tank vullen met een jerrycan

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: tank vullen met een jerrycan



Bericht door 't Busje »

Voor de zeldzame gevallen dat de slang niet bruikbaar is, hebben we een jerrycan met schenktuit.
Jerrycan.jpg
Jerrycan.jpg (102.76 KiB) 1057 keer bekeken
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Becosemsaida
Berichten: 205
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 12:54
Locatie: Portugal

Re: tank vullen met een jerrycan



Bericht door Becosemsaida »

Water vullen en de beste manier? Slang op de kraan en tank vullen totdat die vol is. Geen water aanwezig het eerste pompstation in en als je vraagt om water te vullen (mischien wat ervoor betalen) mag dat gewoon gedaan worden. In de uiterste situatie heb ik een 20l jerrycan met een slangetje om die erin te gooien.

Nu lees ik toch wel over water kwaliteit, wij drinken geen water "uit de kraan" is dus alleen maar om te douchen, higiene en af en toe wat af te wassen. Water kopen om te drinken is niet zo erg duur, ik drink veel water, en als je ziek word van "kraanwater" ben je meteen genezen en doe je het nooit meer.

Heb altijd water om te drinken bij me (voor de koffie ook)..

Beco
Becosemsaida

Hymer B644, 1994
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: tank vullen met een jerrycan



Bericht door Kroppie »

de beste manier is voor mij , met de gieter, blijf ik een beetje in beweging.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: tank vullen met een jerrycan



Bericht door Toemke »

Toemke schreef:
di 25 sep 2018, 12:48


Afbeelding
Dit had ik nog nooit gezien en net prompt besteld :thumbup:
Altijd al een hekel gehad aan het gezeul met Jerry Cans of gieters voor ongeveer 110L pfft
Daarvoor had ik ooit een "Magic" slang gekocht die ongeveer 30m lang kan worden, weegt niets en neemt weinig plaats in.
Gebruik het al een aantal jaren en zeer tevreden van maar durfde wel al eens uit de opening floepen als er wat teveel druk op kwam.
Vang dat ding dan maar eens als dat op de grond ligt te spartelen :lol3:
Hiermee is dat al opgelost en het water komt er langs die dop ook uit als ie vol zit? Handig :clap:
Moet mij weer gebeuren, HEOS ding vandaag aangekomen, past niet, ook niet met bijgeleverde adapter :bang:
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: tank vullen met een jerrycan



Bericht door PaulBng »

Ze bestaan inderdaad in twee maten...
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: tank vullen met een jerrycan



Bericht door Kroppie »

vreemd mijn gieter heb je ook in verschillende maten, maar ze passen allemaal. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: tank vullen met een jerrycan



Bericht door zwaailicht »

Kroppie schreef:vreemd mijn gieter heb je ook in verschillende maten, maar ze passen allemaal. :-B

jos
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: tank vullen met een jerrycan



Bericht door johan1950 »

Ons waterverbruik is 15 ltr. per dag.
Dit is incl. douchen, koffie zetten en water drinken.
Normaal staan we ergens hooguit twee dagen, dus;
1 keer per twee dagen 3 keer lopen met onze gieter.
daarvoor ga ik niet klooien met een slang.
Johan en Ina Gols
MC4
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 03 jun 2018, 21:59

Re: tank vullen met een jerrycan



Bericht door MC4 »

Ik heb een afvalwatertank op wieltjes omgebouwd, er zit een 12V pompje in en ik haal een vol karretje water en pomp dat water dan in de tank van de camper, zo moet ik de camper niet verplaatsen om water te tanken en ik heb 35 L in één keer mee.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: tank vullen met een jerrycan



Bericht door Bob Diesel »

Moet je wel eerst die 35ltr in die bak zien te krijgen


Met een slang bv :wink:

De oplossing van Eef is :thumbup: Top

De anderen ook :clap:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

tank vullen met een jerrycan



Bericht door FredV »

on4avt schreef:Niet met sloot watet .met regenwater of putwater.
Is toch simpel.
Sinds mijn pensioen niet meer geïndexeerd wordt ben ik van de regen in de drup gekomen en staat mijn put al jaren droog; dus gebruik ik maar kraanwater.
Ik gebruik al jaren de Heos-aansluiting met een slang en mijn tank heeft bij de vulbuis een overloop naar de onderkant van de camper. Ik gebruik een Gardena koppeling met een ingebouwde stop en net als Kroppi knijp ik altijd mijn slang. Die koppeling met het kraantje vind ik wel een goede en ga ik aanschaffen.
Knibbel
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: tank vullen met een jerrycan



Bericht door B1gcheese »

Kijk zo kom je hier toch weer op ideeën voor zoiets basaals als je tank vullen. Bij mij zit de watervuldop achter een serviceluik en daar kom ik lastig bij met een gieter. Laatst maar even een frisdrank fles doormidden geknipt en als trechter gebruikt. Of ik ook een overloop heb onder de camper weet ik niet, daar ga ik dan wel achter komen. Overloop bij de vulopening geeft wateroverlast achter het serviceluik dus daar ben ik dan weer niet happig op.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: tank vullen met een jerrycan



Bericht door Kroppie »

word er door de mensen die een nieuwe camper aanschaffen wel eens gekeken of de diverse dingen wel zo handig zijn als de fabrikant wil doen geloven.?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: tank vullen met een jerrycan



Bericht door FredV »

Kroppie schreef:word er door de mensen die een nieuwe camper aanschaffen wel eens gekeken of de diverse dingen wel zo handig zijn als de fabrikant wil doen geloven.?

jos
Ik denk als je een camper voor de eerste keer koopt je daar geen erg in hebt en is het net als met alles: “door schade en schande wordt men wijzer”.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Knibbel
Plaats reactie