Normen en waarden

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
masterknauser
Berichten: 186
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 15:04

Re: Normen en waarden

Bericht door masterknauser »

leden,

heb het gelezen maar wees eerlijk het kan wel is een beetje minder.
het forum van de belg is erger ,ik kijk er niet eens meer op.
dit lid leest alleen nog maar .
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Normen en waarden

Bericht door Meine »

Terugtrekken als lid is erg definitief, maar het forum minder frekwent volgen bevalt mij in ieder geval erg goed.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Normen en waarden

Bericht door B1gcheese »

Ik moet zeggen dat ik soms ook met verbazing naar de toon van posts kijk, maar besluit dan op mijn tong te bijten en niet te reageren. Nadeel van mijn houding is wel dat alleen de 'extreme' meningen zo de overhand krijgen, De nuance is soms ver te zoeken. Ik merk dat mensen steeds minder geremd zijn in hun uitingen, zowel hier als op social media. Ik vraag me dan af of ze in het echte leven ook zo bot zijn of alleen achter het toetsenbord...

Hoe was het ook weer? 'Het forum is als een buffet...'
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Normen en waarden

Bericht door janmetdoka »

Aloys schreef: Ook discussies die ontstaan over niets of weinig zullen we zonder aanzien des persoons weghalen.
Aloys schreef: Regel 1
Discussies in dit forum dienen niet te gaan over personen, bedrijven, verenigingen, politiek, ras of religie. Dat leidt tot ruzie en ellende, dat is in het verleden meer dan eens aangetoond. Ook aanstootgevende teksten en afbeeldingen zullen worden verwijderd.
Behandel elkaar met respect en fatsoen, dan houden we het gezellig!
Peter schreef:Eindelijk de stronttank op straat legen
Ik kan dit, met de beste wil van de wereld, ook niet met elkaar rijmen.
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Normen en waarden

Bericht door Toemke »

masterknauser schreef:
ma 19 nov 2018, 8:09
leden,

heb het gelezen maar wees eerlijk het kan wel is een beetje minder.
het forum van de belg is erger ,ik kijk er niet eens meer op.
Veel heeft met taalgebruik te maken, ik als Belg vind jullie taalgebruik, geschreven of gesproken, soms directer en harder overkomen maar ik begrijp dat het omgekeerde ook waar is.
Hoog oplaaiende discussies zijn er op beide sites te vinden en dat geldt eigenlijk voor elk forum. Alleen maar normaal denk ik dan zolang er geen persoonlijke aanvallen zijn en in dat geval de moderatoren tijdig ingrijpen.
x leden = x meningen. Ik blijf beide bezoeken en leren en waar ik kan, helpen. :hug: :cheers:
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
tomdejong
Berichten: 984
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Normen en waarden

Bericht door tomdejong »

Normaal reageer ik niet eens op zulke uitlatingen. Maar moet nu zeggen dat het me wel raakt, je hoeft het niet eens te zijn met anderen. Dat maakt me allemaal niet uit, maar hoe bot, ongenuanceerd er gereageerd wordt is buiten proporties. Er zijn 2 meningen tegen elkaar, dat kan. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn.... Maar enige nuance of mogelijkheid om zich in de ander te verplaatsen is er niet. Jammer dit. Polarisatie heeft m.i. geen positieve invloed op de menselijkheid. En geef nou toe..... Camperaars houden van vrijheid.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Normen en waarden

Bericht door Dafluc »

Achteraf. Achteraf ware het misschien beter geweest om er na het eerste bericht een slot op te hangen. Nu zitten we niet 24 uur per dag op het forum, dus zou het erop neergekomen zijn alles behalve de eerste post te verwijderen. Ik heb uitgelegd waarom ik daar in dit geval niet voor gekozen heb. Goed, fout? Je mag het er uiteraard mee oneens zijn.

Wat de aangehaalde regel 1 betreft: het is op het forum niet anders dan op andere sociale media en live elke dag in ons land. Standpunten verharden, nuance is vaak zoek, het eigen gelijk is het allerbelangrijkste, het is altijd de schuld van een ander. En ja, dat is vanachter je toetsenbord net iets makkelijker de wereld in te slingeren, dus doen we dat ook meer. Het forum is, het is al vaak geschreven, een afspiegeling van de maatschappij. Daar horen ook deze geluiden bij. Of de keus dit buiten de deur te houden zou helpen vraag ik me af. Wat zeker niet helpt is dat iedereen die een genuanceerdere mening heeft afhaakt. Dan laat je het rijk aan de roeptoeteraars van deze wereld.

De pietendiscussie is er een geworden van hakken in het zand. Hard tegen hard. Gelukkig was er laatst een goed gesprek tussen voor- en tegenstanders. Het kan dus wel. Ik heb geen enkel begrip voor een groep mensen die meent tijdens de intocht van de Sint te moeten demonstreren tegen zwarte piet. Ik heb ook geen enkel begrip voor een groep die meent daar vervolgens met boksbeugels op af te moeten gaan omdat ze "opkomen voor hun kinderen". Over de ruggen van alle kinderen zullen ze bedoelen. Wel heb ik er begrip voor dat er mensen zijn met verschillende standpunten.

Ik hoop voor alle kinderen dat er nog iets over is van het feest als de volwassenen er klaar mee zijn. Dat het lukt om met elkaar in gesprek te gaan en er samen uit te komen. Pratend, met respect voor elkaars standpunten, op een volwassen manier het kinderfeest behouden. Zou mooi zijn.
Afbeelding
PE1OPQ Theo
Berichten: 4577
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Normen en waarden

Bericht door PE1OPQ Theo »

Dat heb je heel mooi verwoord Luc :thumbup:
En heb daar niets aan toe te voegen.

Theo
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Normen en waarden

Bericht door B1gcheese »

Hear hear.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Normen en waarden

Bericht door doov »

Overigens, persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van moraalridders.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Normen en waarden

Bericht door janmetdoka »

Ik begrijp de afweging wel, Luc. En het is inderdaad mooi verwoord. Daar heb ik niks op af te dingen. :thumbup:

Maar ook dat lijstje met regels heb ik begrepen als de afspraken waar we ons allemaal, over en weer, aan hebben te houden. Het is niet de eerste keer dat ik een beroep doe op die regel 1 en het is ook niet de eerste keer dat ik er bot mee vang. Op zich geen drama. Jullie zijn de baas. Daar kan ik prima tegen. Maar als die regels naar behoefte blijken te rekken en te buigen, heeft het dan nog wel zin om ze te hebben?
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Normen en waarden

Bericht door Don Esteban »

Maar als die regels naar behoefte blijken te rekken en te buigen, heeft het dan nog wel zin om ze te hebben?
Iets wat niet te rekken en te buigen valt, breekt als er teveel spanning op komt te staan...… Wat mij betreft mag nu onderhand wel het slotje erop. (wat mij betreft dus)
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Normen en waarden

Bericht door seth_space »

doov schreef:
ma 19 nov 2018, 15:30
Overigens, persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van moraalridders.
In dit kader een vreemde opmerking.
Als ik bijv. racisme tegenkom zeg ik er iets van. Geen moraalridder maar verwerpelijk gedrag toestaan is jezelf mede verantwoordelijk maken. Zeker op een forum!
Het is al erg genoeg dat het nodig is.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Normen en waarden

Bericht door Will »

ets wat niet te rekken en te buigen valt, breekt als er teveel spanning op komt te staan...… Wat mij betreft mag nu onderhand wel het slotje erop. (wat mij betreft dus)
Wat zijn dat toch voor mensen die als het hun niet zint er een slotje op wil hebben.
Dat zijn toch niet die zelfde mensen die altijd klikte op school naar de leerkracht.
Natuurlijk niet, wat een hersenspinsel van mij.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gesloten