Thuisbeveiliging via Synology NAS

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Thuisbeveiliging via Synology NAS



Bericht door Lambiek »

seth_space schreef:Beveiliging en WiFi cameras is een no go.
Voor enkele dollars is apparatuur te koop die elk wifi signaal verstoren. Daarmee is je investering meteen waardeloos geworden.
Beveiligingscameras altijd bekabelen.
Als die boef zo bij de tijd is , kan die ook wel het stroom effe afzetten. Werken toch meestal in het donker. Haha

.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Thuisbeveiliging via Synology NAS



Bericht door iSonic »

Hou er rekening mee dat je niet zomaar mensen mag filmen. Ook niet op privé terrein: https://www.security.nl/posting/32365/J ... phangen%3F

Ook de openbare weg filmen mag niet.

Het feit dat je dingen kunt controleren wil in mijn optiek niet zeggen dat je dat moet doen. Waar je je allemaal niet druk om maakt.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Thuisbeveiliging via Synology NAS



Bericht door veetee »

iSonic schreef:
za 13 okt 2018, 9:04
Hou er rekening mee dat je niet zomaar mensen mag filmen. Ook niet op privé terrein: https://www.security.nl/posting/32365/J ... phangen%3F

Ook de openbare weg filmen mag niet.

Het feit dat je dingen kunt controleren wil in mijn optiek niet zeggen dat je dat moet doen. Waar je je allemaal niet druk om maakt.
Vreemd, in je link lees ik dus duidelijk iets anders:
Vraag: Mag ik rond mijn eigen woning een camera plaatsen die opnamen maakt, als ik dat duidelijk aankondig met een sticker aan de deur? Maakt het nog uit of de camera geluid kan opnemen? En zijn zulke beelden dan bruikbaar als bewijs in geval van bijvoorbeeld een inbraak?
Antwoord: Het is toegestaan voor de beveiliging van je eigen woonhuis cameratoezicht in te zetten. De wet eist wel dat je dit duidelijk aankondigt, dus zo'n bordje bij de deur (of liever nog bij de ingang van de tuin) is eigenlijk wel verplicht (art. 441b Strafrecht).
Mijn cameras staan binnen, op de toegangsdeuren gericht, en met bordje ‘Videobewaking’ ... :wink:
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Thuisbeveiliging via Synology NAS



Bericht door B1gcheese »

Voor nu is het geen noodzaak maar meer spelerij. Eerst maar eens kijken waar ik de tijd vandaan ga halen. Ik werk 50 uur in de week en ga in de weekenden zoveel mogelijk weg dus voorlopig blijft het bij plannen :-B
De juridische angels zijn me bekend.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Thuisbeveiliging via Synology NAS



Bericht door iSonic »

veetee schreef:
za 13 okt 2018, 9:16

Vreemd, in je link lees ik dus duidelijk iets anders:
Daarom schreef ik ook je mag niet zomaar mensen filmen....
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Thuisbeveiliging via Synology NAS



Bericht door Zadowolony »

Politie is overigens wel blij als je camera toevallig stukje openbare weg filmt bij inbraken in de buurt. Ik moest ze teleurstellen, camera filmt alleen de eigen oprit.....en mét waarschuwingsbordje.
Ook waarschuwingsbordje voor de hond, anders stelt de inbreker je nog aansprakelijk voor toegebracht letsel....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie