Normen en waarden

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
cgb

Normen en waarden

Bericht door cgb »

Er zal niemand een seconde van wakker liggen, maar ik laat hierbij weten dat ik me terugtrek als lid van dit forum. (Ik moet nog wel even uitzoeken hoe dat in de praktijk moet.)
Ik heb gisteren in het topic over "Dokkum" over een opmerkingen van één van de leden gezegd dat ik die ongepast vond. Die opmerking, evenals een deel van de discussie die daar op volgde, is naar mijn mening in strijd wat ergens als Regel 1 van dit forum genoemd wordt.
Begrijp mij goed, iedereen moet kunnen schrijven wat hij of zij wil, daar ben ik zelfs een groot voorstander van. Maar lezers moeten ook hun zegje kunnen doen over wat anderen schrijven en het is aan de moderatoren te beslissen of een uitspraak die de een doet en de ander ongepast vindt, gehandhaafd kan blijven. De opmerking die ik ongepast vond is blijven staan. Dat mag, zo pakken de spelregels in dit geval kennelijk uit.
Wat mij wel verbaast is dat ik toen ik een tijd geleden de moderatoren vroeg in te grijpen in een vergelijkbare discussie over het zelfde onderwerp, het hele topic, inclusief mijn verzoek, in enkele ogenblikken verdwenen was. Kennelijk zijn de waarden en normen in de tussentijd verschoven, zoals dat overal in onze maatschappij gebeurt.
In elk geval voel ik me er niet meer bij thuis.
Ik wens iedereen het beste en ik wil uitdrukkelijk iedereen bedanken die mij direct of indirect raad en advies gegeven heeft, ik heb er veel van geleerd. En er waren veel leuke en interessante dingen te lezen.

Carel
Laatst gewijzigd door cgb op zo 18 nov 2018, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Normen en waarden

Bericht door KTManiac »

cgb schreef:
zo 18 nov 2018, 16:31
Er zal niemand een seconde van wakker liggen, maar ik laat hierbij weten dat ik me terugtrek als lid van dit forum. (Ik moet nog wel even uitzoeken hoe dat in de praktijk moet.)
Da's toch simpel?
Gewoon forum webpagina niet meer openen en verder niet al te dramatisch over doen.
Waarom 'afmelden als lid'? Je betaalt toch geen contributie of zo? :wink:

Er zijn zoveel fora waar ik een tijd rondgehangen heb.
Na een tijdje was het m'n ding daar niet meer en bleef ik er gewoon weer weg. Simpel, klaar. :thumbup:
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Normen en waarden

Bericht door Don Esteban »

Carel, ik vind dit geen slimme beslissing. Het kan nooit in je voordeel zijn om op deze manier te vertrekken. Je bent bijna 4 jaar lid geweest en hebt 291 berichten geplaatst. Het forum heeft dus duidelijk je interesse gehad. Het is dan ook een geweldige vraagbaak voor camperaars. Dat laat je toch niet schieten?? Nu voel je je tekort gedaan maar ik kan me niet voorstellen dat er na een goed gesprek geen scherven te lijmen vallen.
Ik zal er inderdaad geen seconde van wakker liggen maar ik vind het altijd jammer als beslissingen genomen worden als de adrenaline nog borrelt.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45225
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Normen en waarden

Bericht door thole »

Ik ben het met Don Estaban eens.
Ik zou het jammer vinden Carel, juist gezien jouw beheerste en genuanceerde manier van reageren gisteren in het betreffende topic .
Ik heb gisterenavond laat toen ik de discussie zag ontsporen, gelukkig alleen met emoji's gereageerd, zelfcensuur omdat we uit eten waren geweest en ik na enkele glazen wijn de broodnodige ingetogenheid w.s. niet meer kon opbrengen.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Normen en waarden

Bericht door Dafluc »

Als je geen deel meer wilt uitmaken van het forum kan Aloys je account verwijderen. Natuurlijk is dit je eigen beslissing en kunnen we die slechts respecteren. We vinden het wel altijd jammer als een forumlid zich hier niet meer thuisvoelt.
Laat ik wel nog opmerken dat er van een verschuiving van waarden en normen geen sprake is. Ik heb overwogen om het topic helemaal te verwijderen. Echter is iedereen het dan een uur later vergeten. Nu kan iedereen het lezen en er iets van vinden. Er zit een slot op en we zeggen dat het voor wat betreft het forum einde zwarte pieten discussie is. Daarmee zijn we denk ik duidelijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Normen en waarden

Bericht door KTManiac »

thole schreef:
zo 18 nov 2018, 16:57
.. zelfcensuur..
Voor mij ook de enige reden om helemaal niet in dat betreffende topic te reageren.
Dat hebben we dan gemeen, inhoudelijk denk ik dat onze potentiële reakties verder heel weinig gemeen zouden hebben.... :wink:
Als ik weet dat mijn reaktie of opinie voor 100% door emotie (op dat moment) gestuurd wordt, weet ik ook dat 't beter is even m'n bek te houden. (Denk overigens dat social media er een stuk prettiger uit zou zien als iedereen zich die vraag even zou stellen alvorens op 'Send' te drukken.)

