Garage verbouwen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Garage verbouwen



Bericht door Ruud Adam »

Nee, maar Groningen is nu relatief een stuk minder vol dan dat het was.
Vergrijzing, meer sterfte dan geboortes, mensen die naar de steden trekken, winkeliers en kleine handels- en ambachtslieden die het niet meer kunnen bolwerken.
Een patroon wat je overal ziet.
In Groningen is echt nog voldoende ruimte om mensen te laten wonen zonder dat het landelijke eraan gaat.
Er zijn al dorpen en gehuchten in Nederland waar men met leegstand te kampen heeft. Hoeveel scholen staan er niet leeg? Winkelpanden? Dat is niet goed voor een omgeving wil je het leefbaar houden voor de achterblijvers.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Garage verbouwen



Bericht door Aloys »

Schitterend Djurre!

Voor mij als radioamateur mist er alleen nog een constructiemastje aan, pakweg 20 tot 30m hoog. En een paar
honderd meter aan draadantenns. Maar verder? Ik wil wel ruilen... :mrgreen:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Garage verbouwen



Bericht door Navigator »

Dat ziet er geweldig uit! Geen palen nodig voor de fundering ook zo te zien. Gaat mooi worden.
Laatst gewijzigd door Navigator op vr 26 okt 2018, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Garage verbouwen



Bericht door Ruud-572 »

Niet echt goed te zien op de foto’s, maar hou je wel een beetje ruimte over om je camper de garage in en uit te draaien, zo met die sloot er naast?

Echt een schitterend mooi spulletje zo, om jaloers op te worden... Succes verder met het project!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 940
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Garage verbouwen



Bericht door djurre1980 »

Even wat reacties op voorbijkomende vragen:

Jazeker, we hadden de uitbouw nog groter willen maken, maar het mocht simpelweg niet, niet vergunningsvrij en ook niet met vergunning.
Je mag naast de woning zoals deze oorspronkelijk neergezet is volgens landelijke regels 150m2 bij bouwen (ongeacht grootte van de kavel), een vergunning verandert daar niets aan.
In ons geval is door een vorige eigenaar al een keer de huidige garage, het gastenverblijf en de serre bijgebouwd, er ging dus nogal wat van die 150m2 af.
Wat er overbleef hebben we benut om de garage uit te breiden.
Met 100m2 (en een bergvliering van 45m2) passen er ruim zonder vliering meegerekend 3 grote auto's (5 meter lang) in en een camper + wat kasten, een zitmaaier, fietsen etc. dus het is voldoende, en we moeten een keer tevreden zijn natuurlijk, en dat zijn we ruimschoots.
Er komt ook een bar in trouwens met een tap, koffie etc, dus misschien keer campermeeting houden ofzo? :D

Het huis is gebouwd op veengrond en 12 heipalen van 6,5 meter diep waren benodigd om de uitbouw van de garage te kunnen realiseren.
Het in en uitdraaien met de camper is te doen, al het niet heel erg over zal houden gok ik, maar het is berekend.

Op deze foto is het wellicht beter te zien, de garage is hier nog niet verbouwd:

Afbeelding

Het gedeelte van de garage waar de camper komt te staan komt lager te liggen dan het eerste gedeelte van de garage (om hoogte te creëren zodat de camper erin past zonder de dakconstructie te hoeven aanpassen) maar het omliggende gras komt maar iets hoger te liggen, maar e.e.a wordt wel zo gebouwd dat er geen water in de garage kan komen.

Wij woonden eerst in Hoevelaken in een vrij normale 2 onder 1 kap nieuwbouwwoning. (2011)
Deze woning hebben we voor 495000 verkocht, en dit huis in het meest zuiderlijke puntje van Friesland (ik zal geen exacte locatie prijsgeven :lol: ) hebben we voor 465000 euro gekocht.
We wonen nu een uurtje noordelijker dan waar we eerst woonden, maar het geeft wel aan dat het enorm kan verschillen voor wat je met je geld op verschillende locaties kan kopen.
Ik ben hier openhartig over voor de mensen die ook op zoek zijn.
Voorzieningen zijn nog steeds op fietsafstand bereikbaar en de grotere plaatsen binnen een half uur met de auto.

Oh ja, hekel aan gras maaien heb ik niet, de zitmaaier doet bijna al het werk.
Muziekje en colatje erbij, en 75 min rondjes draaien, er zijn ergere dingen :cheers:

Afbeelding
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Garage verbouwen



Bericht door Ruud Adam »

Prachtig, Djurre, en ook dank voor je openhartigheid.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Marinus
Berichten: 2205
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:17
Locatie: Son

Re: Garage verbouwen



Bericht door Marinus »

Mooi stekje om te wonen, Djurre.
Succes met de bouwwerkzaamheden.
Windwijzer.PNG
Windwijzer.PNG (28.28 KiB) 1105 keer bekeken
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Garage verbouwen



Bericht door Navigator »

Ik mis alleen een bootje? 8-)
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 940
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Garage verbouwen



Bericht door djurre1980 »

Jaa.. een bootje zou leuk zijn, maar dat is weer een hele hobby op zich heb ik wel gezien :lol:
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Garage verbouwen



Bericht door jansloos »

Wat moet je nou in hemelsnaam met Poolse lampen??
Scheelt je een meter in hoogte.
Koop gewoon wat LED TL of vlakornamenten en je hebt prachtige gelijkmatige verlichting, met de minste schaduw.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 940
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Garage verbouwen



Bericht door djurre1980 »

Nou toevallig vind ik ze suuuuuuper gaaf. :mrgreen:
En er blijft nog een metertje of 4 over, hoger dan de 320 van de garagedeur kan de camper toch niet zijn :G :lol:
Ik hoef op die plek geen functionele verlichting, maar bedankt voor de tip.
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Garage verbouwen



Bericht door jansloos »

Yep decoratief zijn ze zeker.
Ik dacht meer aan "ruime" verlichting. Zal met de leeftijd te maken hebben.
Overigens kun je er LED plaatjes in monteren.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 940
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Garage verbouwen



Bericht door djurre1980 »

Decoratief, dat is het goede woord.
Er komen moderne led's in de Poolse lampjes.
Die hingen overigens in fabrieken dus met de licht verspreiding komt het wel goed

:mrgreen:
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 940
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Garage verbouwen



Bericht door djurre1980 »

Zo, we zijn inmiddels wat maandjes verder en de verbouwing van de garage is bijna gereed.
Electra zit erin, alleen zoldertrap moet nog verplaatst worden.
Er komen nog sierstenen op de betonnen rand buiten en er moet nog wat terrein aangelegd worden.
Afgelopen zaterdag de camper opgehaald en de camper past beter in het nieuwe gedeelte dan gedacht.
We houden aan voor en zijkanten nog veel ruimte over, dus de fietsen en zitmaaier tezamen met wat kasten en andere zooi passen er naast de camper perfect in.
In het voorste gedeelte van de garage staan mijn Daimler/Jaguar classics en is van een oude stevige werkbank een bar gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sommige foto's zijn alweer wat gedateerd want al mijn oude fabriekslampen hangen inmiddels ook al.

Ik zal nog wel wat sfeerplaatjes plaatsen een keer.

Buiten heb ik bij de drie electrische deuren spotjes laten plaatsen die op dag/nacht sensor branden snachts.
Ook hangt er terreinverlichting op schakelaar voor het geval ik de camper in het donker in of uit de garage moet rijden.

Afbeelding

Ik ben super tevreden met het resultaat.
Erg fijn om de camper nu gewoon aan huis te kunnen stallen.
Plaats reactie