Zomertijd

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
cgb

Re: Zomertijd



Bericht door cgb »

Het Brusselse voorstel het twee maal per jaar de klok een uur eerder of juist later te zetten af te schaffen, blijkt inmiddels achterhaald te zijn.
Er komt een nieuw voorstel uit Brussel om een vaste tijd in te voeren, namelijk kwart voor twee.
Ben ik een groot voorstander van.
Meer informatie: https://speld.nl/2018/08/31/eu-schaft-z ... voor-twee/

Carel
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Zomertijd



Bericht door WimZ »

Shit, wij vertrekken meestal met de camper rond 11 uur. Moeten we voortaan dus later.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8669
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Zomertijd



Bericht door seth_space »

Dan zou mijn voorstel zijn de tijd af te schaffen. Geen agenda terreur meer en een stuk rustiger.
Afspraken maken op de zuid europese wijze.. mañana ;)
Hoe mooi kan het zijn...
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
AadenAnke
Berichten: 13243
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Zomertijd



Bericht door AadenAnke »

Dan zou 5 voor 12 misschien beter uitkomen! Kunnen ze alle tijd nemen om de ingangsdatum van mijn pensioen terug te draaien

Gr. Aad
cgb

Re: Zomertijd



Bericht door cgb »

@WimZ: je hebt geen probleem, want je gaat gewoon wanneer het jou uitkomt, en dat is om kwart voor twee. Want het nieuwe Brusselse voorstel houdt in dat het altijd, dag nacht, zomer en winter kwart voor twee is.
Wanneer er op dit voorstel ingesproken kan worden wil ik overigens bepleiten negen over tien als standaard Europese tijd te kiezen. Want in reclames en advertenties staan horloges altijd op die tijd. Houden we dat tijdstip voor de nieuwe Europese tijd aan, hoeven al die afbeeldingen van die horloges niet veranderd te worden. Dat scheelt een hoop invoeringskosten.

Carel
Plaats reactie