VVD wil kernenergie

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door Kroppie »

precies de tering naar de nering zetten (= leven met de middelen die men heeft)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18104
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door Cee Pee »

Met een paar stevige accu's en een omvormer is dat wel op te vangen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door Kroppie »

zelfs zonder omvormer, en enkel accu,s :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door metatoon »

Hier gaat het top met de zonnepaneeltjes ,550 kw in de min.En die kw sla ik op mijn manier hier op zonder accu s .
Gr. Toon
Laatst gewijzigd door metatoon op wo 14 nov 2018, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18104
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door Cee Pee »

:?: Gelijkstroom zal toch weer wisselstroom moeten worden lijkt mij.
Of zie ik iets over het hoofd.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door metatoon »

Voorbeeldje onzinnige apparaten .komt binnenkort hier in de super.
Elektrische kurketrekker.

Gr.Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door Marco Polo »

Je zal geen kracht meer in je polsen hebben ;-)
Geen wijn meer
Ook een oplossing :D
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door Kroppie »

Cee Pee schreef:
wo 14 nov 2018, 12:21
:?: Gelijkstroom zal toch weer wisselstroom moeten worden lijkt mij.
Of zie ik iets over het hoofd.
hoop apparaten werken ook op gelijkstroom, en voor warmte maakt het niet veel uit.
ik zie geen probleem, en wie het wel ziet, die heeft dan ws een probleem.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door Marco Polo »

AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door AadenAnke »

janmetdoka schreef:
do 15 nov 2018, 5:13
Voor wie het interesseert verwijs ik naar de bijlage Letter & Geest in de Trouw van Zaterdag 10 November. Daarin een leeswaardig artikel over dit onderwerp: " Kernenergie het zal wel moeten".

Het artikel is een bewerkt fragment uit: De energitransitie. Naar een fossielvrije toekomst, maar hoe? van journalist Marco Visscher.

Nu ik eindelijk mijn leesachterstand wat aan het wegwerken ben, zie ik dat Marco vlijtig en/of "hot" is, want ook de eerste drie pagina's uit de Opinie bijlage van de Volkskrant van afgelopen Zaterdag werden door hem gevuld. En ook in de Vrij Nederland schijnt hij recent geschreven te hebben.

We hebben het er maar druk mee. :wink:
En dan praten we over de zogenaamde kwaliteitsbladen, jaren hoor je ze er niet over en als dan een politieke partij die altijd al heeft laten weten een voorstander te zijn er iets over zegt. Zijn er opeens een tig aantal artikelen die al gelang naar de kleur van pro of contra publiceren. Onafhankelijk noemen ze zich opiniemakers? Ik heb daar een naar gevoel bij! Mijn opinie vorm en bepaal ik zelf wel! Heb ik niemand bij nodig. Heb jezelf je opinie gevormd of is die gemaakt en zo ja door wie dan? Objectieve informatie is steeds moeilijker te verkrijgen ondanks de overvloed van informatie via internet e.d. of is het juist daardoor. Wat je ook vind en wat je ook bent pro of contra? Ik hoop dat je, je eigen mening hebt gevormd en niet zoals zovele populistisch mee roepen!
Om eerlijk te zijn ik weet het niet en ik ben er door onvoldoende kennis bang voor. Wat we nu doen kunnen we misschien over 1000 jaar nog niet herstelen. De vele kilo's van het afval die we wereldwijd kwijt zijn. Bedenkend wat kwaadwilligen hier mee kunnen. Ons realiserend dat toch een flink aantal landelijke regeringen symphatie hebben met idioten die in naam van god of profeet een gedeelte van de mensheid wil straffen op een zeer afschrikwekkende wijze. Andere dit ook wel willen gewoon uit gewin in welke vorm dan ook. Maakt dat ik er heel sceptisch tegen over sta. Doe liever het licht een uurtje eerder uit en de kachel wat lager. Mijn 13 zonen panelen op het dak leveren mijn hele jaar behoefte alleen nog niet op het juiste moment. Ik ben niet roomser dan de paus en gebruik net als ieder ander teveel onnodige energie en andere bronnen die uit geput zullen raken. Helaas, maar ik hoop en geloof in de kunde van de mens om een oplossing te vinden voor ons zelf geschapen probleem. Tot die tijd probeer ik mijn steentje bij te dragen en hoop dat we als soort geen beslissingen nemen die ons ten gunste van het korte termijn voordeel op de lange termijn zullen vernietigen.

Gr. Aad
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door Marco Polo »

Kunnen we de opwarming van de aarde tegengaan zonder kernenergie?
https://www.nu.nl/weekend/5577413/kunne ... ergie.html
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door Kroppie »

nee, ook met kernenergie houd je de opwarming van de aarde niet tegen(gezien de koeltorens produceren die ook veel overbodige warmte), misschien vertraagd het iets, maar zelfs toen er nog geen mens op aarde rondliep had je al warme en koude perioden, daar danken we nu onder andere de steenkolen en de aardolie aan, warm en koud is al miljarden jaren een afwisselend gebeuren, echt weer de arrogantie van de mens om te denken dat ze de natuur kunnen besturen, de natuur heeft altijd gelijk, niet wij .
en niets is er voor eeuwig ook de mens niet.

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op zo 18 nov 2018, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie