De milieumaatregelen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

De milieumaatregelen



Bericht door Transitje »

Prachtig dat er eindelijk iets lijkt te gaan gebeuren, maar gaan straks de mensen die in een oud wagentje rijden omdat ze geen geld hebben voor een nieuwe, de 6000 Euro subsidie meebetalen voor de Tesla van bijna een ton van de buurman door de opcenten op hun brandstof?
Ik denk dat er een heel groot deel is van de autokopers die ook met subsidie bij lange na niet de goedkoopste elektrische auto kunnen betalen. En mensen die een hele dure E-auto kopen hebben toch geen subsidie nodig, de goedkoopste valt al ruim buiten het budget van heel veel automobilisten.
Hoeveel jaren zal het duren voordat degene die zich nu een autotje van een paar duizend kan veroorloven een elektrische aan kan schaffen, dan is er zeker geen sprake meer van subsidie.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: De milieumaatregelen



Bericht door seth_space »

Deze discussie loopt al hier:
viewtopic.php?f=1&t=8466392
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: De milieumaatregelen



Bericht door Huub56 »

En de subsidie van 6000 euro is alleen op een e auto van max 40000 euro daar boven geen subsidie en je moet hem 10 jaar blijven rijden in nl anders terug betalen.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: De milieumaatregelen



Bericht door KTManiac »

Hoeveel van die 'milieugespeculeer' topics met alleen maar herhalingen van meningen en interpretaties gaan we hier nog opstarten?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80316
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: De milieumaatregelen



Bericht door Dafluc »

Ik wou het vooralsnog houden bij deze twee. Maar je hoeft natuurlijk niet in beiden te reageren.
Afbeelding
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: De milieumaatregelen



Bericht door Navigator »

Jaren Passat en A6 gereden. Bijtelling nam ik voor lief. Twee jaar geleden in een Fiorino gaan rijden. 1:20 en grijs kenteken.

In oktober in Groningen een Renault Kangoo ZE gekocht, 5 jaar oud 17000 kilometer voor 6500 euro ex. Kaal: geen airco, cc, navi nada noppes. Het ellendige ding heeft bij temperaturen van 15 graden plus, een actieradius van ca. 120 kilometer en geen snellader. Ik was dus 8 uur onderweg naar huis..........

Dagelijks rij ik Groene Hart - Rotterdam. Ca. 90 kilometer. Is goed te doen. Ruim 3800 watt aan zonnepanelen op het dak die meedoen met het opladen. Ik lever in principe niets terug aan het net. Als ik verder weg moet neem ik de auto van mijn vrouw, de motor of de camper. Ondanks dat ik zelf ambtenaar ben wil ik zo min mogelijk met de overheid te maken hebben of door de overheid ergens toe gedwongen worden.

Moraal: het kan allemaal wel maar je moet de mogelijkheden zien en soms wat inleveren op je comfort.
Forum verlaten.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: De milieumaatregelen



Bericht door jielus »

Ik ben het 100% procent met je eens!
Maar straks begint de leegloop van Nederland, die kun je ook positief opvatten natuurlijk! Minder mensen is minder CO2?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: De milieumaatregelen



Bericht door ellan vannin »

Nog enkele maanden dan zal ik buurland Belgie VOORGOED verlaten, en geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt terug te komen naar NL hoewel ik daar nog o.g. bezit. Hungary is waiting for me :lol3:
All4dogs
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: De milieumaatregelen



Bericht door Zadowolony »

Afbeelding

Toch is het gras hier groener dan bij de buren Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De milieumaatregelen



Bericht door Marco Polo »

;-)
Trebor953
Berichten: 2703
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 9:32
Locatie: Nunspeet

Re: De milieumaatregelen



Bericht door Trebor953 »

zo'n "Well-being" score is wel leuk maar wie kent er iemand die zijn stem heeft gegeven of zelfs maar iets gevraagd is? Allemaal gemanipuleer om ons ervan te overtuigen dat we het vreselijk goed hebben.
Groetjes,
Rob

Dethleffs Trend T 6617
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: De milieumaatregelen



Bericht door seth_space »

Want we hebben het zo slecht?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: De milieumaatregelen



Bericht door KTManiac »

Zadowolony schreef:
za 22 dec 2018, 12:17
Toch is het gras hier groener dan bij de buren Afbeelding
Hmmm.... staat 1 land bij met score 100 en laat ik nou net al 2 jaar taalcursus voor die taal volgen. :-B
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De milieumaatregelen



Bericht door Marco Polo »

En dan vinden ze het gek dat ze in Afrika ook zo naar het kaartje van Europa zitten te kijken.
Zijn echt niet achterlijk die gasten :D
Plaats reactie