Hoe overdracht bij verkoop?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Hoe overdracht bij verkoop?



Bericht door iSonic »

Mijn moeder heeft beide knieen laten vervangen. De laatste toch wel op leeftijd en heeft daar nog steed plezier van.... Herstel duurt wel even ja.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Hoe overdracht bij verkoop?



Bericht door Cee Pee »

Voor Jan,
jansloos schreef:ik kon geen huilende emoticon vinden,
😢😥😭
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Hoe overdracht bij verkoop?



Bericht door jansloos »

Dank, dat maakt mij weer een beetje
:-B


Ik probeer die eerst wel:

Erg zunig. Huil uit één oog.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Hoe overdracht bij verkoop?



Bericht door Cee Pee »

Ja één links één rechts en één uit beide ogen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Lecram
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 21:35

Re: Hoe overdracht bij verkoop?



Bericht door Lecram »

Inderdaad gewoon meerijden, verkoopovereenkomst opstellen, met bank app overschrijven, en dan samen naar postNL agent voor overschrijven.

Stel dat ze 's nachts toch komen om de camper te stelen, en je camper is verzekerd, ben je hem toch ook betaald kwijt? En nog sneller ook. Je wilt er toch vanaf.
Mercedes Viano Marco Polo 3.0 cdi V6
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Hoe overdracht bij verkoop?



Bericht door Appiecamp »

willemzon schreef:
za 04 mei 2019, 21:52
Geldverdracht ging bij ons in huis via internetbankieren. Wij hebben daarop gewacht totdat het geld op onze rekening stond. Gr willem
Volgens mij als je beiden niet de zelfde bank hebt, dan duurt het wel ff voordat de overschrijving zichtbaar is.
Zelfde bank is wel snel zichtbaar volgens mij.
Gebruikersavatar
EefjeDonkerblauw
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 11 feb 2019, 21:31

Re: Hoe overdracht bij verkoop?



Bericht door EefjeDonkerblauw »

Ik had bij het kijken naar mijn camper meteen gezegd dat ik hem wilde en een deel aanbetaald, de verkoper had een koopcontract opgesteld (gedownload via de anwb). Twee dagen later ging ik hem ophalen, samen naar het 'postkantoor' gereden voor de overschrijving, en daar op de parkeerplaats de betaling afgehandeld... Voelde een beetje shady zo op een parkeerplaas (had duizend euro gepind en de rest via bankoverschrijving, ter plekke mee laten kijken want het is er dan inderdaad pas de volgende dag), maar dan is het wel 'gelijk oversteken'. Je kan natuurlijk ook de betaling al doen bij de verkoper thuis, of eerst de auto overschrijven en dan de betaling daarna bij iemand thuis doen voordat je de sleutel krijgt ofzo.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Hoe overdracht bij verkoop?



Bericht door DiffRental »

Samen proefrijden, contract downloaden, geld overschrijven en dan samen naar postNL.
Eventueel vraag je naar een legitimatie, afhankelijk wat voor gevoel je bij de mensen hebt.

Overschrijven accepteer ik niet via een app, vind ik fraude gevoelig.
Mensen maken het geld vooraf over of komen met cash en gaan we dat samen op de bank storten. (dan weet ik meteen dat het geld niet vals is)

Mocht je tijdens de proefrit moeten tanken, haal dan de sleutel van het contact. Kennis van mij is op die manier ooit zijn te koop staande auto kwijt geraakt. :-?
Groeten Peter
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Hoe overdracht bij verkoop?



Bericht door JoopBrekken »

Overschrijf fraude via een valse app kan haast niet meer omdát sinds dit voorjaar vrijwel alle banken in NL direct overschrijven naar andere banken, dus je kan de betaling bij jezelf zien.

Vanaf zomer altijd direct geld overmaken tussen zeven banken https://www.nu.nl/economie/5832720/vana ... anken.html (via @NUnl)

Vraag vantevoren welke bank de koper heeft, maar zeg niet eerst jou bank, omdat een bedrieger dan een bank kiest die er niet snel overschrijft.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Hoe overdracht bij verkoop?



Bericht door DiffRental »

Oke, dat is goed te weten :thumbup:

Bij mijn weten is dat nog niet bij de Belgische banken.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Hoe overdracht bij verkoop?



Bericht door Bas vd laar »

Vuistregel bij bedragen overmaken: Wanneer het bijgeschreven staat op jouw rekening kan het er nooit meer af.

Maar: Kijk altijd via je EIGEN telefoon of laptop of het erbij staat!

Waar het altijd fout gaat is dat degene die het geld overmaakt op ZIJN telefoon laat zien dat het is overgemaakt, en dat kan dus een nep-app zijn.
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Hoe overdracht bij verkoop?



Bericht door jansloos »

Wat ik begrepen heb, dat het alleen er af kan bij automatische afschrijving.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Hoe overdracht bij verkoop?



Bericht door Bas vd laar »

Precies, stel dat jij het niet eens bent met de automatische afschrijving van je energiemaatschappij dan kun je het bedrag terugboeken.

Bedragen die tussen bedrijven of particulieren eenmalig worden overgemaakt kunnen niet terguggehaald worden, en dat is maar goed ook anders zouden de kranten elke dag vol staan van autobedrijven, keukenboeren, meubelboulevards en een miljoen andere bedrijven waar alles na aflevering wordt teruggeboekt.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3253
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Hoe overdracht bij verkoop?



Bericht door B1gcheese »

Nog even een aanvulling bij dit wat oudere draadje. Toen ik onze oude camper verkocht wilde de koper het bedrag overmaken via internet bankieren, maar hij kreeg een foutmelding. Nog een keer geprobeerd en toen bleek er nog steeds geen geld op mijn rekening te staan. Hij belde zijn bank en die gaf aan dat de transactie was aangemerkt als verdacht. Blijkbaar vinden ze de transactie van een substantieel bedrag tussen twee particuliere rekeningen niet pluis. Na uitleg ging de betaling door en zijn we naar het postkantoor gegaan om over te schrijven. De koper werd later opnieuw gebeld om te vragen of alles echt okay was en hij niet onder druk was gezet.

De moraal van dit verhaal: laat de koper vooraf zijn bank inlichten om dit soort stressmomentjes te voorkomen :wink:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie