Scootmobiel vervoer

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Scootmobiel vervoer



Bericht door NAWM »

Mijn broer wil met de camper een paar weken op vakantie in Nederland. Ze verblijven dan op 1 camping.
Voor zijn vervoer is hij afhankelijk van zijn scootmobiel.
Wie heeft er ervaring met scootmobielvervoer.
Wat zijn de mogelijkheden om zijn scootmobiel naar die camping te laten vervoeren?
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Scootmobiel vervoer



Bericht door ellan vannin »

Als de camper een trekhaak heeft, is het eenvoudigste om er een licht aanhangwagentje met zeil erachter te hangen waarin de scootmobiel vervoert kan worden.
All4dogs
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Scootmobiel vervoer



Bericht door AadenAnke »

Ik ga er vanuit dat je broer gewoonlijk ook met zijn scootmobiel reist en dat zal waarschijnlijk met een WMO taxi en/of Valys zijn. Dan is het mogelijk om met dat zelfde vervoer ook naar de camping te gaan. Natuurlijk kan je met een aanhanger de scootmobiel al dan niet achter de camper vervoeren. Denken in oplossingen is de modus waar je in moet komen. Wij hebben dat zelf ook met de rolstoel moeten doen. Is makkelijker gezegt dan gedaan dat weet ik.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
jochniew
Berichten: 255
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 11:02

Re: Scootmobiel vervoer



Bericht door jochniew »

Als de camper een garage heeft, kan je hem daar waarschijnlijk ook wel in zetten. Een oprijplaat maken, dan rij je hem er zo in.

Geen garage? Dan eens vragen in de omgeving of er iemand behulpzaam kan zijn, eventueel tegen een vergoeding, briefje in se supermarkt, marktplaats, oid..

In elk geval een fijne vakantie gewenst.
Don't worry, camper on!
Pilote Pacific 6900 obv Mercedes 312D automaat 1997;
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Scootmobiel vervoer



Bericht door 't Busje »

Google even op bodedienst, als de scootmobiel apart vervoerd moet worden.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: Scootmobiel vervoer



Bericht door NAWM »

Bodedienst, ook een mooie tip. WMO en Valys geef ik ook aan hen door.
Dank voor het mee denken.
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: Scootmobiel vervoer



Bericht door Dutch Traveler »

Ik heb wel ervaring met het vervoer van een scootmobiel.

Ik heb een mini camper en omdat ik zo min mogelijk afhankelijk wil zijn van anderen,
heb ik een scootmobiel lift in mijn campertje laten monteren.

Dat noemen ze ook wel een kofferbaklift, en zijn in allerlei uitvoeringen en hefvermogens te leveren.
Ik heb een Harmar Al 055 met een afneembare hijsarm en een afneembare hijskop.
Het enigste wat er dus vast in mijn campertje gemonteerd zit is de voet.

Deze lift kan 100 kilo tillen, volgens de dealer die hem heeft ingebouwd wel 200 kilo, alleen hijst hij dan wat langzamer.
Van de nood heb ik zelf een deugd gemaakt, heb de hijsjuk zo aangepast dat als ik de lift naar buiten draai, ik
simpel een hangstoel in die aangepaste hijsjuk hang, die dan ook nog als schommelstoel dienst doet.
Kan dan lekker lui onderuit zittend 360 graden draaien, (altijd makkelijk als boot, vliegtuig, en vogelspotter)
en met één druk op de knop van de afstands bediening ook nog de hoogte aanpassen.

Rinus
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Plaats reactie