camper (verzekering voor zelfbouw)

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
de3musketiers
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 10 mei 2019, 13:52

camper (verzekering voor zelfbouw)



Bericht door de3musketiers »

Welke verzekering is goed voor een zelfbouw bus die niet veel waarde heeft?
Ik ben van plan om een 2007 boxer te kopen en on te bouwen. Dingen zoals uitgebreide dekking en aankoopwaardegarantie etc hoef ik niet. Eigenlijk ben ik op zoek naar een zo klein mogelijke verzekering, bijvoorbeeld deuken en krassen aan mijn eigen bus maak ik zelf.

Marjasjaak gaf mij deze reactie (in een andere thread) :
Wij hebben bij de NKC een zgn. bouwverzekering, je bent dan wel verzekerd maar je mag er niet mee rijden behalve voor "bouw gerelateerde" ritten. Bijv. naar de bouwmarkt o.i.d. Deze verzekering is dus ook een stuk goedkoper. Als de camper helemaal klaar is moeten we een keuringsrapport laten maken bij een Bovag garage en die opsturen naar NKC. Dan wordt de verzekering omgezet naar een definitieve en kunnen we ermee op vakantie.

Nu zie ik dat NKC toch al €30 / maand is. En Unive maar €13 / maand. ANWB is weer een stuk duurder.

Wat is jullie ervaring?
Een verzekering met iets van een bouwverzekering is wel interessant.
Gebruikersavatar
mfellman
Berichten: 287
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 18:38
Locatie: Flevoland

Re: camper (verzekering voor zelfbouw)



Bericht door mfellman »

Lastig, kijk vooral naar de voorwaarden en wat jij belangrijk vindt. Hoe veel mag je er gebruik van maken en is niet vakantie gerelateerd gebruik toegestaan. Wat zijn de kilometer beperkingen en hoe belangrijk is dat voor jou. En wat als je schade hebt hoe wordt dan rekening gehouden met de waarde van de camper of kun je de vakantie met vervanging vervolgen. Prijs is niet echt enige waar je rekening mee zou moeten houden. Wij moeten met onze 12 meter bus ook binnenkort voor de keuring om ermee te mogen kamperen. Voor ons is de spoeling erg dun als je boven de 10 ton leeg gewicht komt maar vermoed dat je nog wel meer opties hebt met jouw bus.

Binnenkort (weer) onderweg met een 12 meter bus.
PE1RBR

Plaats reactie