vervuiling van en door camper gebruikers

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Marco Polo »

Maar wat is dan het probleem ?
De feitelijke handeling of de perceptie van degene die dat aanschouwd :P ;-)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Bob Diesel »

totaal niet campergerelateerd
bj ons is een wandel fietspad met hondenuitren toestemming
een gemotoriseerd voertuig mag hier niet komen
toch werden een vrouw en mijn persoon deze ochtend bijna omver gereden door een volwassene
op weg naar zijn werk

spreek je hem aan ,mijheer u weet dat u hier niet mag rijden
kijken ze je alleen masr dom aan zeggen niets en rijden gewoon door


hufterigheid zit in je ,en daar doen je niks aan
tenzij je id een dictoriaal bewind met alle andere nadelige bij komstigheden gaat invoeren
en dat gaat dan ook eens fout
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door metatoon »

Dit gedrag is vooral geralateerd aan een tijd ,waar het materialistisch gewoon niet op kan .
We zijn eigenlijk allemaal stront verwend geworden.
Respect voor elkaar en O.a politie is totaal verdwenen.
Weet nog in mijn jeugd dat een solo agent bij een knokpartij in best wel groot café ,de boel zo naar buiten jaste.
En als wij als jonkies ook maar naar eendennest keken ,kreeg je s avonds mijnheer agent thuis koffie drinken.
Zelfs de pastoor die zijn dagelijkse rondjes op de fiets maakten, dwong bij de jeugd respect af.
Beloning van pastoor ,je kon in de kelderruimte s bij hem met bandjes oefenen .
Deze man liet zelfs langharig werkschuwe pop idolen uit de zestiger jaren B.v Boudenwijn de groot komen.

Dwaal beetje af sorry .

Gr.Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Kaatjeka
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 08 aug 2018, 12:10

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Kaatjeka »

Ik ben (nog) geen camperaar, dus ik zuig alle info met veel belangstelling op. (wel kampeerder trouwens) Al vaak heb ik hier, en op facebookgroepen, gelezen over die groep camperaars die hun zooi maar in de bosjes gooit en afvalwater laat lopen. Blijkbaar doet niemand van dit forum dat, en niemand van die facebookgroepen (als ik de reacties allemaal mag geloven).
Wat ik me nu afvraag: ziet niemand het dan ook gebeuren? Gebeurt dat dan alleen als er één camper alleen staat, zodat die mooi ongezien kan lozen?
En als je het wel eens hebt gezien: wat deed je dan? Zei je er wat van? Durfde je dat niet? Meldde je het ergens?

Ik woon in een omgeving waar veel campings en vakantieparken zijn, en regelmatig zie ik een volle afvalzak bij de prullenbak van de bushalte staan, of bij een afvalbak langs de (80 km-) weg liggen. Geen idee of er meer zakken in het bos erlangs te vinden zijn. Dat het bij een afvalbak staat, al zijn die afvalbakken er niet voor, vind ik dan al 'meevallen'.
Je gaat er al snel vanuit dat het wel van een campinggast zal zijn, die voor het afval deponeren moest betalen, of iets dergelijks. Net zoals je er bij een camperplaats vanuit gaat dat het wel een camperaar geweest zal zijn. Maar zeker weer je het natuurlijk niet, als het niet gezien is.

Hoe dan ook, het zou natuurlijk niet moeten gebeuren. Nergens. Maar blijkbaar zijn er nou eenmaal mensen die daar wat minder moeite mee hebben, 'want het wordt toch wel opgeruimd, en daar zijn mensen voor', 'ik ga toch niet met een volle afvalzak in mijn camper / auto / caravan rijden?', of wat ze ook denken. Het zal wel iets zijn dat je niet uitgeroeid krijgt, tot je de mens uitroeit, ben ik bang...
"Life is what happens to you while you're busy making other plans."
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door hathi »

We hebben het meeste weer allemaal gelezen,lijkt me,als we ons nu voornemen,om het allemaal wel netjes te gaan doen,en met ons zelf te beginnen,dan verbetert er mss al iets,komen we volgend jaar,weer met een opfris Kursus :roll:
Hans
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Cee Pee »

Wat ik me nu afvraag: ziet niemand het dan ook gebeuren? Gebeurt dat dan alleen als er één camper alleen staat, zodat die mooi ongezien kan lozen?
Die enkeling die dat flikt hoeft echt niet alleen te staan maar zorgt er wel voor dat hij of zij het even ongezien kunnen doen.
En weet ook donders goed dat niet hij of zij er op aangesproken zal worden, maar alle camperaars worden wel in een kwaad daglicht gezet.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door FredV »

Geen wonder dat sommige camperplaatsen gaan sluiten. De aso’s doen het thuis al en niet alleen die camperaar. Dit jaar voor het eerst betaal je bij ons de emmer restafval per lediging en sinds die tijd lopen de openbare afvalbakken over en neemt het zwerfafval toe.
Knibbel
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Kroppie »

laten we eens beginnen om b.v. de OVERBODIGE verpakkingen reeds in de supermarkt te verwijderen en daar te laten, gaan die vanzelf wel bij de leveranciers klagen.

en al die achterlijke stickertjes op elk appeltje, boycotten die zooi.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door FredV »

Kroppie schreef:laten we eens beginnen om b.v. de OVERBODIGE verpakkingen reeds in de supermarkt te verwijderen en daar te laten, gaan die vanzelf wel bij de leveranciers klagen.

en al die achterlijke stickertjes op elk appeltje, boycotten die zooi.

jos
In Duitsland kun je al heel lang bij de meeste supermarkten gescheiden de verpakking(en) achterlaten. Hebben daar ook al jaren statiegeld op plastic (koolzuur)flessen. Dat statiegeld is zelfs hoger dan op glas. Maar ja, op dat idee zullen ze hier wel nooit komen. Al hoewel, het idee was er wel bij een Haagse enthousiastelingen, maar kon daar waarschijnlijk geen carrière mee maken en hoor je dus niets meer van. Maar Boycotten! Jij en ik misschien, maar de rest???? Niet dus. Dus gaan we gewoon door met een appeltje eten; met sticker weliswaar.
Knibbel
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Kroppie »

ik haal ze zonder stickertje rechtstreeks bij een boer in de buurt, zijn nog lekkerder ook

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door thole »

Al hoewel, het idee was er wel bij een Haagse enthousiastelingen, maar kon daar waarschijnlijk geen carrière mee maken en hoor je dus niets meer van.
Zolang alleen maar de zgn groene partijen daarvoor zijn, zal er niets veranderen in het plastic afval. En vergeet het blik ook niet.

Het is triest dat een mooie camperplaats dreigt te verdwijnen door het misselijke gedrag van een enkeling.
Wat ik ergerlijk vind is dat de goeden altijd onder de kwaden moeten lijden en dat terwijl er veel meer goeden dan kwaden zijn. Overheden gaan altijd voor de weg van de minste weerstand. Je ziet dat ook met al die verkeersdrempels. In plaats van die paar hardrijders keihard aan te pakken pakken ze gewoon iedereen, makkelijk toch? Om bij de camperplaatsen te blijven, daar zie je hetzelfde. Niet de paar aso's aanpakken, nee, we sluiten de boel, veel makkelijker.
Om te pas en te onpas een kat uit te delen naar de overheid, is ook een vorm van vervuiling, forumvervuiling.
Moet de goedwillende particulier dan op de loer gaan liggen, dat is de boel omkeren, hij is zo genoodzaakt om de camperplaats te sluiten.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door FredV »

Wij hebben hier nog een echte groenteboer en die doet niet aan die onzin. Verpakt, alleen wanneer nodig, in papier.
Knibbel
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door FredV »

thole schreef:
Al hoewel, het idee was er wel bij een Haagse enthousiastelingen, maar kon daar waarschijnlijk geen carrière mee maken en hoor je dus niets meer van.
Zolang alleen maar de zgn groene partijen daarvoor zijn, zal er niets veranderen in het plastic afval. En vergeet het blik ook niet

Sinds voor het restafval betaald moet worden gaat het scheiden van papier, plastic en blik alleen maar beter. En dat wordt voor niets opgehaald. Natuurlijk door de dwang om te betalen scheelt dat weer gewicht in het restafval. Zonder deze ‘stok’ was dat natuurlijk nooit gelukt. Nu nog hogere boetes op het zwerfafval.
Knibbel
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door thole »

Ik had moeten schrijven kleine plastic flesjes :thumbup:
Die worden maar al te vaak vanaf de fiets of vanuit de auto in de berm gekieperd.
Bij ons in de gemeente wordt ook gescheiden afval op gehaald.
Alleen voor restafval moet worden betaald, je hebt nu wel wat sluikafval.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Plaats reactie