Normen en waarden

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Normen en waarden

Bericht door de Jonckheer »

Nou ja, vijanden vind ik nou ook weer zoiets, daar begin ik niet aan. Net zo min als vrienden trouwens. Elk vogeltje zingt zoals ie gebekt is, als je dat meeneemt als je de diverse reacties leest is er niet veel aan de hand. Vergeet ook niet dat een Amsterdammer heel anders reageert dan iemand uit de Achterhoek, om maar iets te noemen. Niet beter of slechter maar gewoon anders. Sommigen hebben ook een ander temperament en reageren op emoties, wat vaak achteraf ook niet een erg goed idee is.
Weggaan ergens omdat sommige reacties je onwelgevallig zijn is in mijn ogen een zwaktebod waar je alleen jezelf maar mee hebt want je beroofd jezelf van een enorme bron van informatie. Je hoeft toch ook niet alles te lezen? Dat doe ik ook niet, veel interesseert mij totaal niet en zo'n draadje open ik niet eens, laat staan dat ik het ga lezen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Normen en waarden

Bericht door Cee Pee »

is het zo belangrijk dat 'alles gezegd moeten kunnen worden', zelfs als er daardoor een nare sfeer ontstaat?
Is het dan zo dat de overgrote meerderheid maar stil moet zijn omdat een paar lieden hun mening aan de rest van de bevolking menen te moeten opleggen.?
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Normen en waarden

Bericht door Dafluc »

HoHoHo :wink:
We gaan hier dus niet de discussie nog eens overdoen.
Je mag iets vinden van zwarte piet. En aangezien er een Diversen-gedeelte is (zie de omschrijving) mag je hier ook over niet camper-gerelateerde dingen schrijven. Tot op bepaalde hoogte gaat dat goed, zie het topic over kernenergie.
Soms gaat dat fout en grijpen we in. Echter niet omdat ik als moderator voor of tegen zwarte piet ben. Diversen opheffen omdat het niet over campers gaat is voor mij een beetje het kind-badwater verhaal.
Afbeelding
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Normen en waarden

Bericht door Ruud Adam »

Nee, maar we hebben het over een CAMPERforum.
Wat heeft zo'n onderwerp hier te zoeken, behalve dat de actievoerders een plekje toegewezen kregen op een camperplaats?
De discussie leidt tot niets. Roept alleen maar narigheid op.
De halsstarrigheid van zowel voorstanders als tegenstanders zorgt voor een polarisatie die je overal ziet.
Laten we nou met z'n allen zorgen dat die polarisatie niet op dit prachtige forum de kop opsteekt.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Normen en waarden

Bericht door thole »

Cor, ik geloof niet dat je begrijpt wat Ruud Adam zegt.
Is dat dan wat je wil op een forum?
is het zo belangrijk dat 'alles gezegd moeten kunnen worden', zelfs als er daardoor een nare sfeer ontstaat?
Ruud heeft het over het forum.

Als je vindt dat 'lieden' het niet bij het juiste eind hebben volgens jouw normen en waarden, dan zijn er bv politieke fora of andere sociale media waar je je ongenoegen kunt uiten, zo bedoelt Ruud het volgens mij, dat lees ik in ieder geval :lol: .
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Normen en waarden

Bericht door thole »

Dan had ik Ruud toch goed begrepen :thumbup: :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Normen en waarden

Bericht door Cee Pee »

Laten we het daar maar op houden dan.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Normen en waarden

Bericht door Ruud Adam »

Zo bedoelde ik het precies, Thole!
Excuses Cee Pee, als je dacht dat ik in zijn algemeenheid vond dat dingen niet gezegd moeten kunnen worden. Zeer zeker wel.

Ik wil ook niemand op 'negeer' of 'vijand' of zoiets zetten.
Want iemand zonder enig fatsoen of normbesef of iemand die keer op keer met onzinnige mededelingen aan forumvervuiling doet; Zo iemand slaat vaak de spijker op zijn kop op net dat ene topic waar hij of zij dan wel veel verstand van blijkt te hebben.

Verder ben ik het ook niet eens met Dafluc dat in omdat nu eenmaal een topic-categorie 'diversen' heet, dat daar dan alles maar aan bod moet kunnen komen. Er zijn genoeg fora waar je ook deze categorie hebt, maar als het niet enigszins in de geest van het forum is, verdwijnt het alsnog.
Maar ja, het is mijn forum niet. :-B
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Normen en waarden

Bericht door Dafluc »

Twee opmerkingen: de term vijand vinden wij ook niet fijn. Hebben wij ook niet verzonnen maar zit zo nou eenmaal in dit type forum. En wil je alleen maar over campers lezen, dan kijk je gewoon niet in Diversen. Er is hier al zoveel moois voorbij gekomen, daar wegen die paar lelijke dingen absoluut niet tegenop.
Afbeelding
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Normen en waarden

Bericht door thole »

Vergeet ook niet dat een Amsterdammer heel anders reageert dan iemand uit de Achterhoek, om maar iets te noemen.
Uitzonderingen natuurlijk daargelaten :lol: :lol: :lol: :thumbup: :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Normen en waarden

Bericht door hurktoilet »

Churchill zei ooit: 'Uw mening veracht ik, maar ik zal sterven voor uw recht die mening' uiten. Hoewel ik nog niet van plan ben te gaan hemelen, geldt dat wat mij betreft zowel voor de mensen die een leuk kinderfeest ten onrechte in een racistisch hokje proberen te plaatsen als om mensen die anderen hun recht om te demonstreren willen ontnemen.
En helaas is het tegenwoordig tot in de Tweede Kamer toe heel gewoon om meningen zo zwaar aan te zetten dat het beledigend of kwetsend wordt. Ik ga er dan maar snel aan voorbij, in de veronderstelling dat het meer zegt over de spreker/schrijver zelf dan over iemand anders.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Normen en waarden

Bericht door Premiumliner »

Ik heb het onderwerp: Morgen niet naar Dokkum niet voor niets onder "Recreatie" geplaatst. Het ging mij er om te melden dat het vanwege de demonstratie aldaar, te melden dat de camperplaats dan mogelijk bezet/niet toegankelijk is.
Dat anderen vonden daar hun menig te moeten geven over, wat ik maar noem, de zwarte pieten discussie, is hun verantwoordelijkheid en ja, ik kan cgb goed begrijpen dat hij de discussie ongenuanceerd vindt. Ik hoop echter dat hij op dit forum blijft, allen al om dat hij tegengas geeft bij (dreigende) ontsporingen.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Normen en waarden

Bericht door Marco Polo »

Bijna 12 uur en de wereld is nog niet vergaan
Ondanks dat er 1 tje weg wil van het forum.
Er staat alweer iemand te trappelen in het voorstel topic.
Genoeg melodrama.

En doorrrrrrrrr........
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Normen en waarden

Bericht door Marco Polo »

Heeft niks met normen en waarden te maken maar met relativeringsvermogen.

Heb je dat even niet dan is het tijd om even, of voor langere tijd, afstand te nemen van het forum.

As simpel as that ;-)
Gesloten