Maar goed, is een forum 'het jouwe' niet meer dan blijf je er toch gewoon weg?
Hoeveel simpeler kan het zijn?
Laatst gewijzigd door KTManiac op zo 18 nov 2018, 17:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Normen en waarden

Bericht door doov »

Inderdaad Carel, niemand gaat wakker liggen van wiens vertrek of komst op welk forum dan ook.
En bedenk, er zullen altijd meer forums zijn waar je niet komt dan wel.
Internet is zoooooo groot.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Normen en waarden

Bericht door DiffRental »

Jammer dat iemand zo'n beslissing neemt.
Mijn oplossing, ik lees heel veel topic's niet.
Heb het betreffende topic gezien, de openingspost gelezen en daarna niets meer.

Niet boeiend, en waarom staat het op een camperforum?

Een mooi onderschrift van 1 van de leden is, een forum is net een buffet...............................
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Normen en waarden

Bericht door Bob Diesel »

en zo is het maar net :wink:


ik denk :roll:
dat we allemaal wel eens denken :bang:
ik stop er mee :roll: eeeeh ,nee toch maar niet
het volgende topic is weer :hug: :hug: :hug:

net het echte leven hier :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Normen en waarden

Bericht door Ruud Adam »

Ik heb even wat gelezen in het betreffende topic en je weet dat als 'zwarte Piet' ergens in een discussie opduikt (waar dan ook) dat dan snel allerhande fatsoensregels overboord gaan.
Ook in het betreffende topic las ik er een paar waarvan ik me afvroeg of dat nou nodig is.
Volgens mij was het Geert Mak die ooit als eens zei ''Alles mag gezegd worden, maar niet alles hoeft gezegd te worden''.

Zeker op dit forum waar een aantal leden niet gehinderd door enige kennis van zaken menen op elk topic te moeten reageren, lopen zaken dan virtueel al snel uit de hand.
Daarom zou ik geheel vrijblijvend aan de moderatoren willen adviseren om bij sommige topics die in beginsel niets van doen hebben met campers, zeer streng te modereren of topics gewoon te verwijderen.
Dit forum is voor sommigen - aan het enorme aantal posts van hen te zien - een soort van dorspkroeg geworden met de bijbehorende borrelpraat.
Het zou zonde zijn als daardoor de gewone leden die behoeft hebben aan een uitwisseling van informatie, spulletjes, tips, etc. weg zouden blijven.

Als ik wil weten of Zwarte Piet mag blijven of moet weggaan of wat de VVD/GroenLinks/Piet Snot van kernenergie vindt, dan zijn er betere forums.
Natuurlijk zijn er ook topics die misschien niet direct met campers te maken hebben, zoals de boekentips, maar die dragen niet in zich dat ze snel uit de hand zullen lopen.
Maar als ik iets wil weten over accu's, campers, BBQ's, Zuid Tirol of hoe ik Wifi op kan pikken, kom ik hier graag naar toe, en dan is het altijd mooi om iets te lezen van mensen die er meer verstand van hebben dan ik (dat is meestal het geval) of er een frisse kijk op geven.
Dat in elk topic de betweters en de zelfbevestigers opduiken, neem ik op de kop toe.

Ik hoop dan ook dat cbg forumlid blijft, en ons zijn nuchtere en fatsoenlijke kijk op zaken blijft geven.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Normen en waarden

Bericht door Cee Pee »

Ik krijg hier het idee dat als een topic niet helemaal naar de zin van een paar forum leden gaat er maar onmiddellijk streng gemodereerd moet worden.
Maar met duizenden forum leden heb je ook duizenden meningen.
Net de echte wereld.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Tec
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 13:56
Locatie: Groningen

Re: Normen en waarden

Bericht door Tec »

Het onderwerp was voor mij al genoeg om er verder niet naar om te kijken.
Maar als je vind dat forum leden iets onheus zeggen kun je ze altijd nog bij de z.g. vijanden zetten.
Hun berichten krijg je dan niet meer en blijven ergenissen uit.
Ik heb enkele forumleden, die zich zelf belangrijker vinden dan het onderwerp, bij de vijanden gezet.
En ik heb ze nog geen moment gemist.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Normen en waarden

Bericht door Ruud Adam »

@CeePee,
Weet niet of je op mij doelt, maar daar gaat het mij in ieder geval niet om.
Ik ben van mening dat onderwerpen die zeer controversieel zijn en al snel tot polarisatie kunnen leiden EN die weinig tot niets met campers te maken hebben, zeer streng gemodereerd moeten worden.
Ze lopen namelijk bijna altijd uit de hand, en mensen die het als camperliefhebbers en deskundigen het goed met elkaar zouden kunnen vinden, komen hierdoor briesend met de koppen tegen over mekaar te staan.
Is dat dan wat je wil op een forum?
is het zo belangrijk dat 'alles gezegd moeten kunnen worden', zelfs als er daardoor een nare sfeer ontstaat?

Ik lees ook topics over dieselvoertuigen, Euronormen, toegangsverboden voor bepaalde types voertuigen, tolwegen, houderschapsbelasting... daar zie ik soms ook mensen iets schrijven waarvan ik me afvraag of ze misschien de verkeerde medicijnen hebben genomen. Maar dat gaat dan in ieder geval nog over iets dat zeer direct en soms iets minder direct met campers te maken heeft.
Laatst gewijzigd door Ruud Adam op zo 18 nov 2018, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Normen en waarden

Bericht door TestCase »

Ik zou het inderdaad nog even overwegen, zeer velen die de discussie zagen ontsporen hebben juist daarom niet gereageerd, doodzwijgen heet dat. Zelf vond ik het ook al zeer snel onkies.


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gesloten