Slimme meter op laptop

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Slimme meter op laptop



Bericht door gsm »

Ik neem elke maand de standen op ook als ik in Zweden zit of met de camper weg ben maar TS vraagt of het mogelijk is om de P1 uit te kunnen lezen en zo ja hoe nou daar geeft de link antwoord op en ik kan bevestigen dat het goed werkt.
Trouwens het leest de elektra- en gasmeter uit en dus kan ik zien hoeveel er verbruikt wordt en hoeveel er terug geleverd wordt, handig om te zien of de 20A zekering van de PV panelen er niet uit is.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2435
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Slimme meter op laptop



Bericht door bently »

Sun schreef:
vr 15 feb 2019, 22:28
.....omdat je een terugdraaiende Ferrarismeter niet gaat inruilen voor een slimme meter.

Arie
Als ik alles tevoren geweten had . . . . . . Er werd ons verteld dat er overal slimme meters geplaatst zouden worden. Eerst de huurhuizen en daarna ( na 1 jaar ) de andere woningen. Met de oude meter die terugdraaide, had je die extra transportkosten niet bij teruglevering. Met de slimme meter wordt er ( als de zonnepanelen geen watt's meer opwekken ) elke Kw die je s'avonds/s'nachts afneemt ook belast met transportkosten. Die Kw wat je terug levert krijg je geen transportkosten voor terug. ( Was wel geweest ).
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Slimme meter op laptop



Bericht door Kroppie »

en het is wettelijk toegestaan de slimme meter te weigeren!!, dus laat je niets wijs maken.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Slimme meter op laptop



Bericht door TestCase »

Off topic
@bentley
Dit is niet correct, je krijgt met een slimme meter nog steeds de salderingsregeling. Niet voor eeuwig, de wetgever heeft dit al aangepast voor 2021? (Ben even jaartal kwijt.)

//Kees.


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Slimme meter op laptop



Bericht door Kroppie »

de salderings regeling zal in de toekomst wel afgeschaft worden en omgezet in een terugleversubsidie, maar tot het afschaffen is tot een max van dacht ik 5000Kwh de saldering geregeld, alleen met een terugdraaiende ferrasis meter is dat max niet te meten.
meer weten hierover?

http://www.polderpv.nl/

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2435
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Slimme meter op laptop



Bericht door bently »

TestCase schreef:
za 16 feb 2019, 13:55
Off topic
@bentley
Dit is niet correct, je krijgt met een slimme meter nog steeds de salderingsregeling. Niet voor eeuwig, de wetgever heeft dit al aangepast voor 2021? (Ben even jaartal kwijt.)

//Kees.
Voor elke Kw teruglevering krijg je ( in mijn geval ) 0,11 ct. https://www.greenchoice.nl/zonnepanelen ... sregeling/
Echter voor elke Kw die je afneemt betaal je 0,22 of 0,23 ct. Hier gaat iets niet goed of ik snap het niet ?
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Slimme meter op laptop



Bericht door Kroppie »

bij een terugdraaiende ferraris meter(met zo,n draaiend schijfje) laten de teruggeleverde Kwh de meter gewoon terugdraaien i.p.v vooruit draait ie dan achteruit, zo heb ik op de meter een jaarverbruik van +- 10Kwh.

begin november weet ik ongeveer waar mijn jaarverbruik op uit komt, dan zet ik i.p.v. de gasgestookte c.v, een elektrische kachel aan, en zorg daarmee dat ik op het tijdstip van meter opnemen die +- 10Kwh gebruikt heb, en bespaar daarmee een hoop gas.

mijn 10m2 zonnepanelen leverden vorig jaar zo,n 1000Kwh op, en mijn jaar verbruik is +-900Kwh, dit jaar komt er nog eens 1600 Wp bij, 800WP op dak van de camper gaan ook aan het net als ie thuis stilstaat, en op mijn schuur komen 8 rollen flexpanelen van 100WP per stuk, (3,5 meter x 45cm).

gaat helemaal goed komen, met de hobby, en als de regering moeilijk gaat doen met meters, mogen ze bij mij de meter weghalen alleen komt er dan geen nieuwe meer in , dan ga ik geheel op accu, gaat in de camper ook , dus kan het thuis ook.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2435
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Slimme meter op laptop



Bericht door bently »

Kroppie schreef:
za 16 feb 2019, 15:15
bij een terugdraaiende ferraris meter(met zo,n draaiend schijfje) laten de teruggeleverde Kwh de meter gewoon terugdraaien i.p.v vooruit draait ie dan achteruit,
Die Ferrarismeter vond ik ook makkelijker/eenvoudiger/beter overzichtiglijker dan die slimme meter.
Ik heb zelf 12 zonnepanelen van 250 watt/p.st. Totaal 3000 watt die ik ook elk jaar makkelijk haal. Verbruik incl. teruglevering kom ik daar nog niet aan. Stroom kan ik dan wegstrepen. ( nu met overwinteren weet ik het nog niet )
Ik zou dan toch alleen maar gas hoeven te betalen ? Ik moet me daar toch eens beter in verdiepen :think:
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Slimme meter op laptop



Bericht door Kroppie »

als je een meter in huis hebt en je gebruikt helemaal niets dan betaal je toch , vastrecht, belasting, transportkosten, capaciteitstarief, maar dan heb je ook geen teruggave energiebelasting, alleen als je geen meter neemt dan vervalt dat soort kosten, maar ja dan komen er weer andere dingen kijken

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Slimme meter op laptop



Bericht door Peter LMC »

Het wordt pas een probleem Jos als je meter, op het eind van het jaar, met de afrekening
een lagere stand heeft als aan het begin van het jaar.
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Slimme meter op laptop



Bericht door Face »

Zit ook verlichting in het display........ is voor rekening klant....... toch niet zo slim :lol3:
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Slimme meter op laptop



Bericht door TestCase »

@bentley
Die vergoeding geldt voor het deel dat je méér teruglevert dan verbruikt. Verbruik je 2000kWh en lever je 3000kWh dan is dat de vergoeding voor die 1000kWh volgens mij.
Salderen is nog steeds een recht, wat je verbruikt wordt weggestreept tegen wat je levert. Lever je meer dan krijg je alleen de 'opwekkingskosten' daarvoor betaald.

//Kees.


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Slimme meter op laptop



Bericht door gsm »

Klopt Kees, ik heb 5200Wp op ons dak geplaatst en alles wordt eerst verrekend met je verbruik en wat overblijft wordt tegen opwekkingskosten vergoed echter met een max van 5000kW daarboven krijg je een veel lagere vergoeding.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Slimme meter op laptop



Bericht door Kroppie »

Peter LMC schreef:
za 16 feb 2019, 18:37
Het wordt pas een probleem Jos als je meter, op het eind van het jaar, met de afrekening
een lagere stand heeft als aan het begin van het jaar.
daarom regel ik het zo dat er elk jaar +- 10kWh gebruikt is, volgens de meter, en het spaart gas

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op za 16 feb 2019, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie