Vrachtwagens langs de snelweg

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Vrachtwagens langs de snelweg

Bericht door Kubo »

Vanuit het standpunt van dienst verlening geen voertuigen op de vluchtstrook.
Dank U :thumbup:
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Vrachtwagens langs de snelweg

Bericht door seth_space »

Laten we vooral niet naar elkaar luisteren maar met dooddoeners de discussie vervuilen.
Ik snap dat vrachtwagen chauffeurs soms de regels oprekken. Maar parkeren op de vluchtstrook is en blijft gevaarlijk. En is terecht beboetbaar.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
DafDolf
Berichten: 7
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 20:56

Re: Vrachtwagens langs de snelweg

Bericht door DafDolf »

Neem maar van mij aan dat geen enkele chauffeur voor zijn plezier op de vluchtstrook gaat staan.
Dat je er een boete voor kan krijgen is ook bekend, maar die kun je ook krijgen voor schuin de straat oversteken
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Vrachtwagens langs de snelweg

Bericht door sleutel13 »

interessante discussie dit. Zelf zit ik nu een kleine 20jr met de vrachtwagen op de weg. En heb echt nooit maar dan ook nooit op de vluchtstrook gestaan. Ik heb dan ook niet begrepen dat mensen dat doen. File of niet. Liever de boete (die voorkomen kan worden door een uitdraai te maken van de tacho incl aantekening) dan een auto onder mn trailer of mn spul aan stront. En ja ik heb ook gewoon internationaal gereden. Gelukkig de laatste paar jaar niet meer.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Vrachtwagens langs de snelweg

Bericht door Kubo »

Voor de mensen die niet weten wat een vluchtstrook is. :wink:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vluchtstrook
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Uitgeschreven

Re: Vrachtwagens langs de snelweg

Bericht door Uitgeschreven »

Ik heb al verteld tot in den treure dat ik het heb over het stuk pechstrook net voor de parkings en het stuk net als je de parkings verlaat. Is er iemand die leest wat ik schrijf? Wie gaat er nu midden de autoweg -op de pechstrook gaan staan om te slapen??? In Italie kan het wel onder de bruggen op de autostrades, Hier niet.In uiterste nood ga je op de pechstrook dat weet een kind. En in Nederland staat het bedrag van de boete erbij op een plaat aangebracht.Ik kan mijn overtredingen op 1 hand tellen en de ongevallen in fout ook. Maar ik heb slechts 35 jaar volgehouden, daarmee dat ik er niks van ken.Ik heb de Oostblok grens weten open gaan en vloed die hier binnenkwam en ging het weekend doorbrengen op de parkings.Zodat we andere plaatsen moesten gaan zoeken,enz.En dan gaan er mensen zwart/wit beetje gaan vertellen hoe moet.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Vrachtwagens langs de snelweg

Bericht door seth_space »

De enige zwart wit reacties komen uit jouw toetsenbord.
Je hebt de uitvoegstrook, de invoegstrook en de vluchtstrook. Nergens mag je parkeren!
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19103
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Vrachtwagens langs de snelweg

Bericht door Aloys »

Zullen we het een beetje gezellig houden hier? Elke keer als het over vrachtwagens gaat loopt het uit de hand :wtf:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Vrachtwagens langs de snelweg

Bericht door Kubo »

Blijkbaar veel vrachtwagen chauffeurs :wink:
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Vrachtwagens langs de snelweg

Bericht door Abri079 »

Kennelijk ook mensen met veel emotie.
Zelfs een moderator gaat er in mee.
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Vrachtwagens langs de snelweg

Bericht door jepebe »

Ik snap die truckers wel, zeker met die dikke boetes, of positief kijkend, het scherp in de gaten houden van de reistijdenwet ivm verkeersveiligheid.

M.n Duitsland, geen parkeerplek te vinden voor vrachtwagens soms. DAAR probeer ik rekening mee te houden door niet op truckplekken te parkeren. Er is geen wet of regel die beroepsverkeer boven gewoon verkeer stelt.

Je kunt met droge ogen niet zeggen dat stilstaan op de vluchtstrook veilig is. Daar zit echt alleen financieel belang achter. Een verrot systeem waarbij in de wortel eerlijke mensendoor bazen achter bureaus onder druk gezet dingen doen die een weldenkend mens niet zou (moeten) doen...
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1794
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Vrachtwagens langs de snelweg

Bericht door doov »

Ik kan het werkelijk niet begrijpen dat iemand met droge ogen kan beweren dat het parkeren op de vluchtstrook best wel OK is omdat daar niet gereden wordt.
Moeten we het dan voortaan ook maar parkeerstrook gaan noemen?
Toch maar niet.
Kijk maar:
xxx

xxx

Met het vorenstaande wil ik niet beweren dat ik geen begrip heb voor truckers met hun strikte rijtijdenwet en de door flinterdunne marges ingegeven werkdruk.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Vrachtwagens langs de snelweg

Bericht door Cee Pee »

Niet dat ik het goed wil praten maar dit is geen juiste vergelijking.
De eerste link gaat over auto's die achterstevoren op de rijbaan was stilgevallen en waarbij er mensen op de vluchtstrook werden aan gereden door een uitwijkende auto.
De tweede link gaat over iemand die stopt op de vluchtstrook en dan uitstapt en dan aangereden wordt door een vrachtauto.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1794
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Vrachtwagens langs de snelweg

Bericht door doov »

Ik probeer alleen maar aan te geven dat de vluchtstrook geen veilige haven is.

Voldoen deze wel?

xxx

xxx
Gesloten