ADAC Duitsland

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

ADAC Duitsland



Bericht door Face »

Een kennis is afgelopen weekend naar de beurs in Dusseldorf geweest,en heeft daar de ADAC ook bezocht.
Hij hoorde van een medewerker dat alleen Duitse burgers lid kunnen worden,en geen Hollanders.
Ik ben al een aantal jaren lid en ga me nu dan ook afvragen of ik wel alle hulp krijg die nodig is bij pech of aanrijding.
Destijds aanmelden op een beurs was geen enkel probleem.
Waarschijnlijk zitten hier meer ADAC leden op het forum.Hebben deze wel eens een pechgeval gemeld en hulp gekregen??
Christiaanjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: za 15 aug 2015, 20:48
Locatie: 'S-HERTOGENBOSCH

Re: ADAC Duitsland



Bericht door Christiaanjanssen »

Als adac lid in Nederland volg ik.
Teisman
Berichten: 826
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: ADAC Duitsland



Bericht door Teisman »

Geloof mij u wordt gewoon geholpen en de verzekering is beter dan bij de ANWB. Heb hier recent nog over gesproken met een medewerker op het ADAC kantoor in Kleve i.v.m. terug verhuizen naar Nederland.
Peter A7
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 25 mei 2003, 0:09
Locatie: Antwerpen

Re: ADAC Duitsland



Bericht door Peter A7 »

Ik ben ook al jaren lid van ADAC. Destijds kon je als "buitenlander" probleemloos aansluiten.
Ergens vorig jaar hebben ze die regel herzien en kunnen nieuwe contracten enkel nog door inwoners van Duitsland afgesloten worden.

Bestaande contracten blijven gewoon geldig (ik heb daar van ADAC destijds een brief over ontvangen)
Beste groeten,

Peter :)
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: ADAC Duitsland



Bericht door hurktoilet »

Peter A7 schreef:
ma 27 aug 2018, 23:56
Ik ben ook al jaren lid van ADAC. Destijds kon je als "buitenlander" probleemloos aansluiten.
Ergens vorig jaar hebben ze die regel herzien en kunnen nieuwe contracten enkel nog door inwoners van Duitsland afgesloten worden.

Bestaande contracten blijven gewoon geldig (ik heb daar van ADAC destijds een brief over ontvangen)
Tot zo ver het verenigd Europa... Geen idee hoe het juridisch zit, maar logisch is het niet.
Laatst gewijzigd door hurktoilet op di 28 aug 2018, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: ADAC Duitsland



Bericht door Marco Polo »

Zijn commerciële diensten en ze willen zich op een bepaalde markt richten kan toch?
https://www.focus.de/finanzen/versicher ... 55216.html
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: ADAC Duitsland



Bericht door Face »

Wat ik me afvroeg of je voor hetgeen je betaald,juridisch gezien nog wel alle hulp krijgt die je van de ADAC mag verwachten. Het clubblad krijgt men in Nederland al geruime tijd niet meer ivm bezuiniging,alleen nog digitaal.Zou dit de eerste stap zijn??
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: ADAC Duitsland



Bericht door willemzon »

Ik snap de vraag niet. Ik ben lid van de anwb.in dld zat ik met een kapotte startaccu. Bel de anwb en binnen een half uur kwam de adac met een nieuwe accu en plaatste deze.
Maw waarom wil je lid worden van de adac.

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

ADAC Duitsland



Bericht door Marco Polo »

Omdat ANWB wat minder services verleend aan voertuigen boven de 3,5ton dacht ik?

Repatriëring zat er niet bij geloof ik.
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: ADAC Duitsland



Bericht door Face »

ANWB geeft inderdaad minder service. Ik wil geen lid worden maar ben al jaren lid van de ADAC.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: ADAC Duitsland



Bericht door doov »

Repatriëring van je +3,5t voertuig naar Duitsland heb je ook niet veel aan als Nederlander
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: ADAC Duitsland



Bericht door seth_space »

Wel vreemd dat nog steeds online zonder nationaliteit lid kunt worden.
Alleen voor automatische afschrijving is een Duitse bankrekening nodig.
https://www.adac.de/mitgliedschaft/adac-membership/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
FinnTijn
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 06 nov 2015, 16:15

Re: ADAC Duitsland



Bericht door FinnTijn »

Wij kwamen eind december 2017 met onze camper op weg naar Spanje stil te staan net voor de top van de klim na Luik in Belgie. Aangezien wij ADAC lid zijn ADAC Munchen gebeld en uitgelegd waar wij stonden en dat het motorvermogen sterk was terug gevallen. Vanuit Munchen werd een Belgische wegenhulp geregeld, deze constateerde 45 minuten na de telefonische melding in Munchen dat de rubberslang van de turbo was gesprongen, monteur bevestigde de slang opnieuw en wij konden onze reis vervolgen. In het telefoongesprek werd al rekening gehouden dat, indien reparatie ter plekke niet mogelijk zou zijn wij inclusief camper terug gebracht zouden worden naar Nederland. Geweldige service van de ADAC en dat voor nog geen 90 euro per jaar.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: ADAC Duitsland



Bericht door PE1OPQ Theo »

Face schreef:
ma 27 aug 2018, 21:56
alleen Duitse burgers lid kunnen worden,en geen Hollanders.
Werd er nog verschil gemaakt tussen Noord en Zuid Holland? :mrgreen:

Theo
Plaats reactie