kurkvloer

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
peer
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 25 mei 2003, 11:08
Locatie: Heythuysen

kurkvloer



Bericht door peer »

heeft er iemand ervaring met kurk op de vloer van hun camper (aan één stuk of tegels. Los gelegd of gelijmd) alle info is welkom.

Peer
zonder elkaar zijn we altijd alleen
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: kurkvloer



Bericht door juanv »

Ik heb het nog nooit in een camper gebruikt , wel in een pand.
Voordeel = voelt gezellig warm aan om op te lopen.
Nadelen = Verlijming blijkt op lange termijn niet zo solide, en opmerkelijke verkleuring waar het aan zonlicht is blootgesteld.

Mijn ervaring in vast pand, voor wat het waard is .
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
deutz
Berichten: 521
Lid geworden op: do 03 nov 2005, 23:36
Locatie: tussen de rivieren

Re: kurkvloer



Bericht door deutz »

Hallo Peer,
Een aantal jaren in onze camper op de planken vloer, perfect, waren vierkante tegels, na verloop van tijd vervangen wegen intensief gebruik toch wel aan vervanging toe.
Nu een soort kunststof laminaat met daarin metaal snippers, niet zichtbaar, en die ligt op een magneet ondervloer, ligt strak tegen elkaar.
Vuil tussen de naden? vloerdelen even eruit lichten en ondergrond schoonmaken en weer terug leggen, ideaal met een middelgrote hond, het spul is
oersterk!
Prijs is vergelijkbaar met kurk en andere fatsoenlijke vloerbedekking.
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: kurkvloer



Bericht door Janpinz »

Het wordt in de jachtwereld gebruikt i.p.v. teak.
campercamper
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 08 dec 2017, 23:54

Re: kurkvloer



Bericht door campercamper »

Ik heb kurk gebruikt als ondervloer voor de isolatie. 1cm grove vlokken, daaroverheen linoleum.
Om het als vloer te gebruiken lijkt me niet zo prettig, het heeft een open structuur. Of je moet het aflakken, maar dat ziet er weer niet uit.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: kurkvloer



Bericht door Kroppie »

ik heb al +10 jaren kurktegels als vloerbedekking op de vloer gelijmd, en daarna 3x met kurklak gelakt (kleur en structuur is gelijk gebleven), perfekt, makkelijk te leggen/verwerken, goedkoop, na het lakken watervast, ziet er netjes uit, makkelijk schoon te maken (stofzuigen, natte lap en klaar), warm aan de voetjes, ik ben er heel blij mee.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
helex
Berichten: 523
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 18:44
Locatie: Bemmel

Re: kurkvloer



Bericht door helex »

Hallo Jos. Wij gaan binnenkort een kurkvloer in de woonkamer leggen en willen deze ook nog een keer lakken. Welke lak heb jij gebruikt?


Lex

Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: kurkvloer



Bericht door Kroppie »

ik heb deze gebruikt, in de camper , word bij mij niet zo intensief gebruikt als in huis maar ben er dik tevreden mee
https://www.allesvankurk.nl/kurklak-zij ... -1ltr.html
succes


jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: kurkvloer



Bericht door jansloos »

Wij gebruikten "Glitsa" ging ook prima.
Moeders wilde hem een keer schuren met een machine? " wordt hij weer mooi strak".

Dag erna nieuwe vloerbedekking uitgezocht. :-B
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: kurkvloer



Bericht door Kroppie »

glitsa ligt er teveel "op" en is veel te hard voor een zachte ondergrond, vind ik tenminste

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: kurkvloer



Bericht door Vertrokken2 »

Waren zojuist op de Batibouw. Ik heb gedurende mijn derde huwelijk, jaren ‘70, een afkeer gekregen van kurk. Uiteindelijk ben ik ook weer gescheiden om deze reden.
Maar de eerlijk gebiedt mij te zeggen dat de moderne kurkvloeren erg fraai zijn.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
helex
Berichten: 523
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 18:44
Locatie: Bemmel

Re: kurkvloer



Bericht door helex »

Bedankt Jos.

Lex


Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Plaats reactie