Handige oplossing: de buitenkeuken...

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Handige oplossing: de buitenkeuken...



Bericht door KTManiac »

Even klikken op "Of doorgaan naar de website".
Gebruikersavatar
the kapitein
Berichten: 331
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00

Re: Handige oplossing: de buitenkeuken...



Bericht door the kapitein »

Leuke oplossing. Zeker als je ergens even stopt en dan snel even wat klaar wil maken.

Heel leuk bedacht.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Handige oplossing: de buitenkeuken...



Bericht door Charles Franconi »

VAN-tastique schreef:
do 29 nov 2018, 20:04
Kijk, nog iemand die graag buiten kookt, mooi bedacht en snel opgezet!
Als je op vakantie niet al te zware kost kookt, dan blijft die deur wel netjes hangen.
En zo te lezen wordt hij al een poosje gebruikt, zonder dat de deur zwart geblakerd is of onder het vet zit.
Kan de deur ook 180 graden open?
Dan is het gemakkelijk om hem m.b.v. de camperwand te ondersteunen door een simpel blokje aan de wand waar hij op kan steunen, met een draaiknopje erop wat hem vergrendelt.

Ik ben maar zo vrij om mijn creatie ook maar even te tonen...
Ik kook ook graag buiten en heb net mijn tweede (dit keer een lichtgewicht) 1000 sterrenkeuken klaar.
Het plaatmateriaal is 9 mm multiplex van Populier in combinatie met de rvs kookplaat en drie branders van een donor (kringloop) campingkeuken.
De lichtgewicht snijplank (3 mm dik) was een diepte investering bij de Action.
Gas aansluiting en waterkraan binnen handbereik en de keuken hangt met een "tafel" profiel van mijn oude Biod caravan aan de bus, rechts van het midden zie je onder de keuken nog net een stukje van de wegklapbare steun zitten.
Als de bus door glooiend terrein met de achterwielen op de blokken staat, dan wordt het wel even koken op hoger niveau, maar dat hoort ook een beetje bij een 1000 sterenkeuken 8-).
De buitenkeuken kan ik er eenvoudig afpakken en via de achterdeur onder het bed hangen, zodat het geheel een minimum aan ruimte inneemt
Ik ben nog op zoek naar een simpel te plaatsen lichtgewicht wind- c.q. spatscherm, het opvouwbare ding van plaatstaal wat ik heb vind ik veel te zwaar.
Ik denk aan een soort aluminium matje wat eenvoudig is op te rollen, zo zie je ook wel eens campingtafels waaran het blad opgerold kan worden...
Ideeen zijn welkom!
Teake

1000 sterren keuken.jpg
Kun je nog wat detailfoto’s maken van de ophanging en wanneer het fornuis is opgeborgen? En hoe de onderdelen aan elkaar zijn gemonteerd? Is een slim idee, niet zozeer voor het koken, maar wel voorzet bakken van b.v. vlees.

Groeten Charles
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Handige oplossing: de buitenkeuken...



Bericht door VAN-tastique »

Ben woensdag weer in de buurt van de bus, zal dan een paar detailfoto's maken.
Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Plaats reactie