vervuiling van en door camper gebruikers

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Kees2 »

de mensen die dit doen en dit onderwerp zien,
negeren dit maar snel en vinden dat we niet moeten zeuren,
en reageren ook niet.
we betalen houderschapsbelasting voor een camper daar kunnen ze het toch voor opruimen, :crazy:
net als hondenbelasting en de daarbij behorende uitwerpselen :crazy:
thuis betalen we reinigingsrechten maar word ook verwacht dat het op de juiste wijze word aangeboden.

soms word huisvuil nog een keer belast per kilo etc,
gevolg is dat de omliggende plaatsen extra vuil erbij krijgen of gewoon in het buitengebied neer gekiept, om kosten te besparen.

torenhoge boetes en grotere pakkans is misschien dan toch een optie.

en de gemiddelde camper gebruiker heeft denk ik toch wel de leeftijd dat ze beter moesten weten.
hard gewerkt en gespaard en elk dubbeltje omgedraaid.
soms slaat het ook door als de camper er is :|

wie de schoen past trekke hem aan :wink:
maar die reageren hier niet :-B
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Premiumliner »

Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door KTManiac »

Prima aktie! :thumbup:
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Premiumliner »

Vind ik ook!
Ik begrijp alleen niet zo goed hoe ik dit moet plaatsen ten opzichte van uw reactie op pagina 2 van dit topic. :-?
Hier op dit forum wordt nogal wat kritiek geuit op de NKC, maar hier hebben ze wel mooi het voortouw genomen.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door KTManiac »

Zeg maar je hoor. :-B

Wat m'n eerdere reaktie betreft:
In dat artikel van de NKC werd alleen gemeld dat een CP wilde sluiten tgv vervuiling door camperaars.
De toon en boodschap zou totaal anders zijn als in datzelfde artikel deze aktie ook genoemd werd.

Dat ik het met een bepaalde aktie of publicatie van iemand of organisatie niet eens ben betekent niet meteen dat ik op voet van oorlog sta en alles afkeur wat diegene doet.
Om die reden nu dan ook: :thumbup:
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Premiumliner »

:thumbup:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door hwendt »

Premiumliner schreef:
do 29 nov 2018, 23:24
:thumbup:
Een opmerking van 2 van de leden

ik vind het een knap idee, maar kunnen we dit niet vanuit NKC verstrekken. Vb NKC laat vuilzakken drukken met een mooie tekst en logo ( niets kwetsend maar positief) waarin staat dat wij NKC leden niet houden van vuil, iligale lozingen enz. en daarom de boel opruimen. Met uitnodiging dat de anderen het ook doen. Deze vuil zakken zetten we dan tegen de vuil containers die er zijn. ""

Zo ook

"Laat op je camperplaats aleen n k c leden toe .bij echt ongewenst gedrag. Lid maatschap afnemen. Probleem opgelost.
Zijn zelf bijna 40 jaar lid .
Veel camper plezier "
P en H. V. Leeuwen


Tja sommige clubs hebben wel een neus voor de momenten dar ze iets moeten publiceren.
Natuurlijk niks anders dan prijzenswaardig dat de NKC dit doet. Niks mis mee
Maar Hoezo alleen leden van de NKC toelaten op een camperplaats. ? Lidmaatschap afnemen. ? Dit zijn gezonde kritieken van de leden ?
Alsof dit uitsluitend door niet leden zou gebeuren > Ik voel mij beledigd , ik voel mij miskent, aangezien we een groepje hebben die bij aankomst en of vertrek bij een camperplaats er niet voor schromen om even rond te lopen en het vuil op te ruimen. Die geen vuil water laten lopen op plaatsen waar dat ergernis of misverstanden laten plaats vinden. Tevens kun je niet altijd zien wie er wel en wie er geen leden zijn van de NKC .. DE NKC is zeker geen club die uitzonderlijke leden hebben die geen overlast veroorzaken en die ook de vuil watertank kunnen openzetten.

Het zijn de individuele leden die dit veroorzaken en ongeacht van welke zijn club het is of zijn.
Excuus aan de Vrijecamperaars , de CCN, en andere gerelateerde camperclubs zou op zijn plaats zijn.

Hugo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: x:DD x:DD x:DD x:DD x:DD
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80318
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Dafluc »

Dit gaat helemaal nergens over. Het punt is dat je geen rotzooi moet maken. Wie dan ook en waar dan ook. Of je lid bent van een club en zo nee waarom niet en zo ja welke heeft daar verder helemaal niets mee te maken. Dus stoppen nou met dat clubgezever. Het was een mooie actie. Punt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door thole »

Ik mis nog even het excuus aan niet georganiseerde camperaars die ook opruimen etc. :lol: :thumbup: :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door doov »

metatoon schreef:
di 27 nov 2018, 12:33
Even over het boete systeem
Loonsverhoging gaat normaliter in procenten.
Zouden boete''s ook moeten zijn.

Wat een vreemd standpunt. Dat werkt klassenjustitie in de hand en voor de wet zijn we allemaal gelijk.
Kunnen bijstandtrekkers doen wat ze willen. Boetes ( die in dat systeem dan al heel laag zijn) hoeven ze niet te betalen, want daarmee komen ze per definitie onder de bijstandsnorm uit.
I
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Aloys »

Rechtsongelijkheid, gelijke monniken gelijke kappen?
Je zou eens wat rechtszaken moeten bijwonen, dat is écht interessant! :D

Rijden onder invloed 1: iemand met een laag inkomen, kroop achter het stuur uit bezorgdheid omdat zijn vriendin
boos was weggelopen. De man deed zielig. Boete: enkele honderden euro's, dat herinner ik me niet precies.

Rijden onder invloed 2: dame rijdt met een borrel op naar een tankstation om bier bij te halen voor een feestje.
Wordt aangehouden en komt voor de rechter. Die vraagt naar het gezinsinkomen. De dame, arrogant tegen de
rechter: "Oh, meer dan genoeg." Dat herhaalde ze nog een keer, waarna ze een boete kreeg van meer dan 1000 euro
plus ontzegging.

Zelfde rechtszitting in Zwolle op een dinsdagochtend. Twee keer dezelfde rechter. Nog een derde zaak: een jonge
zakenman, gezin, kinderen, hypotheek. Teveel gedronken na een bedrijfsfeestje. Hij smeekte de rechter hem geen
ontzegging te geven, dat zou hem zijn baan kosten. "Geeft u mij een hoge boete, maar geen ontzegging!" Hij kreeg
geen ontzegging, wel een boete van (ik dacht) 2000 of 2500 euro...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door doov »

Klassenjustitie dus :bang: :bang:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Kroppie »

maar wel perfekt. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door 't Busje »

Aloys schreef:
vr 30 nov 2018, 14:16
Rechtsongelijkheid, gelijke monniken gelijke kappen?
De rechter zal bij opleggen van de straf rekening houden met de omstandigheden. Een paar honderd euro is voor een arme sloeber misschien wel een zwaardere straf dan een paar duizend euro voor een veelverdiener. De monniken zijn niet gelijk (arm vs. rijk) en de kappen dus ook niet. Naar mijn idee is er juist geen sprake van rechtsongelijkheid als de straf even hard aankomt.

Maar goed: wel een beetje off-topic.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Plaats reactie