Herevaluatie kwarttarief in 2020

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Ronald53
Berichten: 276
Lid geworden op: do 13 okt 2016, 20:46

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Ronald53 »

willemzon schreef:
za 22 sep 2018, 20:45
Beste mensen.
Ga nog maar even lekker door met dit draaidje

Schiet mij ineens een spreekwoord te binnen

Iets met slapende honden

Gr willem
Mee eens Willem. Ik heb in dit draadje berichten gezien alsof zo'n 100% van de camperbezitters hun camper heeft ontdaan van EGR, roetfilter, en dergelijke. Koren op de molen van hen die straks willen dat het kwarttarief wordt afgeschaft. Dat er hier op het forum nou een aantal camperbezitters is dat min of meer trots laat weten dat zij de emissiebeperkende maatregelen onklaar hebben gemaakt, wil geenszins zeggen dat dat voor het overgrote gedeelte opgaat. Ik geloof daar geen snars van. Zonder bewijs van het tegendeel ga ik er van uit dat het grootste deel hun diesel niet heeft 'verbeterd'.
Anderzijds: Diegenen die het wel gedaan hebben, doen er beter aan zich in stilte te schamen. Even terug in de tijd: midden jaren '70 ging ik eens als beginnende DHZ automonteur met een jerrycan afgewerkte motorolie uit mijn Simca 1100 naar het pompstation dat aan de andere kant van de Waterlinieweg bij de Galgenwaard in Utrecht ligt. Nu een Esso station, of het toen ook zo was weet ik niet meer. Ik wilde de olie netjes inleveren. Geen probleem, ik kon dat aan de achterkant van het gebouwtje doen. Ik zoeken naar een afvaltank, maar nee hoor, er was alleen een gat in de grond. Tot mijn grote verbazing werd ik geacht de olie daarin te dumpen. Ik ga er van uit dat iedereen vandaag de dag van mening is dat zoiets een milieudelict is. Het is hopelijk slechts een kwestie van tijd, niet teveel tijd liefst, voordat ook de verwijderaars van EGR en roetfilter inzien dat ze verkeerd bezig zijn. Afgezien van de nadelige effecten op het milieu leveren deze gasten ook de munitie aan hen die onze diesels willen verbieden.

Ronald
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Mickel Moen »

LMC591A28JTD schreef:
za 22 sep 2018, 20:22
............

Ik kies voor het milieu en niet voor mijn centen. Dat jij een andere keus maakt, is jouw goed recht.
Zo; en dat doe je met een Audi en een LMC en door af te geven op mensen die de EGR wel uitgeschakeld hebben. Met alle respect, maar dat is toch wel een bijzondere gedachtenkronkel. Naïef of hypocriet? Zeg het maar.

Als we zo beginnen?

Dan is iedere gereden kilometer met wat voor auto dan ook een millieudelict.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Mickel Moen »

Slapende honden.

Ook zoiets. Wat een onzin. Alsof een draadje op een camperforum iets zou betekenen?

Een evaluatie van het kwarttarief wordt gebaseerd op cijfers en niet op de emoties van camperaars.

Van de ruim 8 miljoen auto’s zijn er ruim 100.000 een camper. Daar wordt een klein gedeelte van als dagelijkse auto gebruikt. Overigens zegt dat ook niets. Het wil niet zeggen, dat omdat mensen hun camper als enige auto hebben, dat ze daarmee zoveel meer kilometers rijden, dan iemand die er ook nog een auto naast heeft.

Opheffing van het kwarttarief zal o.a. tot gevolg hebben, dat de markt instort. Een gedeelte van de bedrijven zal het redden, omdat ze ook caravans verkopen, een markt die zal aantrekken, maar er zullen ook ongetwijfeld een flink aantal bedrijven falliet gaan. Als...... maar zo zal het niet gaan.

Waarschijnlijk is als het zover is, het gehele belastingstelsel op het houderschapstarief aan herziening toe.

