Tip: bank N26 gratis

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Bank N26 gratis (tip)



Bericht door FrankJC »

seth_space schreef:
ma 17 dec 2018, 16:25
Betalen met creditcard is altijd gratis al vragen sommige winkels 2%extra.
Er zijn veel meer bedrijven die X% meer rekenen als je met een creditcard betaalt, in Denemarken moest ik voor het gebruik van mijn Visa card 5% extra betalen in een restaurant. Er zijn winkels die onder een bepaald bedrag geen betaling met creditcard accepteren, lijkt mij logisch.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Bank N26 gratis (tip)



Bericht door seth_space »

WimZ schreef:
ma 17 dec 2018, 17:03
]Deze bank zat niet in depositogarantiestelsel. Dat Nederland voor de gedupeerde is opgekomen is mooi voor hun maar had absoluut niet nodig geweest. Als mensen het aandurven om bij zo'n bank te sparen moeten ze volgens mij ook de gevolgen dragen. Dus als bank failliet gaat dan is het geld weg.
Onjuist.. icesave had zowel het eigen deposito stelsel uit ijsland als het nederlandse: zie ook:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Icesave

"zo'n bank" was een uitermate betrouwbare partner volgens alle gangbare regels op dat moment. Er was geen sprake van luchtkastelen en de deelnemers bestond behalve uit particulieren ook uit gemeenten en anderen. Dus niets vreemds aan de hand toen.
Achteraf is het altijd makkelijk een mening te hebben over zaken die je niet gevolgd hebt.

En Frankjc, inderdaad creditcard zorgt met enige regelmaat voor extra kosten en is dus ook in die zin geen goede vervanging voor een gewone betaalkaart/bankpas.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Tip: bank N26 gratis



Bericht door henk en lila »

Het betreft een debit-creditcard. Volgens mij kun je daar geen auto mee huren. Maar verder lijkt het niet slecht.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Tip: bank N26 gratis



Bericht door Bas vd laar »

Maar om nou alles om te zetten 60 euro te besparen op jaarbasis gaat me te ver, als je per jaar 1x minder uit eten gaat per jaar heb je dat ook terug.
Ik heb 4 rekeningen en een credit card voor op vakantie, daar zijn natuurlijk kosten aan verbonden maar je krijgt er wel een perfect werkende app en makkelijk internetbankieren bij, dat is het mij wel waard.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tip: bank N26 gratis



Bericht door Bob Diesel »

Er is niemand die zegt dat je iets moet doen
TS , :idea: gaf mi alleen een goedbedoelde tip :thumbup:

zonder de gehele financiele crisis en uitgave patroon van andere er bij te willen halen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1791
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Tip: bank N26 gratis



Bericht door doov »

Uit eten voor 60 eu.
Waar lukt je dat?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tip: bank N26 gratis



Bericht door Bob Diesel »

waar lukt je dat niet :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Tip: bank N26 gratis



Bericht door Bas vd laar »

Bij Cafetaria De Smulhoek hier een straat verder krijg ik 60 euro niet op hoor :wink:
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Tip: bank N26 gratis



Bericht door blizard »

Er zijn meer van dat soort "banken"
https://www.revolut.com/en-NL/
Ik denk dat deze trent op den duur de traditionele banken de kop gaat kosten, als ze niet mee gaan tenminste...
Voor vakanties in bv UK lijkt het me wel handig.
Nadeel is dat je alleen met een app je account kan benaderen, en niet via de browser.
Telefoon gestolen? Jammer dan...
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tip: bank N26 gratis



Bericht door Dafluc »

Ik las laatst dat de Nederlandse Bank bezorgt is over het dalend gebruik van contant geld. Eerst verdwijnen de kantoren, nu de pinautomaten. Hoe moet je dan nog aan contant geld komen? Van de bank blijf alleen nog internetbankieren over. Al was ik heel aangenaam verrast toen bleek dat de ING het nog mogelijk maakt om geld te storten zonder dat je daarvoor afhankelijk bent van ingewikkelde systemen voor eigen risico. Dat lukt je bij veel andere banken dus gewoon niet meer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tip: bank N26 gratis



Bericht door Kroppie »

ho ho, ook hier bij de rabo in purmerend kan ik gewoon gratis, contant geld op mijn eigen rekening storten, komt niet vaak voor, meestal gaat het eraf. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tip: bank N26 gratis



Bericht door Dafluc »

Zoals ik schreef, het kan niet meer overal. Ik heb het ter informatie even opgezocht:

Waar kun je contant geld (briefjes) storten?
ABN Amro: 6x per jaar gratis, daarna €2,80 + 0,25% van bedrag.
ING: 4x (OranjePakket) of 6x (Basis-, Betaal- en RoyaalPakket) per jaar gratis, daarna €6.
Rabobank: €1, per keer.
RegioBank: gratis indien de adviseur een kasfunctie heeft.
SNS: klanten kunnen gratis gebruikmaken van de dienst van GWK Travelex.
Triodos Bank: €10 per keer bij de Rabobank.
Klanten van andere banken kunnen terecht contant geld storten met Mr. Pay, een dienst van GWK Travelex. Hiermee kun je met contant geld een rekening betalen of geld storten op een Nederlandse bankrekening. Dat kost 3% van het bedrag, met een minimum van €9,50
Afbeelding
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Tip: bank N26 gratis



Bericht door blizard »

Kroppie schreef:
di 18 dec 2018, 13:34
ho ho, ook hier bij de rabo in purmerend kan ik gewoon gratis, contant geld op mijn eigen rekening storten, komt niet vaak voor, meestal gaat het eraf. :-B

jos
Je kan het bij mij ook gratis inleveren hoor 8-)
Plaats reactie