vervuiling van en door camper gebruikers

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Marco Polo »

Wie betaald bepaald :D
Voor niets gaat de zon op zelfs in de wereld van de afvalinzameling.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Kroppie »

gelijk hebben ze, dan neem ik dat beetje wat ik heb wel mee tot de volgende plek (heb er nog nooit lang mee rond hoeven rijden)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Jan en Simonne »

Ja, laten we die kant eens opgaan.
Wie betaalt er eigenlijk voor de rustplaatsen langs de snelweg?
Ik dacht eigenlijk zomaar de automobilist.
Wij dus?

Edit: en ik betaal er thuis ook gewoon voor.
Alleen ben ik toevallig niet thuis en maak er thuis dus even geen gebruik van.
Betalen we dan eigenlijk niet twee maal? :think:
Laatst gewijzigd door Jan en Simonne op za 17 nov 2018, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Kees2 »

waar laat je het afval.
de beheerder had afvalbakken, maar wel graag in een zak krijg je geen stink bak etc. , zelfs dat was te veel moeite,
dus zelfs als het gratis aangeboden is,

en in kleine zakjes is het toch prima op een nette manier kwijt te raken,
een camper is toch zelfvoorzienend daar door kunnen we zonder voorzieningen staan.
daar hoor afval beheer ook bij.

heb wel behoefte aan voorzieningen dan moet gewoon op een plaats gaan staan die dat wel heeft.
en het niet verkloten voor de anderen die dat wel lukt.

ook al een op een camperplaats gestaan waar andere de beheerder streng werd genoemd ( ik noem het duidelijk)
blijkbaar was dat ook nodig. maar daardoor was de plaats wel goed op orde.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Kroppie »

ik heb er geen moeite mee hoor, klein beetje afval een stukkie meenemen, houd de boel buiten wel netjes, en binnen staat dat zakkie me niet in de weg (valt niet op zal ik maar zeggen voor een ander het doet :-B ).


jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Jan en Simonne »

Ik heb daar ook geen moeite mee, sterker nog: ik ben één van die gekken, die andermans zooi ook nog opruimt.
Maar dat is toch even niet het punt?
Zoals Marco Polo al zei: wie betaalt, bepaalt.
Maar dat zijn wij dus gewoon zelf.

Maar als iemand zijn achtertuin aanbiedt om daar met campers te laten overnachten, zonder daar een afvalbak neer te zetten, is dat uiteraard zijn goed recht.
Dat wil niet zeggen, dat je je dan als een zwijn moet gedragen.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door hwendt »

Ik denk dat het vervuilen ook grotendeels met een gemeente te maken heeft.
In de bossen in parken, camperplaatsen bankjes langs leuke plekje in wandelbossen, overal haalt de gemeente deze vuilnisbakken weg.
Vind je het gek dat er een aantal figuren zijn die denken " Wat een geleuter da afvalbak is weg "
Dat is vragen om problemen. Verder zijn er ook andere zoals mensen op de fiets die tegen het zelfde feit aanlopen.
We betalen afvalstoffen heffing, we betalen milieu heffing, we betalen toeristen belasting en dat wil zeggen dat de gemeente dus gewoon voor een mogelijkheid moet zorgen om je afval kwijt te kunnen
Na alle verhogingen die er bedacht worden komen nu ook de bezuinigingen daar boven op.
De oorzaak ligt gewoon bij de gemeentes die maling aan jou heeft en bedenkt bekijk het maar.

Bij alle verwijderde vuilnisbakken bankjes kun je de gevolgen daarvan zien. Bananen schillen bekertjes en flesjes liggen gewoon achter de bankjes.

Ik praat dus niks goed maat wijs de oorzaak aan welke een dikke 2e is in dit gemeentelijke gedrag.

Hugo
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door PaulBng »

Eens.
Ik zie in landen om ons heen hoe het wel kan...
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Premiumliner »

Afvalstoffenheffing en milieuheffing betaal je alleen in de Gemeente waar je woont!
En als je vrij staat betaal je helemaal geen toeristenbelasting, dus waarom moet de Gemeente dan voor jou extra afvalbakken plaatsen.
Getuige de grote hoeveelheden afval die je op op- en afritten op snelwegen tegenkomt nemen een aantal autobezitters het niet zo nauw met het milieu.
Volgens mij is het meer een fatsoen kwestie en daar helpen allerlei voorzieningen helemaal niets tegen.
Hoezo moet ik per kilo voor mijn afval betalen denken sommige dan , ik flikker het gewoon ergens in het bos (gebeurt vel met grofvuil) en anders gewoon in een afvalbak langs de snelweg. Lekker gratis.
Geen wonder dat de wegbeheerder dan maatregelen treft om dat tegen te gaan.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door PaulBng »

Ik betaal in mijn stad heffingen, zodat niet alleen ik, maar ook jij als bezoeker, je een papiertje in een vuilnisbak kwijt kunt.

In veel gemeentes zie je in een heel park welgeteld één prullenbak. Als al. Puilt uit omdat die wellicht maar 1 keer per week wordt geleegd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Marco Polo »

Zal vanavond eens kijken of de “varkens” die de openbare parkeerplaatsen voor ons bedrijfsterrein bevolken de afvalbak überhaupt weten te vinden.

