Normen en waarden

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Normen en waarden

Bericht door doov »

seth_space schreef:
ma 19 nov 2018, 16:54
doov schreef:
ma 19 nov 2018, 15:30
Overigens, persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van moraalridders.
In dit kader een vreemde opmerking.
Als ik bijv. racisme tegenkom zeg ik er iets van. Geen moraalridder maar verwerpelijk gedrag toestaan is jezelf mede verantwoordelijk maken. Zeker op een forum!
Het is al erg genoeg dat het nodig is.
Als ik zou moeten reageren op elk verwerpelijk gedrag op het internet, dan heb ik daar meer dan een dagtaak aan.
Daar begin ik dus niet aan. Ik voel me derhalve ook niet mede verantwoordelijk voor alle zooi die ik op het internet te vinden is.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Normen en waarden

Bericht door Don Esteban »

Natuurlijk niet, wat een hersenspinsel van mij.
Inderdaad....
Ik ben geen fan van het slotje, integendeel. Maar soms is het de enige methode om oeverloos geleuter te stoppen.....
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Normen en waarden

Bericht door Jan en Simonne »

In mijn optiek zijn er maar twee personen, die om een slotje kunnen vragen: de ene is de topic starter en de ander een moderator.
Heb je geen zin in oeverloos geleuter, dan sla je het topic toch over?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
cgb

Re: Normen en waarden

Bericht door cgb »

Makkers staakt Uw wild geraas!

Het voelt een beetje als over het graf heen regeren, maar ik wil graag, en dan echt als allerlaatste bijdrage aan dit forum, iets verduidelijken. Want de discussie over dit topic gaat heel veel verder dan wat mij betreft nodig is.
En het niet eens eenvoudig uit dit forum te komen omdat Aloys dan iets moet doen, wat nog niet gedaan is, dus daar profiteer ik maar even van.

Het topic waarin een bijdrage stond waarvan ik vond dat die ongepast is, heeft inmiddels weliswaar een slotje, maar er is niets aan veranderd. Aan mijn verzoek een bijdrage te verwijderen is niet voldaan. Sterker nog, er is niet eens op ingegaan.
Dat houdt dus in dat Dafluc vindt dat de opmerking over de strontkar niet ongepast is. Het had Dafluc als moderator gesierd als hij dat expliciet gemeld had, bijvoorbeeld door te zeggen: "Wij, moderatoren, vinden dat die opmerking over die strontkar wèl gepast is". Maar kennelijk had hij redenen om dat niet te doen.
In elk geval, de normen die het forum blijkt te hanteren verschillen te veel van wat ik fatsoenlijk vind, zodat ik niets anders kan doen dan me terug te trekken. Wat andere leden daarvan vinden moeten ze zelf weten, evengoed als ze zelf hun positie ten aanzien van dit punt moeten kiezen.

Ik kom terug op dit onderwerp omdat ik een aantal persoonlijke reacties heb gekregen, waarvoor dank, die mij duidelijk maakten dat ik mijn overwegingen misschien nog beter duidelijk moest maken. En om aan te geven dat het niet mijn bedoeling was zo'n brede discussie uit te lokken.
Bij deze, en ik wens iedereen, en het forum als geheel, veel goeds voor de toekomst.

Carel
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Normen en waarden

Bericht door Marco Polo »

Jij ook alle goeds Carel ;-)

Marc.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Normen en waarden

Bericht door Dafluc »

Ik zal aan Aloys doorgeven dat je je account verwijderd wilt hebben. Want dat is het enige dat je moet doen om uit het forum te vertrekken. Het ga je goed.
Afbeelding
Gesloten