De ontwikkeling van het elektrische rijdenis is in die zin veel interessanter dan die paar paar camperaars, die de camper als enige auto hebben.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op zo 23 sep 2018, 8:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Mickel Moen »

O ja,

1. Inderdaad is onze bus onze enige auto.
2. Inderdaad rijden wij op het kwarttarief.
3. Wij rijden zo’n 15.000 km per jaar.
4. De EGR is niet uitgeschakeld en het is een Euro 3.
5, Bus rijdt in Nederland 1 op 11 en in Scandinavie 1 op 12.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door jielus »

Ik die mijn camper morgen te koop!

viewtopic.php?t=6315
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Marco Polo »

Als het daarmee in stand gehouden zou kunnen worden.
Particulier grijs waren ook maar 160000 voertuigen.
Dus de aantallen ten opzichte van het totaal zeggen niet zoveel ;-)
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door henk en lila »

Ja, en daar was ik er één van. De Toyota was gelijk niks meer waard. Hoezo betrouwbare overheid? Toen gelijk maar omgebouwd naar camper. Duur vast hoog dak erop en gaan.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Kroppie »

allemaal gokken , gissen, bedenken, koffiedik kijken, uit de nek kletsen, en niemand weet wat er gaat gebeuren, en of er uberhaupt wat gaat gebeuren, en als ze vanuit denhaag wat laten gebeuren is er een (1) ding heel zeker, ze kijken dan alleen maar naar wat het voor hun oplevert , niet naar wat het voor de mensen betekent.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Mickel Moen »

@ Marco Polo,

Ben ik toch niet met je eens. Die operatie met het grijze kenteken, had vrijwel geen gevolgen voor specifieke bedrijven.

Dat is hier wel anders. Er zijn nogal wat bedrijven die zich enkel met de handel in campers bezig houden. Zodra het kwarttarief vervalt, zal het voor veel camperaars te duur worden. De overstap naar de caravan is dan snel gemaakt.

Occasions worden dan wel een stuk goedkoper, maar de maandelijkse lasten blijven hoog. Een caravan wordt dan weer aantrekkelijk en aangezien er genoeg caravanhandel is, zal het lastig zijn, voor die bedrijven die zich alleen Met de camperhandel bezig houden.

De werkgelegenheid in de branche is een niet te onderschatten factor.

Goed bekeken, deugt het systeem van een houderschapsbelasting niet meer.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op zo 23 sep 2018, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Marco Polo »

@ Jos
Particulier grijs opheffen betekende genoegdoening voor iets van 7,9 miljoen kentekenhouders die wel de volle mep betaalden in plaats van een paar euro in de maand.

Dat zou natuurlijk ook de motivatie kunnen worden ten aanzien van kwart nu camperbusjes openlijk geadverteerd worden voor dagelijks gebruik

Mensen zijn de laatste jaren van caravan naar camper geswitched.
Omgekeerde beweging is ook geen probleem natuurlijk.

Voor een belastingdienst telt alleen het eigenlijk gebruik van hun regelingen.

Ook de onderhandse verhuur van steeds meer campers, waardoor ze veel meer op de weg zijn, zou een factor kunnen worden.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Mickel Moen »

Daarom. Het is allemaal koffiedikkijken.

Ik maak mij er niet druk om. Tegen de tijd, dat deze wetgeving aangepast wordt, is een elektrisch busje ombouwen tot campertje voor mij wellicht wel een heel mooi alternatief. We gaan het zien. :-B
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Marco Polo »

:thumbup:
Maar het stilzwijgen in de hoop dat de veranderingen in de camperwereld niet opvallen is struisvogelpolitiek :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Kroppie »

de hele wereld is aan verandering onderhevig, alleen weet niemand welke kant het opgaat, misschien wel de verkeerde :shh: , wie zal het zeggen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Herevaluatie kwarttarief in 2020



Bericht door Marco Polo »

Da’s ook weer zo
De 1 zwijgt het het liefste stil in de hoop dat het overwaait
De ander heeft het er graag over
De volgende laat zich daardoor weer gek maken

Zo hebben we allemaal wat :D
Plaats reactie