VVD wil kernenergie

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door KTManiac »

seth_space schreef:
ma 18 mar 2019, 18:13
Dan ben jij een klimaatmaatregelenontkenner, leuk woord voor scrabble.
Als je daar passende argumenten bij hebt is dat een respectabele mening.
Klimaatakkoordmaatregeleneffektiviteitscriticus, nog meer punten. :thumbup:

En ja, ik probeer m'n mening te vormen door het lezen van verschillende opinies en wetenschappelijke artikelen.
Anno 2019 lastig omdat vrijwel alle media (links en rechts in gelijke mate) een nogal gekleurde berichtgeving hanteren.
Misschien heb ik 't mis, misschien niet. Probeer iig zo objectief mogelijk te lezen.
Net als jij respekteer ik andere meningen, zolang het geen geroeptoeter is. Heb er persoonlijk meer moeite mee dat degenen die hun mening baseren op Facebookposts ook stemrecht hebben.... :crazy:
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door thole »

Met klimaatontkenner bedoel ik inderdaad het geringe aantal mensen die de invloed van het menselijk handelen op de klimaatverandering ontkennen. :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door KTManiac »

:thumbup: :cheers:
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door de Jonckheer »

Wil je je een mening vormen moet je beide kanten bezien en dat gebeurt helaas niet. Gegoochel met cijfertjes zoals "97% van de wetenschappers vind" is leuk maar klopt dat getal wel? Nou nee. En het gaat niet eens om het ontkennen want natuurlijk heeft menselijk handelen effect, al denk ik dat het kappen van steeds meer oerbossen schadelijker is dan het toevoegen van 3.8% CO2. Die bossen zorgen voor zuurstof en dat hebben we nog altijd nodig om in leven te blijven. Dat men iets wil doen is prima maar waarom slaat het altijd meteen zo door naar volledige paniek: "als we nu niet handelen is het te laat". En dat komt dan van het ventje die het verschil niet weet tussen milieu en klimaat en dat te pas en te onpas door elkaar haalt. Ze doen hun huiswerk gewoon niet en dat is jammer want doe je dat wel krijg je een heel wat genuanceerder beeld van de werkelijkheid.
Wil je kernenergie? Prima maar houd een keer op met praten en ga ze bouwen!
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door KTManiac »

de Jonckheer schreef:
di 19 mar 2019, 7:44
Wil je je een mening vormen moet je beide kanten bezien en dat gebeurt helaas niet.
Da's een keuze he, het staat iedereen vrij om dat wel te doen om zodoende een eigen mening te vormen.

Verder nog: Belangrijke ontwikkelingen: https://nieuwspaal.nl/nieuw-klimaatonde ... tie-janny/
:wink: :-B
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door thole »

Ik heb 2 vragen aan de Jonckheer:

-als het getal van 97% van de wetenschappers niet klopt, wel percentage dan wel en waar staat dat?

-ga ze bouwen, wie moet dat doen?
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

VVD wil kernenergie



Bericht door Marco Polo »

Dat laatste is niet zo moeilijk.
Met voldoende subsidies en garanties doet de markt dat wel.
Gaat de belastingbetaler waarschijnlijk een hoop geld kosten, dat dan weer wel ;-)

Maar dat klimaat geld kost zijn we al achter natuurlijk :-)
(Levert ook wel weer banen op in engineerring, bouw en installatie werk e.d)
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door iSonic »

de Jonckheer schreef:
di 19 mar 2019, 7:44
Nou nee. En het gaat niet eens om het ontkennen want natuurlijk heeft menselijk handelen effect, al denk ik dat het kappen van steeds meer oerbossen schadelijker is dan het toevoegen van 3.8% CO2. Die bossen zorgen voor zuurstof en dat hebben we nog altijd nodig om in leven te blijven.
Die bossen zetten co2 om in zuurstof. Dus dan verwijs ik je door naar: hier (met dank aan KTManiac). Denk je nou echt dat al die wetenschappers dat 'vergeten' zijn!?
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door Marco Polo »

Ik geloof dat de Amerikaanse olie-industrie een nog iets krachtiger geluid laat horen maar lokaal wordt er dus blijkbaar ook wel wat tegengas gegeven :P :D :D
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door Marco Polo »

thole schreef:Ik heb 2 vragen aan de Jonckheer:

-als het getal van 97% van de wetenschappers niet klopt, wel percentage dan wel en waar staat dat?

-ga ze bouwen, wie moet dat doen?
https://www.theguardian.com/environment ... ith-clexit

Zie hier de Clexit organisatie :D
Brexit wordt Clexit.
Klimaatveranderingsontkenners met achtergronden in olie- en tabaksindustrie.

Zelfde methode om klimaatverandering te ontkennen als dat jaren het dodelijke effect van tabaksrook ontkend is.
Rookgordijnen in allerlei media.

In Groot-Britannië zien ze een link met Brexit omdat de ouderen het wel geloven en al dat gezeur rond het klimaat niet zien zitten (even heel kort door de bocht) en de jongeren zijn zich ervan bewust dat ze met de gevolgen van klimaatverandering zullen moeten leven en zijn er veel bewuster bezig met het klimaatprobleem.
Pedro48
Berichten: 255
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:55

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door Pedro48 »

Ik ben een paar jaar geleden eens de bergen in gereden in Oostenrijk.
Prachtig mooi. Helemaal bovenaan vond ik de Pasterze gletscher.
Daar wordt veel onderzoek gedaan.
Daaruit blijkt, dat die gletscher de laatste decennia korter is geworden.
Maar ook, dat diezelfde gletscher 2000 jaar geleden nog korter was.
Een lange warme periode aan het begin van onze jaartelling.
Het staat daar allemaal op allerlei informatie borden goed te lezen.
Ik heb daar voor wat het klimaat betreft mijn conclusies uit getrokken.
Ik geloof niet echt meer in politiek getinte sprookjes.
In elektrisch rijden ook niet, zolang er nog steeds maar iets van 6% van onze energie groen opgewekt wordt.
Alle windmolens en zonnepanelen ten spijt.
Wil je daar op korte termijn wat aan doen, dan kom je toch niet om kernenergie heen.
Adria Coral Supreme S 690SC
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door Marco Polo »

Politiek getinte sprookjes zijn sprookjes die het electoraat liefst zo min mogelijk geld kosten.
Dus dat kan ik persoonlijk niet helemaal rijmen met dure milieuplannen.

Invloed van de markt op de overheid is wel al jaren duidelijk, zelfs hier in NL.
En met het strafrechtelijk onderzoek naar Boeing - die een dikke vinger in de pap lijkt te hebben bij de overheidsinstantie die zijn vliegtuigen goedkeurt - heb ik voor wat betreft een onafhankelijke Amerikaanse overheid helemaal geen illusies meer.

De invloed van CO2 op de atmosfeer schijnt al een ruime 100 jaar bekend te zijn.
We worden steeds slimmer erin om oplossingen te zoeken en vinden.
Maar de gevestigde orde verdiend miljarden aan fossiele brandstoffen die we nog voor vele jaren in de bodem hebben zitten over de hele wereld.
Hoe duurder de energie, hoe meer er winbaar is.

Wat het voordeel van de twijfel betreft heb ik ook al mijn conclusies getrokken ;-)
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door seth_space »

Logisch.. Waarom zou je 97%van de geleerden geloven terwijl een informatiebord bij een gletscher veel gelovenswaardiger is.
:bang:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: VVD wil kernenergie



Bericht door hathi »

Ook het klimaat is verworden tot een jarenlange inkomensbron voor velen,dus dat ( probleem) moet vooral niet opgelost worden,verder gebruikt men tegenwoordig de jeugd ,om hun zin te krijgen,want die hebben de ervaring niet,dat het 60/70 jaar geleden,zelfs erger was,die denken meestal al weer een dagje vrij,en we komen op TV..,het is de natuur,en die lost zelf alles op,en gaat z,n eigen weg,moet er niet aan denken dat er nu nog dinosaurussen waren,een wolf is al een probleem :bow:
Laatst gewijzigd door hathi op di 19 mar 2019, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Plaats reactie