bergje op bergje af

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27463
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

bergje op bergje af



Bericht door Marco Polo »

Geleuter allemaal.
Hellingen met grote hellingspercentages waar TS het over heeft vind je nou niet echt in de doorgaande wegen.
Met name lokaal verkeer
Relatief weinig verkeer maar ook niet altijd het snelste verkeer.
Houtwagens
Landbouwvoertuigen.
Hoef men zich niet echt te generen om daar met een relatief laag gemotoriseerde camper tussen te rijden.

Maar goed, discussie gaat er inmiddels om wie de beste chauffeur is geloof ik ;-).
Iemand die de vaart erin houd of iemand die naar de lokale omstandigheden kijkt.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31972
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: bergje op bergje af



Bericht door Bob Diesel »

Bob is nog kaal ook :cheers: echt waar :thumbup:

en nee je hoef het niet met me eens te zijn om het te snappen
je kan het ook snappen ,maar het niet toegeven :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27463
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

bergje op bergje af



Bericht door Marco Polo »

Wat mij betreft heb je gewoon gelijk Bob, no problem ;-)

In de praktijk zie je toch dat degenen die het meeste last van dit issue hebben degenen zijn die met een onrustig gevoel achter het stuur zitten van een laag gemotoriseerd voertuig.
Die mijden vanzelf dit soort wegen ;-)
De snelle locals en de toeristische motorrijders passen zich altijd wel aan.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5686
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: bergje op bergje af



Bericht door Camperic »

Volgens mij willen een aantal mensen hier elkaar niet begrijpen.
Zoals ik schreef wordt het steeds extremer gesteld om je "gelijk te halen".

Analoog aan bijvoorbeeld
Ik heb soms het idee dat mensen denken dat een rond wit bord met rode rand en 100 erin betekent dat je 100 moet rijden
zou ik ook kunnen stellen "Ik heb soms het idee dat mensen denken dat als er geen verbod staat om een bepaalde weg / helling te mogen rijden dat je er ook moet rijden".

Volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat iedereen in voorkomende gevallen zijn gezonde verstand moet gebruiken, de grenzen van zijn eigen capaciteiten en die van zijn camper moet respecteren om andere weggebruikers zo min mogelijk tot last te zijn.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: bergje op bergje af



Bericht door Abri079 »

Daar gaan de velen de fout in. Het gezonde verstand gebruiken.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51303
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: bergje op bergje af



Bericht door Kroppie »

iedereen vind dat die genoeg van dat gezonde verstand heeft, alleen schort het bij sommigen dan aan het gebruiken.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Meine
Berichten: 4754
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: bergje op bergje af



Bericht door Meine »

Camperic schreef:
vr 08 mar 2019, 10:46
Volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat iedereen in voorkomende gevallen zijn gezonde verstand moet gebruiken, de grenzen van zijn eigen capaciteiten en die van zijn camper moet respecteren om andere weggebruikers zo min mogelijk tot last te zijn.
De enige manier om andere weggebruikers zo min mogelijk tot last te zijn is thuisblijven. Op het moment dat je de weg op gaat zit je anderen in de weg.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5686
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: bergje op bergje af



Bericht door Camperic »

Dank je :thumbup:
Een duidelijk voorbeeld van wat ik bedoel :lol: :(
Camperic schreef:
do 07 mar 2019, 23:02
Inmiddels wordt het steeds extremer gesteld en wordt helaas uit het oog verloren dat er een groot grijs gebied zit tussen zwart en wit.
Ik schrijf met de intentie rekening houden met / begrip voor elkaar "zo min mogelijk tot last zijn", een groot grijs gebied, en jij maakt er zwart (of wit) van :bang:

Veel plezier verder in dit topic :wave:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Jan Pieter
Berichten: 315
Lid geworden op: do 08 dec 2005, 22:34
Locatie: Renkum

Re: bergje op bergje af



Bericht door Jan Pieter »

#camperic
Andere weggebruikers niet tot last zijn !

Als ik of jij dan met de luxe auto of camper voor een snellere auto, motor of misschien camper rij ben ik hem tot last en moet ik mij maar aanpassen beetje rare beredenering. Als mij voertuig niet sneller kan en ik daar wel omhoog wil moet ik dat maar niet doen.
En wat met als die brommobielen of trekkers/shovels op de weg of een les wagen voor je die voor het eerst op de openbare weg rijdt die mag daar niet komen die is ons ten last. Vlg mij bedoeld Bob dat, pas je ff aan. En zo kan ik er nog wel wat opnoemen als voorbeeld en we maken het dagelijks mee o.a. de bejaarde die niet meer zo vlot rijdt en voor je zit nou en ooit ben je dat zelf. Of kan jou camper net niet sneller.
Meine
Berichten: 4754
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: bergje op bergje af



Bericht door Meine »

Helemaal mee eens. :thumbup:
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: bergje op bergje af



Bericht door de Jonckheer »

Zo gauw ik ga denken: "o jee, wat achter mij rijd heeft last van mij" blijf ik thuis :lol3: . Kom nou, wat een flauwekul allemaal.
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: bergje op bergje af



Bericht door jepebe »

Inderdaad. Ik vraag me af hoe mensen die zo bezorgd zijn dat hun camper te traag is voor ander verkeer, in de praktijk in hun gewone auto rijden als er voor hun auto in het verkeer een camper of ander wat trager voertuig rijdt.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27463
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: bergje op bergje af



Bericht door Marco Polo »

Waarschijnlijk zitten die dus niet zoveel op de weg ;-)
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: bergje op bergje af



Bericht door jepebe »

Dat kan natuurlijk ook ja...
Ik kreeg t idee dat men dan geergerd met t stuur tussen de tanden als Tinus Tussengas zit te wachten tot die #€&*camper eens uit de weg gaat
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Plaats reactie