Garage verbouwen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 949
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Garage verbouwen



Bericht door djurre1980 »

Ik laat mijn garage verbouwen.
Ik wil graag dat de camper, en mijn andere hobby: Daimlers en Jaguars, thuis in de garage kunnen staan.
Vandaar dat ik mijn dubbele garage van 45m2 6 meter uitbouw zodat hij straks 100m2 groot is.
Er komt een verlaagd gedeelte in met een electrische roldeur van 350x320 cm zodat mijn camper er ruimschoots in kan staan.
De fundering ligt er inmiddels, de rest volgt binnen enkele weken.
Ik ga het geheel een beetje industrieel aankleden binnen, er komen Poolse fabriekslampen in etc.

Voordeel is dat ik straks de camper een stuk sneller pak voor kortere tripjes. :think: :cheers:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door djurre1980 op wo 24 okt 2018, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10186
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Garage verbouwen



Bericht door Peter LMC »

Goed bezig.
Ik had er dan weer meteen een put ingemaakt met banen voor een rolkrik.
En licht en lucht en … en... etc.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 949
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Garage verbouwen



Bericht door djurre1980 »

Het kan altijd beter, maar ik ben geen sleutelaar, laat ik graag aan de profs over :D
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10186
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Garage verbouwen



Bericht door Peter LMC »

Dan moet je het niet doen.
Ik had ook geen put maar een 5 tons platenbrug.
Maar dan moet je wel genoeg ruimte in de hoogte hebben.
Maar recent alles verkocht. Ja de leeftijd speelt ook mee.
Succes met de bouw. Ziet er goed uit. :thumbup:
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3066
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Garage verbouwen



Bericht door rijschoollucassen »

Djurre,

als ik de eerste foto zie, laat je ook gelijk camperplaatsen aanleggen? :cheers:

Mooie stek...

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 949
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Garage verbouwen



Bericht door djurre1980 »

Haha ja dat zou ik best kunnen doen.
Eigen grond is 5000m2 met een natuurlijke vijver van 318m2.
Gewoon wat bestraatte plekken rondom het water, electrapaaltje erbij.
Je brengt me op ideeën :mrgreen:
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Garage verbouwen



Bericht door Ruud Adam »

Wat een prachtige plek en een mooi project.
Zelf zijn we ook op zoek naar een woning 'buiten', maar die moet tegelijkertijd ook weer op fiets- of loopafstand van voorzieningen zijn.
Dat is voorwaar geen gemakkelijk zoektocht, of je moet € 2.000.000 op de bank hebben en laten we dat nou net niet hebben (laat het woordje 'net' maar weg...)

Mooi dat je zo kan uitbreiden.
Het is ook onze wens om alle hobbies direct naast het huis te hebben.
Maar denk je niet dat je met zoveel land niet nog wat groter erbij had kunnen bouwen?
Natuurlijk blijf je bezig, en er is geen grens, maar ik bedoel meer dat 100 M2 voor Daimler(s) en Jaguar(s) en een fikse camper toch ook niet heel supergroot lijkt. Of vergis ik me daarin.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Garage verbouwen



Bericht door Zadowolony »

Hier in de Betuwe nog zat betaalbare woningen met grote tuinen en met voorzieningen in de buurt......


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tec
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 13:56
Locatie: Groningen

Re: Garage verbouwen



Bericht door Tec »

Even voor de duidelijkheid. Groningen is vol. De rust is nu nog aanwezig en we willen geen "Amsterdamse" toestanden.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Garage verbouwen



Bericht door Ruud Adam »

Op het gevaar dat we te ver off topic gaan....

Ik hou regelmatig Funda in de gaten en ook zeker de Betuwe want dat is een mooie streek, maar 10 minuten fietsen of lopen naar een winkel of dokter... ik zie het niet gauw voorbijkomen. Toevallig onlangs wel in Lienden. Een zeer mooi oud huis net buiten het dorp. Was ook redelijk snel verkocht voor een huis waar nog minstens voor € 100.000 of € 200.000 aan gerenoveerd moest worden.

In het verleden gewoond waar we voor elke boodschap de auto moesten nemen; dat wil ik niet meer.
Als je een miljoen te besteden hebt, dan zal het zeker wel lukken, maar zoveel wil ik dus niet uitgeven. Het woord 'wil' in de laatste zin kan ook gelezen worden als 'kan'. :-B

De topicstarter heeft een prachtig complex, goed onderhouden en de vijver is helemaal prachtig.
Maar het ziet er niet als een goedkoop huis uit, en voor zover ik kan zien, ligt het toch meer in een landelijk gebied dan aan de rand van een dorp of stadje.
Laatst gewijzigd door Ruud Adam op zo 28 okt 2018, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Garage verbouwen



Bericht door 't Busje »

Tec schreef:
do 25 okt 2018, 17:29
Groningen is vol.
Hartelijk welkom, vreemdeling. Groningen is hartstikke leeg. Wij hebben er van de zomer rondgefietst en dan kom je geen mens tegen.

Maar dat heeft allemaal weer niets met die garage te maken. Een prachtig terrein, maar ik moet er niet aan denken dat ik een halve hectare gras moet maaien. Wij willen weg in het groeiseizoen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51309
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Garage verbouwen



Bericht door Kroppie »

zooitje schapen erop en het blijft kort.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Garage verbouwen



Bericht door Ruud Adam »

Groningen is nog lang niet vol.
Sterker nog, het zal voller moeten willen we er voor zorgen dat diensten zoals scholen en doktoren en winkels niet vele vele kilometers van woonkernen vandaan komen te liggen.
Er is in Groningen ook nog veel plek voor mooie camperplaatsen en campings.

On topic...
Op de bouwtekening lijkt het alsof de vloer en ingang van het aan te bouwen deel onder het maaiveld liggen.
Ben je niet bang dat er bij regen de hele boel blank komt te staan?
Of lijkt dit alleen maar op de tekening zo?
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51309
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Garage verbouwen



Bericht door Kroppie »

Ruud Adam schreef:
do 25 okt 2018, 19:31
Groningen is nog lang niet vol.
Sterker nog, het zal voller moeten willen we er voor zorgen dat diensten zoals scholen en doktoren en winkels niet vele vele kilometers van woonkernen vandaan komen te liggen.
dus nederland moet 1 grote stad worden met hier en daar een parkje.?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie