Oppassen met tanken bij Sarni-Italië

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GoRi
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 16 jul 2008, 21:49
Locatie: "Wonderschone" Brabantse Wal.

Oppassen met tanken bij Sarni-Italië



Bericht door GoRi »

Het zal geen "patent" van Sarni zijn maar 3 dagen geleden reden wij een tankstatioen van Sarni op ter hoogte van Arezzo (Italië). Volgens de vooraankondiging langs de weg was de Diesel daar €1,538 /ltr, een gangbare prijs in Italië momenteel. Toen we echter bij de pomp stonden stond daar €1,783 op..... 25 ct meer derhalve! Dat zag ik echter pas toen ik begonnen was met tanken. Ik stopte onmiddellijk (iets meer dan 3 ltr getankt) en liep naar binnen om verhaal te halen. Mijn Italiaans is voor verbetering vatbaar maar mijn gezicht moet duidelijk geweest zijn! Ondanks dat begon de bediende eerst te reclameren dat ik minimaal 5 ltr moest tanken.... je moet maar lef hebben. Toen ik zei dat hij de politie maar moest bellen want dat ik helemaal niets ging betalen bond hij in en vroeg 5 Euro. Die heb ik betaald.
Opgepast dus bij tankstations in Italië en Sarni in het bijzonder!!
Vele veilige kilometers toegewenst.

Groeten,
GoRi
Chrisb
Berichten: 224
Lid geworden op: zo 09 dec 2018, 18:54

Re: Oppassen met tanken bij Sarni-Italië



Bericht door Chrisb »

Hebben dit ook gehad recent in de buurt van Parma, bij ons was het een verschil tussen wel of niet zelf tanken, dus scheelt zo 0,20 dus altijd een zelf tank!
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Oppassen met tanken bij Sarni-Italië



Bericht door freedom2 »

Chrisb schreef:
vr 19 apr 2019, 16:21
een verschil tussen wel of niet zelf tanken, dus scheelt zo 0,20 dus altijd een zelf tank!
Dit is niet nieuw. Was vroeger ook al.
Staat normaal duidelijk aangetekend.
Chrisb
Berichten: 224
Lid geworden op: zo 09 dec 2018, 18:54

Re: Oppassen met tanken bij Sarni-Italië



Bericht door Chrisb »

Klopt, maar je stinkt er in!
Fleurette
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 09 mar 2018, 15:40

Re: Oppassen met tanken bij Sarni-Italië



Bericht door Fleurette »

Vaak moet je extra betalen bij de pomp waar bediening is. Kan het zijn dat je daar per ongeluk bent gaan staan?
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Oppassen met tanken bij Sarni-Italië



Bericht door javanes »

GoRi schreef:
vr 19 apr 2019, 15:28
Opgepast dus bij tankstations in Italië en Sarni in het bijzonder!!
Nee oppassen dat je niet zelfs gaat tanken bij een pomp die normaal met bediening is.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Oppassen met tanken bij Sarni-Italië



Bericht door Maranopreis »

Yep prijsverschillen zijn soms gigantisch en gebruikelijk in Italië tussen zelftanken en servicetanken.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
GoRi
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 16 jul 2008, 21:49
Locatie: "Wonderschone" Brabantse Wal.

Re: Oppassen met tanken bij Sarni-Italië



Bericht door GoRi »

Als tip voor de onbevooroordeelde reizigers onder ons met een wat minder snel opgestoken vingertje..... Het betrof een benzine station met 2 mogelijkheden, zelf tanken of laten tanken! Wij stonden bij het zelf tanken..... helaas stonden op ALLE pompen dezelfde liter prijzen!
Vele veilige kilometers toegewenst.

Groeten,
GoRi
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Oppassen met tanken bij Sarni-Italië



Bericht door TestCase »

Kan, in Italië zijn sommige pompstations heel gewiekst. Heb jaren geleden ook eens een akkefietje gehad bij een station waarbij je bij een persoon aan een tafeltje moest betalen, ging met bonnetjes van bediende ook wanneer je bij de zelfbediening stond. (Heb gewonnen!)

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gommel
Berichten: 518
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 17:21

Re: Oppassen met tanken bij Sarni-Italië



Bericht door Gommel »

Ben ik de enige die het niet snapt? Wat gaat er in een tank? Liter of 80?? Wat dan een gedoe om twee tientjes, er vanuitgaande dat de tank leeg was. Maar dat ben ik misschien en denken de meesten er anders over. Maar als ik tank, tank ik door.

Die twee tientjes zijn te verwaarlozen op een vakantie en ga ik zeker niet 20km verder er weer voor af.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Oppassen met tanken bij Sarni-Italië



Bericht door seth_space »

Waarom zou je 23c per liter meer betalen dan men op de borden meldt. Geen reden om je vakantie af te breken, maar toch een zinvol aandachtspunt.
Heeft niets met die specifieke twee tientjes te maken maar met een poging tot oplichting waar je snel intrapt. Juist omdat het om een klein bedrag gaat zullen velen ( zoals jij) daar maar geen punt van maken en gewoon betalen. Een gewaarschuwd man telt voor twee.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Oppassen met tanken bij Sarni-Italië



Bericht door TestCase »

Precies. Wanneer je in de winkel een krat bier haalt en hij kost bij de kassa ineens 23ct/flesje meer dan zeg jij er ook wat van toch? Nou ik wel.
(Vandaag in Spanje nog langs de pompen van 1,35 gereden en uiteindelijk getankt voor 1,18. Niks omgereden, gewoon opgelet.)

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie