vervuiling van en door camper gebruikers

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Aardy »

Opruimen zit blijkbaar niet in de genen van het gros der mensheid.
Opruimen wordt niet geleerd en de handel achterlaten als de koe zijn stront is bij velen heel gewoon.

Niemand smijt de troep toch neer? :mrgreen:

Werk in de duisternis van de kaboutertjes :cheers:

En ach, er zijn altijd mensen die -al dan niet bezoldigd- de zaak opruimen.


Na festiviteiten als koningsdag, festivals enz staan de schoonmaakploegen van de Gemeentewerken al klaar om de boel te ruimen.

In ons dorp wordt in de laatste week van de zomervakantie een bouwdorp georganiseerd voor de jeugd van de basisscholen.
Blijkbaar mag de jeugd vooral niet de eigen zooi opruimen. Dat is werk voor de reinigingsdienst.

Ik heb het niet voor het zeggen, maar als ik dat in deze kwestie wel had, dan werden de vervuilers ingeschakeld om mee te helpen :thumbup:
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door jielus »

Oude wijn in nieuwe kruiken, de wereld is gewoon aan het veranderen!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Premiumliner »

Aloys schreef:
do 15 nov 2018, 16:26
Ik zou ook een vergoeding vragen, als ik die beheerder was. Dan wel zorgen voor een afvalcontainer, meer niet.
En € 5,00 is dan een keurige prijs voor een overnachting. Daarvan kan dan ook de afvalcontainer worden betaald.

En wie meer wil (water tanken, water en toilet lozen) die zoekt gewoon een sanipunt op. Of gaat een nachtje
op de camping. Kun je gelijk even onder de douche.
Hoewel een subtropisch zwembad in voor- en najaar daarvoor ook zéér geschikt is! Kun je meteen even lekker
zwemmen... :D
Wel goed lezen natuurlijk!!
Uit het bericht van de camperplaatseigenaar blijkt nou juist dat dat NIET gebeurd!! Cassettes worden in de bosjes geleegd en vuilwater laten ze weglopen bij de uitgang van de camperplaats.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Dafluc »

Als je goed gelezen had, dan had je gezien dat in een eerder bericht geschreven werd dat het misschien een idee was om een vergoeding te gaan vragen. Dan is een reactie van 'dat zou ik inderdaad ook gaan doen' dus gewoon goed en heeft niets met goed of niet goed lezen te maken. En ik schrijf dit gewoon zonder onnodige uitroeptekens.
Afbeelding
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Premiumliner »

Aloys schreef: En wie meer wil (water tanken, water en toilet lozen) die zoekt gewoon een sanipunt op. Of gaat een nachtje
op de camping.
Dat doen sommige aso's nou juist niet en dan vind ik het nogal naïef om dat zo op te schrijven.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door bertt »

Ik heb met de eigenaar gesproken toen ik er een aantal weken geleden 2 dagen heb gestaan. Hij wilde het gemakkelijk voor zichzelf houden en kunnen gaan en staan waar ie wilt.
"Als ik geld ga heffen, moet ik het registreren en toeristenbelasting afdragen, niet dat ik dat niet wil, maar het geeft me rompslomp". Dus hij vindt het gezellig en wil er camperaars een plezier mee doen.
Dat doet ie zeker, het is een leuke plek voor een paar dagen. (er staat een brievenbus om vrijwillig wat te doneren voor een (het) goede doel) :wink:

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
metatoon
Berichten: 9692
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door metatoon »

Op een ander topic had ik het nieuwe Nederlandse woord al gelanceerd.
Camperhooligans.

Gr Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Marco Polo »

Alles werkt beter met persoonlijke aandacht ;-)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door hathi »

Abrio,en je vergeet!........bij de theorie van het zo geliefde c 1 rijbewijs,een cursus hoe gedraag ik me onderweg met de Camper :?:
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door Marco Polo »

Goed voorbeeld Hans.
Met al die kamperende Oostblok chauffeurs langs de weg :D
stefaank
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 21:51
Locatie: zedelgem belgië

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door stefaank »

Hallo,
Ik vind het fantastisch dat hier alle reacties dezelfde richting uitgaan,er is nl. nog een ander 'nederlandstalig' camperforum,
waar steevast bij dit soort berichten teksten verschijnen als,we betalen al meer dan genoeg belastingen,en ze kunnen allemaal mijn klo...... kussen,
de staat moet zorgen voor gratis parking en ik heb al genoeg kosten....,en als de buurt klaagt over de overlast,zijn het allemaal dikkenekken die daar wonen. :bang:
Als je zoiets leest,dan leer je deze mensen een stuk kennen,de laatste centen in de camper gestopt,en nu...mag het niets meer kosten.
Ik hoor mensen dikwijls zeggen,'ze zouden moeten verplichten om een opleiding te volgen voor ze een hond kopen',
misschien ook een opleiding volgen eer ze een camper kopen? :crazy:

Ik denk dat er onder mijn landgenoten nogal wat hufters zitten.
Nogal wat plaatsen zonder controle in Frankrijk zijn ook slordig, waarschijnlijk nemen ze het daar ook niet zo nauw met het fatsoen.
Het is niet nodig om de schuld te steken op de lokale bewoners,maar we stonden eens in de winter op la mailleraye sur Seine helemaal alleen en ongelooflijk maar het bleek daar een aan en afrijden te zijn van wagens die hun afval kwamen dumpen in de container van de camperplaats,
zo erg was het dat het lachwekkend was. :lol3:
...maar campernestbevuilers ,erg spijtig,ik vrees dat ze niet af te schrikken zijn.
Grtn,st
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door AadenAnke »

Is intussen bijna 42 jaar geleden dat ik in Singapore werkte. Als je de as van je sigaret op straat gooide had een boete van 500 Singapore dollar een je broek was voor de lokale arbeider minstens 2 weken werken. De schoonste stad die ik ooit heb gezien. Als je de moed had om het doen, ik weet niet waar ze vandaan kwamen maar ze stonden gelijk naast je! Beschaving het is net vriendschap, een hoopje schroot met een dun laagje chroom. We zijn gewoon beesten en gedragen ons ook zo. Ik zelf ben natuurlijk de uitzondering op die regel!
Helaas heeft de mens een strakke hand nodig die leiding geeft. 80 km maximum snelheid dan mag je dus bijna 90 op de teller afwijking en meetcorrectie. 3500 kg ach een kleine 200 kilo meer moet kunnen. Alleen in Oosterijk en Zwitserland een probleem. We zijn nu eenmaal zo! Dus ja betalen en van die centen kan er dus een afvalcontainer staan een loos punt bekostigt worden. Ja sommige zullen dan ergens anders heen gaan. Verplaatsingseffect heet dat geloof ik. Ach mens ik hou van je, schreef een Belgae pastor in een van zijn vele boekjes (ik kan nu ff niet op zijn naam komen). Ja helemaal mee eens ik hou van mensen met al hun tekortkomingen en vreemde gedragingen, maar soms zou ik ze wel voor hun reet willen schoppen!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door de Jonckheer »

Ooit zei iemand: "wetten houd de mensen netjes". Maar dan moeten ze wel nageleefd en vooral gehandhaafd worden. Vallen de wetten en regels weg krijg je anarchie, zie de Balkan oorlog waarbij gewone, voorheen brave burgers, zich ontpopten tot ware Hitlers of erger.
In 2001 was ik in Branson, Missouri, waar een regel bestond dat gooide je een papiertje op straat en het werd gezien je een boete van $1000 aan je broek kreeg. Hier in Nederland roepen ze dan meteen dat dat buiten elke proportie is maar ik vind van niet want als je dat papiertje niét op straat gooit krijg je ook die bekeuring niet.
Aso's zijn overal en dat heeft zelfs niets met hoger of lager opgeleid te maken. Zo reed ik eens achter een nieuwe S klasse van waaruit allerlei troep in de berm werd gegooid. Meneer de manager of zoiets had ook niet veel fatsoen blijkbaar.

Wat ik ergerlijk vind is dat de goeden altijd onder de kwaden moeten lijden en dat terwijl er veel meer goeden dan kwaden zijn. Overheden gaan altijd voor de weg van de minste weerstand. Je ziet dat ook met al die verkeersdrempels. In plaats van die paar hardrijders keihard aan te pakken pakken ze gewoon iedereen, makkelijk toch? Om bij de camperplaatsen te blijven, daar zie je hetzelfde. Niet de paar aso's aanpakken, nee, we sluiten de boel, veel makkelijker. Dat ze daarbij vele goedwillende en nette mensen duperen interesseert ze blijkbaar geen fluit.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: vervuiling camper(gebruiker)



Bericht door MonRoe »

Al enkele malen op deze mooie rustige camperplaats gestaan. Van dit soort plekken mogen er wat mij betreft meer komen.

er kan geen vast bedrag gevraagd worden en geen voorzieningen gemaakt worden omdat er officieel geen vergunning is voor de camperplaats. Deze plek is in de achtertuin van deze familie en men weet dat als er een vergunning aangevraagd gaat worden de campings (+Recron)in de omgeving gaan protesteren en dat er dan geen vergunning komt.

Wat is er nou zo moeilijk om je vuil mee te nemen, je vuilwater en toiletcassette ergens anders te legen. Je kan terecht in Harderwijk of Eerbeek waar je gratis kan lozen.

Vervuiling komt helaas overal voor, lijkt wel steeds erger te worden. Maar niet alleen op camperplaatsen zie je dit, ook op een camping. Even de aardappelen afgieten in het gras, of de olie van het blikje zalm in het gras gieten, of de wc is te ver, dan maar even bij de boom achter de camper/caravan. En wie kent niet de emmer met gaten onder de vuilwaterkraan. Dit is al jaren zo en gebeurt nog steeds en overal, op campings, op camperplaatsen en in het wild. Moet je eens kijken wat een zooitje het is op het strand na een mooie dag of in het park.

Toen wij 10 jaar terug voor het eerst naar Griekenland gingen schrokken wij van de rotzooi langs de weg, de laatste jaren wordt het daar steeds schoner, maar ik heb het idee dat het hier steeds meer een zooitje wordt.

Begin bij jezelf, kijk eens wat jij doet. We zijn allemaal roomser dan de paus, wij vervuilen niet, het is altijd die ander, maar als je heel eerlijk en goed naar jezelf kijkt, heb je waarschijnlijk ook wel eens een pannetje met water bij een boom leeg gegooid. Dat is voor jou misschien alleen maar water, maar een ander ziet dat anders.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Plaats reactie