Herevaluatie kwarttarief in 2020

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Kroppie »

ach een regenachtige zondag moet toch weer gevuld worden.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door metatoon »

Even nog een opmerking ,weet iemand nog hoe het ging met de motorrijtuigen belasting voor auto s die op het mooie en schone lpg reden begin jaren tachtig?
Dat ging ook kloten , zowat een verdubbeling van het bestaande bedrag.
En je kunt het een bejaarde koe noemen of te wel een oude,de werkwijze van de heren is zeer recent.
Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Marco Polo »

Noemen ze herevaluatie ;-)
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Premiumliner »

Mickel Moen schreef:
za 22 sep 2018, 23:34
LMC591A28JTD schreef:
za 22 sep 2018, 20:22
............

Ik kies voor het milieu en niet voor mijn centen. Dat jij een andere keus maakt, is jouw goed recht.
Zo; en dat doe je met een Audi en een LMC en door af te geven op mensen die de EGR wel uitgeschakeld hebben. Met alle respect, maar dat is toch wel een bijzondere gedachtenkronkel. Naïef of hypocriet? Zeg het maar.

Als we zo beginnen?

Dan is iedere gereden kilometer met wat voor auto dan ook een millieudelict.
Wie denkt u wel dat u bent om iemand die een camper en daarnaast nog een personenauto heeft en tevens zegt begaan te zijn met het milieu hypocriet te noemen :crazy: :crazy:
Voor de goede orde, wij bezitten 2 personenauto's en 2 campers en zijn ook begaan met het milieu. In uw ogen ben ik dan hypocriet of misschien wel naïef in het kwadraat?
Laat eenieder alsjeblieft in zijn waarde en pretendeer niet beter te zijn dan een ander zou ik zeggen, want dat haalt u alleen maar onderuit.

Oh ja, 2x euro 6, 1x euro 5 en 1x euro 4. Dus in totaal milieuvriendelijker dan 1 zo'n stinkende euro 3 :mrgreen: :mrgreen:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door nicolasfirst »

Tsjonge, jonge, niet gedacht dat dit topic zoveel ophef zou veroorzaken. Allereerst mijn excuses dat ik als TS een woordkeuze heb gebruikt die meer interpretatie is dan feitelijke weergave. Daar heeft @Audiofiel absoluut gelijk in. Ik gebruikte overigens dezelfde bron als waar hij naar verwijst.

Gezien het belang van het kwarttarief voor onze sector lijkt het mij dan ook van groot belang dat de belangenbehartigers daarvan, NKC, NCC, branche organisaties daarom ook de ontwikkelingen op dit vlak nauwlettend in de gaten houden.

Een aanpassing in de toepassing van het kwarttarief vereist een wetswijziging, daar kun je nog invloed op uitoefenen. Een aanpassing aangaande de inrichting van wat als camper wordt aangeduid, gaat via een AmvB en dat is vaak lastiger te beïnvloeden.

Overigens ben ik ook van mening dat de houderschapsbelasting in de huidige vorm niet echt handig is en effectief werkt. Een vorm rekening rijden is dan meer van deze tijd. Ook gezien de ontwikkelingen in de ons omringende landen.

Mijn reactie, mijn mening

Groet,

Nico


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Aloys »

Het ging over campers dacht ik, niet over de achterliggende intenties van de politiek... :roll:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door metatoon »

Primiumliner..

Je zegt
O ja 2x euro 6 1x euro 5 1x euro 4 dus in totaal milieuvriendelijker dan 1 zo'n stinkende 3 euro!!!!!

Als ik een scheet laat die harder stinkt dan van jouw , maar er in totaal minder produceer dan die van jouw ?
Dan word het toch een optelsommetje!!!!

Je maakt de zelfde fout als de overheid.
Ik durf te zeggen dat mijn oude diesel uit 1991 een van de minst vervuilende diesel is die hier rond rijd euu voorlopig reed. PUNT UIT.
Verder bedoel ik er niets persoonlijk mee, het moge je goed gaan in je leven .
Gr .Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door PE1OPQ Theo »

Aloys schreef:
zo 23 sep 2018, 12:12
Het ging over campers dacht ik, niet over de achterliggende intenties van de politiek... :roll:
oow en dan wis je mijn bijdrage maar...
Belasting regels en uitvoering, is politiek ten voeten uit.

Theo
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Mickel Moen »

LMC591A28JTD schreef:
za 22 sep 2018, 20:22
@bently: Ik ben het duidelijk niet met je eens en snap heel goed wat je schrijft.
Ook ik heb ooit meer dan 1200 euro aan Audi betaald voor de vervanging van een AGR.

Geen haar op mijn hoofd die er toen aan gedacht heeft om hem toen uit te laten schakelen.

Je zult als kind maar in de meest vervuilde straten van Nederland( moeten) wonen, waar je sowieso al een aantal jaren korter leeft dan in de rest van Nederland.

Heb je het al eens van die kant bekeken?

Ik kies voor het milieu en niet voor mijn centen. Dat jij een andere keus maakt, is jouw goed recht.
Beste Premiumliner,

Ik reageerde op het hier geciteerde bericht. Hier wordt het al dan niet afsluiten van een EGR in relatie gebracht met de gezondheid van een kind in de meest vervuilde straten van Nederland. De suggestie wordt hier gewerkt dat de EGR het verschil zou maken. Natuurlijk maakt het verschil, anders zouden die dingen er niet zijn. Maar HET verschil. Alsof je met EGR opeeens niet vervuilend bent als je door die straten rijdt. Wat komt er uit de uilaat van die Audi en die LMC?
Alsof dat kind daar geen last van heeft. En Ja dat noem ik dus naief of hypocriet, als je Vervolgens wel met een vingertje gaat wijzen, Met bovenstaand voorbeeld van een kind.

Voor dat kind zijn we allemaal vervuilers.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door metatoon »

Michel moen :thumbup :clap: :wave:

Gr Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Will »

Goedemiddag,
Ik reageerde op het hier geciteerde bericht. Hier wordt het al dan niet afsluiten van een EGR in relatie gebracht met de gezondheid van een kind in de meest vervuilde straten van Nederland.
Ik snap werkelijk niet wat dit nu te maken heeft met de oorspronkelijke vraag van de TS.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
WhiteVanMen
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 02 mar 2012, 19:38

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door WhiteVanMen »

Tyros 4 schreef:
za 22 sep 2018, 12:12
Ik ben ervan overtuigd dat er binnen afzienbare tijd, toch wel iets gaat veranderen aan het kwart tarief.
Het is namelijk helemaal uit de klauwen gelopen.

* Busjes die met een minimale inrichting voor het kwart tarief gaan.

* Gesjoemel met gewichten van campers, die al jarenlang meerdere klassen zwaarder rondtuffen, als waarvoor ze een al gereduceerd belasting tarief voor betalen.

* parkeren de meeste bus campers nog netjes op één plek, grote campers zie ik soms wel op 4 en zelfs op 5 parkeerplekken staan.
afgelopen weekend nog op een parkeerplaats die s middags behoorlijk vol stroomde, stond een camper op 4 plekken. de irritatie groeide zichtbaar.

* Parkeren van grote campers in woonwijken, of met twee wielen op de stoep, of half op de weg, en in de lengte toch wel een metertje of 9 nodig.

* Mensen pikken het niet meer, pakken tegenwoordig gelijk hun smart telefoon, maken foto's en lopen terecht te klagen.
Dat soort zaken blijven natuurlijk NIET onopgemerkt.

* schorsen, met alle respect, in het leven geroepen om dat als je de auto voor een tijdje niet nodig hebt, te kunnen stallen en te schorsen.
Natuurlijk NIET in het leven geroepen om een camper met al een speciaal kwart tarief, ook nog eens (zelfs meerdere keren), te schorsen.
En al HELEMAAL NIET in het leven geroepen om met een geschorste camper te gaan rond tuffen, en te overwinteren in bijvoorbeeld Spanje.

Het is natuurlijk niet voor niets dat de regering heeft besloten, weer autokentekens te gaan fotograferen langs de openbare wegen.
www.nrc.nl/nieuws/2018/09/21/belastingd ... n-a1626078

Het is voor velen niet te hopen dat ze het kwart tarief gaan aanpassen, maar ik vrees echt wel dat er iets gaat gebeuren.
Jullie moeten daarbij vooral niet vergeten dat bijna 100 % van de camperaars, rondrijden met een al dan niet flink gemanipuleerde sjoemeldiesel,
wat de staat al vele miljarden heeft gekost aan niet gederfde emissie taksen.
Misschien is de grens wel bereikt en willen ze nu iets terughalen, misschien wel in combinatie met een euro klasse,
het zit er dan zo maar in dat ze dat gaan koppelen , want die dieselfraude breidt zich ook nog steeds uit. ZE WILLEN GELD ZIEN.

De tijd zal het leren.

Hendrik
Als ik deze argumenten allemaal zo lees krijg ik toch sterk de indruk dat je iets tegen campers hebt !

:crazy:
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Premiumliner »

Nee hoor, alleen als het geen elektrisch Kangoo campertje betreft. :lol3:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Navigator »

Tyros 4 schreef:
za 22 sep 2018, 12:12
Jullie moeten daarbij vooral niet vergeten dat bijna 100 % van de camperaars, rondrijden met een al dan niet flink gemanipuleerde sjoemeldiesel,
Hendrik
Wat een onzin. Kun je dit ook staven? Een dieseltje uit 2002 een sjoemeldiesel?
Laatst gewijzigd door Navigator op ma 24 sep 2018, 9:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum verlaten.
Plaats reactie