Camper trekt naar rechts

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Camper trekt naar rechts



Bericht door Don Esteban »

Bedankt voor de verdere reacties. Hoofdnoorman, ik laat je uitgebreide bericht lezen aan de garage. Wie weet kunnen ze er wat mee. Alvast bedankt hiervoor. :thumbup:
Peter, ik had in mijn eerste bericht wél het bandenmerk vermeld. Kleber. Je zal er overheen gelezen hebben. Laat ik nog precieser zijn: Kleber Transpro 109. Mag tot 1030 kg per band belast worden. Het is een camper/bedrijfswagenband en zou prima moeten voldoen. Ze liggen erop v.a. 2015 dus als het naar rechts trekken aan de band zou liggen weet ik dat in 2021. ;;-)
Joske, het betreft model 250. Uit welk jaar hij is kan je lezen in de handtekening onderaan ieder bericht van mij. Hymer B 514 CL 2008.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
erichendri
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 feb 2013, 19:36

Re: Camper trekt naar rechts



Bericht door erichendri »

Je kunt de voorwielen ook wisselen. (L<-->R)
Mits ze geen draairichting hebben, anders op de velgen wisselen.

Eric
Met je rubber door de blubber.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10104
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Camper trekt naar rechts



Bericht door Peter LMC »

Inderdaad Don Esteban.
Overheen gelezen.
Maar als je nu achter toevallig een ander merk er op hebt liggen
dan kun je overwegen om deze te wisselen met de voorbanden.
Of heb je 4x kleber. :?:
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Camper trekt naar rechts



Bericht door Janpinz »

Mss zowiezo wel het proberen waard!
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Camper trekt naar rechts



Bericht door Maranopreis »

Verleden jaar hebben wij onze Hymer B694 SL van 2008 met VB 4c luchtvering rondom aangekocht. Deze stond op B-merk winterbanden met een loadindex die eigenlijk al tekort schoot voor de achteras. De keuringsmeester vond het ondanks mijn opmerkingen aanvaardbaar. De wagen zelf reed behoorlijk zoekerig. Voor garantie- onderhoud bij VB volledig nagekeken en uitgelijnd. Commentaar alles goed, wellicht A-merk banden aanschaffen met hogere loadindex.
Na een klapband, die maar net goed afliep, inderdaad A-merk banden Michelin Agilis CP loadindex 121 aangeschaft, een fors merkbare verbetering in de wegligging.
Helemaal verbetering toen ook nog schokbrekers VB en een lekkende luchtveerpoot onder garantie is vervangen. Nu rijdt de wagen goed en niet meer zoekerig.

Voorts blijf ik regelmatig mijn bandendruk controleren onder andere via de TPMS die ik heb gemonteerd.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Plaats reactie