Herevaluatie kwarttarief in 2020

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door nicolasfirst »

Ik kan niet zo snel vinden of dit al eerder is geroepen. In een bijlage van de miljoenennota wordt oa gesproken over de status van het kwarttarief voor bijzondere voertuigen. De toepassing van deze status op bepaalde voertuigen kost de overheid ongeveer 135 miljoen euro per jaar. Dit omdat de grootste groep voertuigen waar dit tarief op betrekking heeft de kampeerauto betreft. :-B

De doelstelling van dit tarief is de toepassing op voertuigen die maar een beperkt deel van het jaar op de weg zijn. Hebben ze zeker met de fulltimers en mensen die een groot deel van het jaar op pad zijn even geen rekening gehouden :-B

In dat stukje staat ook dat het toepassen van het kwarttarief in 2020 opnieuw geëvalueerd zal worden. Ben benieuwd wat hier straks mee gaat gebeuren.

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door ellan vannin »

Op zulke maatregelen kun je gewoon wachten. Wat er natuurlijk nog aan meehelpt is het te pas en onpas schorsen van voertuigen, ook die voertuigen die al in het kwart tarief vallen.
All4dogs
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Zadowolony »

Zonder kwarttarief wordt camperen onbetaalbaar .....
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Navigator »

Daar gaan we weer. Dat schorsen is gewoon een legitieme zaak, zelfs volgens de RDW: 'Als u besluit uw auto voor langere tijd niet te gebruiken, dan kunt u het voertuig schorsen. Tijdens de schorsing hoeft u niet te voldoen aan de voertuigverplichtingen (wegenbelasting, WA-verzekering en APK-plicht). De wegenbelasting stopt automatisch. U moet wel zelf uw verzekering opzeggen.'

Dus lijkt het mij onzin dat dit meeweegt bij de herevaluatie.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Bob Diesel »

Voor het kapitaal. Maakt het niets uit
De gewone kleine man is dan de klos
Maak er dan een stacaravan van .met jaarplaats
Op een camping
Hoef ik die 25% ook niet te betalen :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Kroppie »

en ze wachten gewoon tot er veel mensen een camper hebben en er aan gewend zijn, die gaan dan toch wel betalen, en dat is de bedoeling ook.
is allemaal al helemaal uitgedacht maak je maar geen illusies, er moeten eerst genoeg campers zijn anders brengt het niet genoeg op, die +2 miljard moet ergens vandaan komen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door ellan vannin »

Ik heb toch nergens beweerd dat schorsen niet legaal is. Wat ik wel bedoel is dat schorsen ervoor zorgt dat er minder geld in het laadje komt. En aangezien er altijd ''gezocht'' word naar geld zou men zomaar hier aan kunnen gaan sleutelen. b.v. bij kwarttarief geen mogelijkheid tot schorsen meer o.i.d.
All4dogs
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Cee Pee »

Dan is de onze net 15 dus dat wordt nog veel meer keer schorsen, zelf voor één maand is het dan al lonend.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Kroppie »

de mijne is dan 30, geeft weer andere dingen, ,t is ook altijd wat :bang:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
metatoon
Berichten: 9686
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door metatoon »

Kijk wat er gebeurd is met het grijskenteken .
Kapitaal verlies geweest voor vele mensen

Gr.Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Aloys »

Bjj de motorfietsen heeft deze evaluatie al plaatsgevonden. Heeft men daar het kwarttarief niet omgezet
in een halftarief (dus een 6 maanden-tarief)?

Dan misschien liever de 60-dagenkaart weer terug? :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Will
Berichten: 3551
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Will »

Goedenavond,
In een bijlage van de miljoenennota wordt oa gesproken over de status van het kwarttarief voor bijzondere voertuigen. De toepassing van deze status op bepaalde voertuigen kost de overheid ongeveer 135 miljoen euro per jaar.
Als het allemaal op waarheid berust dan zal de afschaffing van het kwarttarief betrekking kunnen hebben op de buscamper.
Deze wordt vrij veel gebruikt voor het hele jaar bijvoorbeeld woon werkverkeer (legaal) en ik ben bang dat dat er teveel zijn gaan worden.
Het is absoluut legaal maar is naar mijn mening nooit de bedoeling geweest van het kwarttarief.
De witte dozen (traditionele campers) daar verdwijnen in de winter het gros van in de stalling en dat was volgens mij ook het uitgangspunt van de wet.
Ik heb het vermoeden dat die groep gespaard zou kunnen blijven want meestal heb je er dan een auto bij voor de dagelijkse bezigheden. :oops:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door hathi »

De mijne ,word 40 jaar,jammer,dan mag ik geen mrb meer betalen,maakt ook weinig uit,word een andere belasting,weer hoger,dus het maakt weinig uit :lol:
Hans
Plaats reactie