Herevaluatie kwarttarief in 2020

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Toedeledoki

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Toedeledoki »

Gewoon weer terug naar grijs kenteken particulier dan. Dat zou voor mij de goedkoopste en betaalbare oplossing zijn. Zo heb ik ook dik een jaar rond gereden. Viel best mee qua belasting. De zitbank en lattenbodem zijn uitneembaar. Dus die schroef ik dan los. Dan is het ineens lading.
Het zal nog wel even duren voor eea geregeld is, maar het lijkt mij dat je er op kunt wachten dat er een keer iets gaat veranderen.
Dat was voor mij ook de reden om in eerste instantie de bus gewoon grijs te laten. Uiteindelijk toch maar om laten keuren.
Ik had toen een gesprekje met de keurmeester. Daarin kwam ook al naar voren dat de RDW momenteel heel veel campers (om)keurt. Hij zei ook dat het hem niet zou verbazen als daar een keer wat gaat veranderen. Zijn advies was ook: "Dan kun je hem altijd nog terugzetten op grijs kenteken en de inrichting als lading beschouwen".
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Zadowolony »

Ik heb het vermoeden dat die groep gespaard zou kunnen blijven want meestal heb je er dan een auto bij voor de dagelijkse bezigheden.
Wij hebben ook nog een auto naast de buscamper. Misschien zou dat een eerlijker criterium kunnen zijn......
Motivatie voor buscamper was o.a. Het compactere in verband met steeds moeilijker doen omtrent milieu, variabele kosten laag houden, compacter dus makkelijk overal te komen, en we zijn nu nog maar met z’n Tweeën dus meer ruimte hebben we niet nodig.
En om dat nu af te straffen.....
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Kroppie »

en met al die argumenten zullen ze echt geen rekening gaan houden hoor, die doen gewoon wat ze willen .

een overheid is intrinsiek onbetrouwbaar!!, en zeker deze.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door FredV »

Yep. Maar als mensen zaken oneigenlijk gebruiken; bijvoorbeeld een buscamper voor woon-werkverkeer, etc, dan kun je op maatregelen wachten. En dat gaat altijd ten kosten van anderen helaas.
Knibbel
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Huub56 »

Dat was ook met de grijs kenteken ze zijn ingevoerd voor bedrijven en zzp maar werd massaal misbruik van gemaakt door de particuliere dus werd het aangepast en de bijtelling voor zakelijk rijden ook, wordt er misbruik van gemaakt wordt het aangepakt dus eigenlijk zelf schuld als het veranderd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ergens moet het geld vandaan komen om de financiering van de (afschaffing) D belasting te continueren voor de komende jaren.
En vele kleintjes maakt dan wel 2 miljard of zo :D

Theo
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Ruud-572 »

Maar waarom zou een bedrijf er wel voordeel van mogen hebben, en particulieren niet? Over het algemeen rijden bedrijfsauto's toch ook veel meer km’s? Ik heb dat nooit begrepen.

Geld (belasting) moet natuurlijk binnenkomen, maar een eerlijke verdeling laat vaak te wensen over :thumbdown:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Audiofiel »

Ik weet niet wat de bron was van de topicstarter, dus ik heb zelf maar even gezocht. Ik heb de betreffende bijlage er even bij gezocht, maar er is geen sprake van een heroverweging van het kwarttarief.

Er wordt in de bijlage Miljoenennota 2019 gesproken over een geplande evaluatie in 2020. Net als de evaluatie in 2020 van de overgangsregeling (>1988) en de vrijstelling (>40 jaar) die in 2019 wordt geëvalueerd. Ga je verder zoeken in de oorpronkelijke kamerstukken uit 2006 dan is daar te lezen dat de budgettaire MRB derving van auto's ouder dan 25 jaar bijna 2x zo groot is als de derving van MRB kampeerauto's.

Nergens staat te lezen dat er sprake is van een herevaluatie of voornemen tot afschaffing. Ik ben zelf van mening dat veel praten over afschaffing van het kwarttarief door camperaars er juist voor zorgt dat dit ook zal gaan gebeuren. De politiek, die het eerst nog niet interesseerde, komt zo immers ook steeds vaker met die discussie in aanraking.

Als de topicstarter een andere bron heeft, hoor ik het graag!
Laatst gewijzigd door Audiofiel op za 22 sep 2018, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door FredV »

Ik begrijp tegenwoordig van dat Haagse gedoe zoveel niet meer.
Maar dan gaan we toch met z’n allen met de camper naar Den Haag; of we doen een langzaamaan actie ergens op een snelweg!!
Haha, vergeet het maar. We accepteren dat gewoon weer.
Knibbel
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Mickel Moen »

Will schreef:
vr 21 sep 2018, 23:47

Als het allemaal op waarheid berust dan zal de afschaffing van het kwarttarief betrekking kunnen hebben op de buscamper.
Deze wordt vrij veel gebruikt voor het hele jaar bijvoorbeeld woon werkverkeer (legaal) en ik ben bang dat dat er teveel zijn gaan worden.
Het is absoluut legaal maar is naar mijn mening nooit de bedoeling geweest van het kwarttarief.
De witte dozen (traditionele campers) daar verdwijnen in de winter het gros van in de stalling en dat was volgens mij ook het uitgangspunt van de wet.
Ik heb het vermoeden dat die groep gespaard zou kunnen blijven want meestal heb je er dan een auto bij voor de dagelijkse bezigheden. :oops:

Mvrgr.Wil
Interessante gedachte. Leuk om te filosoferen wat er dan gebeurt.

1. Buscampers vallen niet meer onder het tarief. Of iets een buscamper is of niet, is makkelijk te bepalen. Gevolg. De markt voor buscampers stort in. Daarvoor in de plaats komt de compacte camper met een tupperwarebak opbouw. Leuke uitdaging voor de zelfbouwers. Men neme een VW Transporter pick up en bouwt daar een tupperwarebak op. Hier is wel iets leuks van te maken. Nog een hefdakje erop. :-B

Afbeelding

2. Tupperwarebakken worden voor dagelijks gebruik aangeschaft.

3. Alleen met autootje ernaast. Ingewikkeld lijkt mij. Maar goed. Ik koop een oud mini autootje, welke voldoet aan de Apk, zo licht mogelijk natuurlijk, stal deze het hele jaar en breng dat ding 1 keer per jaar naar de apk. Of ik koop er een auto bij en leen/verhuur deze continu aan mijn dochter of de buurman.

We gaan het zien.

De terugkeer van een vorm van een 60 dagen kaart zoals Aloys suggereert, is wellicht nog het meest reeel.

Vanuit het standpunt van eerlijkheid, gelijke behandeling, is een vorm van rekeningrijden natuurlijk het beste. Geen houderschapsbelasting meer, maar een gebruiksbelasting.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op za 22 sep 2018, 11:06, 4 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door FredV »

Inderdaad audiofiel wat jij schrijft:
Nergens staat te lezen dat er sprake is van een herevaluatie of voornemen tot afschaffing. Ik ben zelf van mening dat veel praten over afschaffing van het kwarttarief door camperaars er juist voor zorgt dat dit ook zal gaan gebeuren. De politiek, die het eerst nog niet interesseerde, komt zo immers ook steeds vaker met die discussie in aanraking.
Hoe heet dat ook alweer? Slapende honden toch. Jaloezie misschien
Knibbel
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Cee Pee »

Dat heet paniekzaaien.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door FredV »

Ook dat heeft effect
Knibbel
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Zadowolony »

Snel over ophouden dan


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie