Uitwerpselen bij camperplaats

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Uitwerpselen bij camperplaats

Bericht door FJM »

Gelezen op NKC:

https://www.nkc.nl/nieuws/2019/mei/uitw ... -25885317

Ik ben het met die klachten wel eens: als het vaak gebeurt en je komt die uitwerpselen tegen... Da's niet zo fijn.
En als het een drukke camperplaats is, met geen sanitair en campereraars met een camper zonder toilet (zijn die er dan?!?!?)... tja.

Hoe handhaaf je dan dat camperaars dit niet meer gaan doen? Deze vieze mensen gooien wél de naam van de hele groep te rgabbel.
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Je zal er maar naast wonen....

Bericht door appellover »

Ik woon in zuid Spanje en ik denk dat het hier de gewoonste zaak is.Krijg het idee dat Spanjaarden altijd toiletpapier bij zich hebben.
De bouwvakkers hier lopen allemaal de duinen in ,geen dixi hier op de bouw ondanks vele bouwvakkers van 44 woningen.
Alleen de niet Spanjaarden maken zich er druk om.
In dichtbevolkte Nederland is dat natuurlijk anders maar hoe zuidelijker je komt in EU hoe anders het gaat ook bv omgang met dieren.


Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Je zal er maar naast wonen....

Bericht door hwendt »

Ik erger mij aan de opmerkingen dat die 16 euro geen probleem mag zijn voor een camperaar om dan maar daar te gaan staan. 10 euro voor alleen een overnachting vind ik dus wel een belachelijke prijs.
Los van het feit dat ik het viespeuken vind als je je eigen nest bevuild zelfs een dier doet dat vaak niet eens.
Uit sommige meningen blijkt dat het komt door de minder draagkrachtigen die daardoor maar in de bosjes poepen. Tja ik moet even denken aan mijn jonge jaren dat we in de auto sliepen als we naar Spanje gingen. Toen hadden we nog veel minder mogelijkheden dan nu om onze behoefte te doen. het was dus heel gebruikelijk dat men dat toen deed. Hier in Nederland zijn we te gierig ( DE overheden dus ) om zorg te dragen dat we op normale wijze onze behoefte kunnen doen. Openbare toiletten zijn een kostenpost dus zoek het maar uit. Wiltplassen kost 150 euro maar de wetgever laat geen toiletten plaatsen op plekken waar dat noodzakelijk is.
kijk naar Spanje en Frankrijk, overal toiletten en kraakhelder en schoon. Zelfs toiletpapier is vaak aanwezig.

Dan het idee dat het de minder bedeelde zijn die dit doen. Nou ik heb nieuws voor u. We hebben jaren een aantal taken en supermarkt op een camping gerund Ook daar vonden we in de douche de drollen op de grond en ook daar zat de poep op 2 meter hoog aan de muur. En dat waren geen kinderen maar volwassenen. Dus inkomens van mensen zijn verschillend en wie maakt hier uit wat veel geld is voor een burger en wie maakt hier uit of de minder bedeelde wel of niet met zijn busje of campertje mag genieten. Het zijn of jonge mensen of ouderen die misschien 50 jaar hun te ploeris hebben gewerkt en gewoon recht hebben op een busje of oudere camper.
In vele busjes vindt je gewoon een Pissie pottie of hoe dat ding dan ook mag heten. Verder zie ik ook in de nacht mensen uit een camperbusje naar de aanwezige toiletten lopen.
Er zijn zat camperplaatsen ook voor 10 euro die toiletten en een douche hebben. nee ik hou ze lekker voor mijzelf.
Maar 10 euro vragen voor slapen en weer vertrekken is zonder een voorziening dus vragen om problemen. Klagen begint dan dus met even in de spiegel te kijken. Een houten hokje zonder toestanden kost echt geen wereldbedrag en behoord gewoon bij de investering als je op deze wijze een camperplaats aanbied,

Hugo die het wel wil proberen om zonder poepen op vakantie te gaan. Echter ik ben een mens en is niet gelukt..dus verwacht dat dan ook niet als u geen voorzieningen wil plaatsen. .. :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80314
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Je zal er maar naast wonen....

Bericht door Dafluc »

Het is simpel. Je weet vooraf wat de plek kost en dat er geen toiletten zijn. Is het voor jou te duur? Dan ga je er toch niet staan. Heb je geen toilet aan boord? Of mag dat niet vies worden? Dan moet je er ook niet gaan staan. De uitbater krijgt geen vergunning voor sanitaire voorzieningen omdat het een uiterwaard van de Maas betreft. Daarin mag niet worden gebouwd.
Zou hij dat wel mogen gaat de prijs omhoog. Ook weer niet goed....
Afbeelding
Teisman
Berichten: 826
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: Uitwerpselen bij camperplaats

Bericht door Teisman »

Voir een Dixi geen vergunning nodig.
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2479
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Uitwerpselen bij camperplaats

Bericht door rob2 »

Als camperaar ben je toch zelfvoorzienend, zoniet dan ga je naar een camping :thumbup:
Wij hadden vroeger in onze VW bus ook geen wc maar wel een porta potti.
En ja dat is niet allemaal even handig in zo'n busje, maar dat was een keuze !

Het heeft voor geen meter met geld of draagkracht te maken ! wel alles met fatsoen !
We zijn hier in Europa niet in een buitenwijk van New Delhi :bang:
Groet,
Rob
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Uitwerpselen bij camperplaats

Bericht door jepebe »

Sjee, de reacties hierop op de nkc site...
Er staat er een tussen die suggereert om een vuilniszak in de chemische plee te hangen en na gebruik deze in een container te stoppen...je zult werken bij de gemeente en die containers moeten legen...

En dan de kosten aanvoeren als verklaring om te gaan zitten wildpoepen...
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Uitwerpselen bij camperplaats

Bericht door Premiumliner »

Dit is nou typisch zo'n onderwerp waar je als reactie kunt laten weten wat voor geweldige fatsoensrakker jij wel bent. :cheers

Oh ja; Dafluc :thumbup:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Uitwerpselen bij camperplaats

Bericht door appellover »

Die gemeentewerkers zijn hier in Spanje heel blij dat ze werk hebben,komen iedere dag de vuilcontainer legen met ,schat ik, ruim 20 zakjes hondenpoep .Veel mensen laten hier in duinen hun hond uit en ruimen het netjes op ,hoewel ook helaas midden op straat.



Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Uitwerpselen bij camperplaats

Bericht door Premiumliner »

Even gekeken op campercontact. Ik zie daar toch echt een hurktoilet! Alleen zijn ze vergeten er een hokje om te zetten. :D
Bijlagen
gallery.jpg
gallery.jpg (85.95 KiB) 1166 keer bekeken
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Uitwerpselen bij camperplaats

Bericht door appellover »

Wel lekker ruim,maar denk dat Peter (hurktoilet) toch wat anders bedoelt.






Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Uitwerpselen bij camperplaats

Bericht door jepebe »

Premiumliner schreef:
vr 17 mei 2019, 14:18
Dit is nou typisch zo'n onderwerp waar je als reactie kunt laten weten wat voor geweldige fatsoensrakker jij wel bent. :cheers

Oh ja; Dafluc :thumbup:
Ik weet niet of je iedereen die niet in de bosjes kakt, een fatsoensrakker kunt noemen. Ligt anders lijkt me
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Uitwerpselen bij camperplaats

Bericht door Abri079 »

Premiumliner is niet altijd de reageerder met de meeste nuance. Hij bedoelt het vast goed maar dat komt door het gebrek aan non verbale communicatie niet over.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Uitwerpselen bij camperplaats

Bericht door Premiumliner »

Ik bedoelde er maar mee te zeggen dat ik geen reacties verwachtte in de trant van: "het is toch volkomen normaal dat als er geen toiletvoorzieningen zijn op de camperplaats het dan toch "logisch" is dat je in het wild ergens kakt"!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gesloten