Netflix in de camper

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Netflix in de camper



Bericht door FJM »

B1gcheese schreef:
ma 21 jan 2019, 16:34
paul snip schreef:
wo 09 jan 2019, 23:31
Die heb ik ook wel. Is een prima ding. Alleen de standaard YouTube die erop staat werkte bij mij niet goed. Uiteindelijk een andere versie geïnstalleerd en klaar was het.
Vandaag binnen gekregen en het is een prima ding en 10x beter dan de oude smart TV met traag OS en verouderde apps. Superblij mee, ik denk dat ik er nog eentje bestel voor onderweg. Ik vraag me alleen af hoe ik de voeding moet verzorgen in de camper. Weet jij of hier een 12v voeding voor te krijgen is? Hoe heb jij dat gedaan?
Hi B1gcheese,

Ik heb deze: https://www.parts-express.com/universal ... e--265-010
Bevalt prima!

Gr.Frank
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
helex
Berichten: 523
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 18:44
Locatie: Bemmel

Re: Netflix in de camper



Bericht door helex »

Ik heb mijn boxje helaas hiermee opgeblazen. Ik weet niet welke spanning deze nodig heeft, maar die mijn tv-box had ondanks de mooie ronde aansluiting maar 5 volt nodig. Einde X-96

Lex

Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Toedeledoki

Re: Netflix in de camper



Bericht door Toedeledoki »

B1gcheese schreef:
ma 21 jan 2019, 16:34
paul snip schreef:
wo 09 jan 2019, 23:31
Die heb ik ook wel. Is een prima ding. Alleen de standaard YouTube die erop staat werkte bij mij niet goed. Uiteindelijk een andere versie geïnstalleerd en klaar was het.
Vandaag binnen gekregen en het is een prima ding en 10x beter dan de oude smart TV met traag OS en verouderde apps. Superblij mee, ik denk dat ik er nog eentje bestel voor onderweg. Ik vraag me alleen af hoe ik de voeding moet verzorgen in de camper. Weet jij of hier een 12v voeding voor te krijgen is? Hoe heb jij dat gedaan?
Een 12 volt naar 5 volt adapter die minimaal 2 Ampere levert voldoet prima. Gewoon zo'n ding wat je in een sigarettenaansteker drukt dus. Je moet dan alleen het USB kabeltje vervangen door het kabeltje wat nu aan je 220 volt omvormertje zit die bij het bakje zit.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Netflix in de camper



Bericht door B1gcheese »

Ah zo'n universeel ding is sowieso handig. Moet je wel het juiste voltage instellen, ik zie op dat plaatje 4,5 of 6 volt. Kies je de laatste dan heb je inderdaad kans dat hij ploft :-B
Ik ga op zoek naar eentje die 5 volt kan leveren, dat is inderdaad de standaard voor USB opladers. Dank voor de tip.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Toedeledoki

Re: Netflix in de camper



Bericht door Toedeledoki »

Een usb lader levert precies de benodigde 5 Volt. Ik heb de 220 volt lader opgeofferd. Opengeschroefd, draadje losgesoldeerd. De usb lader ook opengeschroefd en het draadje daar weer in gesoldeerd. Rood is plus. Zwart is min. Werkt al een paar jaar prima zo.
Balou
Berichten: 599
Lid geworden op: wo 19 jan 2005, 19:48

Re: Netflix in de camper



Bericht door Balou »

Hallo Paul Snip,

Vraagje ove de H96 Max Plus.
Kan ik ook de app. Ziggo Go op installeren en werkt deze dan ook ?

Balou
Toedeledoki

Re: Netflix in de camper



Bericht door Toedeledoki »

Ja, de Ziggo app werkt perfect.
Gebruikersavatar
autostarsjak
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 25 jun 2017, 10:30

Netflix in de camper?



Bericht door autostarsjak »

Ik wil graag netflix kijken in mijn camper.
Is dat mogelijk ?
Over dit onderwerp zijn vele meningen ... wie heeft het al ?
Volgens de experts van BCC moet je tv persee wifi ontvangs hebben.
Dus als je in de middle of nowhere staat gaat het al niet volgens hun ...
Ik wil dus streamen via mij smartfoon naar mijn tv , gaat dat?
Ja en ik weet dat het veel MB's kost... wat heb ik hier eventueel allemaal voor nodig?
mijn tv is een PHILIPS 24PFS403212 .
Ik ben benieuwd wie het al werkend heeft.
Bvd
met vriendelijke groet Jack
Ook deze tijd zal eenmaal de goede oude tijd heten ...
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Netflix



Bericht door Dafluc »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Netflix



Bericht door Huub56 »

Streamen via tel kan middels chroomstick of rechtstreeks via een kabeltje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
lifeonwheels
Berichten: 61
Lid geworden op: za 05 jan 2019, 19:09

Re: Netflix



Bericht door lifeonwheels »

Wat Huub zegt. Met een Chromecast (of AppleTV) is het appeltje eitje om netflix op je TV te kijken. Ik denk dat ze je bij BCC gewoon een smart-TV hebben willen verkopen.
Een Chromecast heb je al voor €39,-
GerritA
Berichten: 7
Lid geworden op: di 25 okt 2016, 22:20

Re: Netflix



Bericht door GerritA »

Als je een Android telefoon hebt zou je een Chromecast kunnen kopen (www.chromecast.nl). Deze sluit je aan op één van de HDMI poorten (stroom voeding via usb uitgang op je tv). Je hebt hier echter wel in je camper een wifi netwerk voor nodig hebt waar zowel je telefoon als chromecast op aansluit. Je telefoon kan dan netflix binnen halen via 4G en streamen naar je chromecast. Als je geen 4G hebt krijg je niet al te beste kwaliteit beeld trouwens.
Als je een nieuwe model (bijv. samsung) telefoon hebt dan zou je zonder wifi netwerk rechtstreeks naar een multicast device kunnen streamen (bijvoorbeeld de Microsoft wireless display adapter). Als je een samsung telefoon hebt kan je hiervoor de smarthings app downloaden.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Netflix in de camper?



Bericht door rbisdom »

En als je geen 4G hebt, kun je altijd nog vooraf gedownloade films afspelen, toch?
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
jievie
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 21 jan 2019, 19:13

Re: Netflix in de camper?



Bericht door jievie »

Dat laatste hebben we vorige keer ook getest. Werkt perfect, op voorhand thuis wat series en films downloaden via wifi en dan simpelweg afspelen. Geen 4g meer nodig.

Ik gebruik een oude GSM met netflix en andere streaming apps. Deze is met een MHL kabel rechtstreeks aangesloten op de tv. Dit werkt echter niet met alle GSM's, zeker niet de nieuwere.

Plaats reactie