nieuwe buren en ik hoor de buurman zeggen O nee daar heb je de directrice, met die zeik hond van der! Lang verhaal kort makend nog 2 dagen naast gestaan echt een gezellig stel praatje grapje en er kwam verder niemand in de buurt staan. De buurman legde uit dat hij eind vorig jaar tegen de directrice had gezegd " hou je hondje aan de lijn die van mij toleren geen andere honden als een paar uur op een plek zijn en ik vertrouw ze dan niet meer" gepaste afstand is fijn Hooft geen 100 meter te zijn maar een meter of 10 is wel prettig als er genoeg ruimte is. Het schijnt ook te helpen als je wat rotzooi om je camper laat slingeren :-B

Gr. Aad
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door Jan en Simonne »

Die mevrouw met dat hondje ken ik, denk ik.
Dat hondje mocht van haar ook over ons trapje plassen. :shock:
Toen ik er iets van zei kreeg ik te horen "ja, het is een mannetje en mannetjes doen dat"...
Toen heb ik haar gezegd, dat ik dadelijk wel even aan Jan zou vragen om bij haar over de camper te plassen, want Jan is ook een mannetje... :mrgreen:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door Toemke »

Wat een geweldige reactie :thumbup:
Wij hebben ook een mannetje en die doet dat ook als je niet oplet maar als wij ermee gaan wandelen en komen voorbij een andere camper, caravan, tent of wat dan ook, zullen wij nets iets harder aan het lijntje trekken en het beestje de kans niet geven tegen andermans gerief te plassen. Wat een antwoord van die vrouw :evil:

In dezelfde lijn hoewel het hier niet het geval is: ik begrijp ook niet dat mensen hun honden uitlaten op de camping zelf ipv ermee buiten te gaan wandelen. De haag op je plekje kan evengoed naar hondenpis ruiken, ga daar maar langs liggen in het zonnetje met je boekje.. :sick:
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door Aardy »

In een vergelijkbare situatie zou mijn echtgenoot naar de mensen toestappen en vertellen dat hij dit plekje gekozen had omdat het zo lekker stil was. Maar dat zij een andere manier van camperen hebben dan hij en zijn vrouw, dat we absoluut niet bang zijn 's nachts en al een paar nachten alleen staan en dat we een andere plaats gaan kiezen op het veld.
Verder zou hij iets positiefs zeggen over hun bus en onze camper verderop rijden :thumbup:

Ik zou te pissig zijn om dergelijke zaken vriendelijk en op de juiste momenten glimlachend te bespreken.
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door Maranopreis »

Aardy schreef:
di 30 jul 2019, 10:57
Ik zou te pissig zijn om dergelijke zaken vriendelijk en op de juiste momenten glimlachend te bespreken.
Pissig is het juiste woord gezien de laatste posts :lol: :lol: :lol:
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1172
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door josé moncayo »

Ola
Tja wat ik dan weer niet begrijp is dat als het hartstikke druk is men toch 5 tot 7 mtr uit elkaar gaat staan.
Bij 7 mtr. kun je er op rekenen dat er iemand tussen komt staan
Bij 5 mtr ook maar dan iets minder.
Je gunt een ander toch ook een plaatsje.??
Ook al vind ik het ook niet leuk zo dicht op elkaar te staan....

Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door de Jonckheer »

Wij hebben de mazzel dat niemand graag naast ons staat. Niet als ze het even kunnen vermijden. Het zal de grootte van de camper wel zijn of ze denken dat met zoiets alleen maar aso's rondtrekken. :lol: :lol: Wat het ook is, ik vind het prima. Wij zijn niet mensenschuw maar contact zoek je op en moet je niet worden opgedrongen. Ook doen wij niet aan schijnveiligheid dus kruipen we niet naast iemand anders als er genoeg ruimte is. Waar ik persoonlijk wel allergisch voor ben zijn idioten die maar niet snappen dat een schuifdeur ook met beleid en vooral zonder herrie gesloten kan worden. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door Marco Polo »

Dat zal ik dan nooit begrijpen. Dat commentaar op schuifdeuren ;-)
Nooit last van.
Misschien goed geïsoleerde camper of weinig hoog seizoenvakanties :D
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door hurktoilet »

Hoofdnoorman schreef:
di 30 jul 2019, 0:51
Prima boek, John Grisham geloof ik. Moet je lezen.
Inderdaad Grsham. Nu in de ramsj voor een tientje.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door peter possl »

de Jonckheer schreef:
di 30 jul 2019, 13:05
Waar ik persoonlijk wel allergisch voor ben zijn idioten die maar niet snappen dat een schuifdeur ook met beleid en vooral zonder herrie gesloten kan worden. :mrgreen:
Wij hebben een buscamper en als je die 's avonds voor het slapen gaan wilt afsluiten ( dus met deurslot erop, dan moet je hem helaas, vaan harder dichttrekken.) Overdag hou ik hem vaak open of doe hem zacht dicht, omdat ik dat harde dichtgooien ook niet prettig vind. Voor de nacht moet de camper echter wel op slot kunnen! De nieuwe buscampers hebben een elektrisch deursluiting waardoor de deur automatisch in het slot valt. Bij een nieuwe buscamper zeker een gedachte. Voor ons, behalve een regel van fatsoen, zeker een reden om afstand te houden van een andere camper op een lege camperplaats.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door PE1OPQ Theo »

Een schuifdeur maakt geluid, ja en die sla ik ook dicht. :D
Een ander maakt weer een ander geluid, TV aan of nog erger buiten de TV aan en een voetbal wedstrijd kijken.
Das nog niet zo erg maar natuurlijk met geluid aan.
Mijn schuifdeur maakt maar 1 keer savonds geluid, en wat dan nog?
Leven laten en laten leven.

Theo
Gebruikersavatar
vanHooltje
Berichten: 2696
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Ik zal dit nooit begrijpen...

Bericht door vanHooltje »

Er zijn er genoeg die de hele dag om de have klap die schuifdeur dicht gooien. :bang:
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
Gesloten