Schapenvacht als stoelbedekking?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Schapenvacht als stoelbedekking?



Bericht door Mickel Moen »

Iemand ervaring met schapenvacht als stoelbedekking?

Gisteren waren wij bij van Buren in Bolsward. https://www.vanburenbolsward.nl/nl
We kwamen daar voor cadeautjes voor het sinterklaasfeest met ons gezin. Pantoffels, wanten e.d. van schapenvacht.
In het gesprek met de eigenaar kwam ter sprake, dat hij dikwijls schapenvachten verkocht voor op de stoelen in campers. Warm in de winter, verkoelend in de zomer.

We hebben daar stapels vachten bekeken en ik moet zeggen dat ik gecharmeerd was door het idee. Nu kwamen wij daar niet voor dus we hebben er geen gekocht. Wij wonen er vlakbij en we komen er zeker eens terug, wellicht voor twee vachten.
Ik ben sowieso gesteld op natuurlijke ambachtelijke producten. De bus is geisoleerd met schapenwol en ik ben daar nog uiterst tevreden over.

Wat de vachten betreft. Ze zijn er in zeer veel uitvoeringen, lengtes en kleuren.

Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Schapenvacht als stoelbedekking.



Bericht door kampertjes »

In mijn jeugd had bijna iedereen dat, ik dus ook in Mn eerste golfje.
Vond het best fijn zitten eigenlijk
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Schapenvacht als stoelbedekking.



Bericht door MonRoe »

Wij hebben schapenvachten liggen in de camper. Ze liggen in het voor- en najaar en de winter op de voorstoelen, lekker warm in de rug.
Verder gebruiken we ze ook in de stoelen buiten, als het toch wat frisser is. Meestal heb je dan het zonnetje aan de voorkant van je lichaam, maar koelt een (koude) wind je rug af. Met een schapenvacht in je stoel is je rug ook heerlijk warm.
Verder vinden we het ook lekker warm en gezellig staan.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Schapenvacht als stoelbedekking.



Bericht door Kroppie »

als ze maar niet teveel glijden over de stoel, want dat is geen harden.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
metatoon
Berichten: 9690
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Schapenvacht als stoelbedekking?



Bericht door metatoon »

En glijden doen ze,nog beter als menig schaatskampioen.
Maar onder op matras heerlijk.
Gr.Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Toedeledoki

Re: Schapenvacht als stoelbedekking?



Bericht door Toedeledoki »

Ik heb dat altijd onhygiënische dingen gevonden. Maar dat komt misschien ook doordat wij bij de garage wat oudere klanten in onderhoud hadden met van die stoelhoezen. En dan ook nog zo'n vies ding om het stuur.... :sick:
Vreemd luchtje hing vaak in die auto's :think:
Krijg er nu nog de rillingen van...
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Schapenvacht als stoelbedekking?



Bericht door Face »

Wij hadden ze in onze vorige camper ook in Bolsward gekocht . Zeer goede kwaliteit en zijn ons prima bevallen . Ze werden bevestigd met bandjes die je onder de stoel kunt klemmen. De gaten voor de hoofdsteun werden er ter plekke in gemaakt. Top vachten!!!
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3247
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Schapenvacht als stoelbedekking?



Bericht door Going »

We zitten nu alle dagen op de schapenvacht. Op de rijder stoel en de 2 zit bank. Ons down under campertje had het toen we het kochten. Natuurlijk was het vuil. Gewoon in een teil water gegooid met wasmiddel. Af en toe goed roeren. Daarna met een tuinspuit afgespoten. Toen weer in de teil met nu wasverzachter. Weer nagespoeld en ten droge gehangen. Ja er zijn nog wat vlekjes te zien, maar het zit gewoon lekker in de warmte. Als we de gelegenheid hebben zuigen we het steeds intensief. Een hoop stof op de Australische wegen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Schapenvacht als stoelbedekking?



Bericht door thole »

Niet alleen zitten op een schapenvacht, we hebben de vloerbedekking uit onze camper verwijderd en vervangen door schapenvachten, niet alleen lekker qua temperatuur in winter en zomer maar ook nog eens minder gewicht. Dat hadden we ook bij onze vorige camper , prima bevallen dus ook in de huidige camper.
Ooit geprobeerd in Marokko zo’n 10 jaar geleden, we willen niet anders meer.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Schapenvacht als stoelbedekking?



Bericht door de Jonckheer »

paul snip schreef:
zo 25 nov 2018, 13:22
Ik heb dat altijd onhygiënische dingen gevonden. Maar dat komt misschien ook doordat wij bij de garage wat oudere klanten in onderhoud hadden met van die stoelhoezen. En dan ook nog zo'n vies ding om het stuur.... :sick:
Vreemd luchtje hing vaak in die auto's :think:
Krijg er nu nog de rillingen van...
Het is wel de bedoeling dat ze af en toe een keer gewassen worden anders worden ze wel goor inderdaad. :-B
Ik heb ze ook vroeger in de auto gehad, net als bijna iedereen. Plotseling waren ze uit de mode en zag je ze niet meer.
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Schapenvacht als stoelbedekking?



Bericht door Abri079 »

Wat te denken van de Afghaanse jassen? Waar zijn die gebleven in het straatbeeld?
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Schapenvacht als stoelbedekking?



Bericht door doov »

Toen de hippies 3-delig grijs gingen dragen, een Mercedes kochten en op golf gingen, zijn die uit de mode geraakt.
Gebruikersavatar
helex
Berichten: 523
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 18:44
Locatie: Bemmel

Re: Schapenvacht als stoelbedekking?



Bericht door helex »

In de tijd dat we Europa nog onveilig maakten op de motor was ik maar wat blij met een schapenvacht op het zadel. Dat scheelde aanzienlijk tegen het "dode" gevoel.

Lex

Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Plaats reactie