Volgens mij nemen ze niet eens de moeite om uit de auto te stappen en flikkeren ze alles gewoon uit het raam

En richting de zaak kan ik gewoon het glinsterend spoor van de lachgaspatronen volgen.

Gehandhaafd wordt er niet. Maandagmorgen de veegwagen eroverheen en de volgende nacht is het weer net zo’n grote varkensstal.

Even voor de duidelijkheid; we zien hier nooit camperaars. Alleen lokale jongeren met elke willekeurige achtergrond.
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door AadenAnke »

hwendt schreef:
do 22 nov 2018, 17:57
Ik denk dat het vervuilen ook grotendeels met een gemeente te maken heeft.
In de bossen in parken, camperplaatsen bankjes langs leuke plekje in wandelbossen, overal haalt de gemeente deze vuilnisbakken weg.
Vind je het gek dat er een aantal figuren zijn die denken " Wat een geleuter da afvalbak is weg "
Dat is vragen om problemen. Verder zijn er ook andere zoals mensen op de fiets die tegen het zelfde feit aanlopen.
We betalen afvalstoffen heffing, we betalen milieu heffing, we betalen toeristen belasting en dat wil zeggen dat de gemeente dus gewoon voor een mogelijkheid moet zorgen om je afval kwijt te kunnen
Na alle verhogingen die er bedacht worden komen nu ook de bezuinigingen daar boven op.
De oorzaak ligt gewoon bij de gemeentes die maling aan jou heeft en bedenkt bekijk het maar.

Bij alle verwijderde vuilnisbakken bankjes kun je de gevolgen daarvan zien. Bananen schillen bekertjes en flesjes liggen gewoon achter de bankjes.

Ik praat dus niks goed maat wijs de oorzaak aan welke een dikke 2e is in dit gemeentelijke gedrag.

Hugo
Oké Hugo,
Ik vraag me af of het komt uit bezuiniging of vanwege vandalisme? Eigenlijk weet ik het wel zeker. Als buschauffeur hier in de hoekse waard zie ik vaak kapot getrapte afval bakken e.d. na een paar maal vervangen worden ze weg gehaald. Ook hier is het legen van de restafval kliko extra betalen. De rest van het afval gratis. Op vrijdag worden de zakken met plasticafval al aan de palen gehangen als het op woensdag wordt opgehaald. Ja gewoon open en bloot bij je buren voor de deur en niet 1 nee op zondagavond hangen de vaak al 20 voor het raam bij de buren aan de overkant. Vraag je gewoon aan ze of zijn het leuk zouden vinden die zakken dagen voor het raam? Krijg je als antwoord nee natuurlijk niet maar als ik ze in de schuur bewaar of in de tuin stikt het van de vliegen, nou daar wil ik niet in zitten met mee BBQ :bang: Nog nooit zoveel zwerfafval in de wijk gezien als de laatste tijd.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door hwendt »

Handhaven Aad handhaven is echt het codewoord. Boete van 150 tot 500 euro helpt echt.
Zolang mafkezen hier in dit land de ene gemeente per kilo laten betalen en de gemeente daar naast 1 bedrag per jaar blijf je houden dat de kilo betaler het mee neemt naar zijn werkgemeente waar je niks hoeft te betalen.
Ik zag op de parkeerplaats in Nunspeet waar we wel een staan dat er door de jongeren op een bankje Mac troep op de straat werd gesmeten. Laten daar nu camera's staan en binnen 5 minuten stonden er twee politieauto's voor hun neus.
Allemaal l aan bekeuring van 140 euro en niet zeiken het stond allemaal op video.
Er zijn tegenwoordig redelijk huftervrije vuilnisbakken maar daar hebben gemeentes geen zin in. Ze moeten ook geleegd worden en dat kost geld.

Dan een opmerking dat je alleen in je woongemeente afvalstoffenheffing betaald. Dus niet voor ergens anders is
geleuter natuurlijk want je betaald als burger mee aan de totale heffingen betreffend de afvalstoffen. De vrienden uit Urk betalen daar en komen naar Alkmaar. Ze zijn dus niet thuis en het kost de gemeente die dag in Urk niets
En dat werkt dus ook andersom zo.
Zo is toeristen belasting ook een zakkenvullende regeling voor de gemeentes.
Hoezo je plast en poept in hun gemeente, en je huisvuil komt in de gemeentelijke ophaal dienst. Blijven al de burgers uit die betreffende gemeente dan thuis zodat de toerist extra kosten met zich mee brengt ?

Waar zijn dan de burgers van die gemeentes, die zitten waarschijnlijk in de gemeentes waar je net de toeristen belasting voor moet betalen.. Dus allemaal spinsels om geld uit je zak te kloppen..

HUgo
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door hathi »

Maarr,.....vergeten we dan niet?,dat alles begint,bij de opvoeding,ja en zodoende woekert het maar door tot de volgende generatie,die het wegwerpen dan weer als „normaal“ beschouwt?
Hans
Plaats reactie