Nieuwe leden of gratis advertentie plaatsers?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Nieuwe leden of gratis advertentie plaatsers?

Bericht door de Jonckheer »

Ik heb er op Facebook ook regelmatig mee te maken. Ik wil geen advertenties op mijn pagina's en geef dat ook duidelijk aan maar toch zijn er lieden die een advertentie plaatsen zo gauw ze zijn geaccepteerd als lid. Ja, en die zijn dan ook snel geblokkeerd . .
Uiteraard is het anders als je advertenties toestaat. Mij stoort het niet, ik bekijk die advertenties niet.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Nieuwe leden of gratis advertentie plaatsers?

Bericht door seth_space »

Vrijheid blijheid en de optie om topics over te slaan. Met dat laatste hebben sommigen bovengemiddeld veel moeite.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Nieuwe leden of gratis advertentie plaatsers?

Bericht door Huub56 »

Kan natuurlijk ook zijn dat hierdoor 1 van de 36000 leden tegen een koopje aanloopt dat hij anders zou missen dus kijk eens de andere kant op als alleen maar negatief
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Nieuwe leden of gratis advertentie plaatsers?

Bericht door Atoz »

@Aloys
Ik zal jouw schrijven uitprinten, figuurlijk naast mijn bed leggen en als het me nog eens te veel worden wil dan zal ik deze tekst nog eens herlezen.

Misschien willen we allemaal veel te veel schoolmeestertje spelen op dit forum. En de meesten onder ons hebben daar zelfs geen diploma voor ;)
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 963
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Nieuwe leden of gratis advertentie plaatsers?

Bericht door Metor »

Begrijp dit punt van Rudy wel (gratis advertentie medium) en kan me ook wel vinden in Alloys zijn aanpak (openheid, laagdrempelig). Voorlopig valt het nog wel mee en is het maar een klein aantal.
Denk dat we het wel in de gaten moeten houden dat het niet de spuigaten uitloopt.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwe leden of gratis advertentie plaatsers?

Bericht door doov »

iSonic schreef:
za 25 aug 2018, 7:38
En als ze daarmee hun camper verkocht krijgen mooi toch dat het forum daarbij heeft geholpen!
En niet zo gek dat je ze daarna nooit meer ziet.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Nieuwe leden of gratis advertentie plaatsers?

Bericht door Gino608D »

Ik zie het probleem niet als iemand hier iets te koop aanbiedt om zich vervolgens nooit meer te laten zien. Doe er je voordeel mee of negeer de advertentie. Laat ze dan een gratis advertentie hebben geplaatst, wellicht hebben ze hier iemand dan wel heel erg blij mee gemaakt.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Nieuwe leden of gratis advertentie plaatsers?

Bericht door travelscout »

Je kunt natuurlijk ook opnemen in je hh-regelement, dat je e-mail adressen door mag "verkopen" als je minder dan x-normale berichten, binnen x-tijd geplaatst hebt.
Dat remt vast een aantal adverteerders af. Immers zij moeten ook steeds weer andere e-mail adressen gebruiken: geeft ook rompslomp voor hen.
En (als je eens zin/tijd hebt) een steekproefje nemen en je beraden op actie (of juist niet).
Of een steekproef laten nemen door een forummer die zich hier druk maakt, over die willekeurige en onbekende adverteerders.

Dan valt al dat administratieve gedoe uiteindelijk vast wel weer mee....
Paul.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe leden of gratis advertentie plaatsers?

Bericht door Dafluc »

Een oplossing voor een probleem dat er niet is. Er is tot nu geen enkele advertentie geplaatst door een bedrijf of handelaar. Die zou ook verwijderd worden. We hebben nogmaals uitgelegd dat we er geen probleem mee hebben dat mensen lid worden om hier een advertentie te plaatsen. Geen restricties, geen acties. Geen probleem, geen oplossing nodig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Nieuwe leden of gratis advertentie plaatsers?

Bericht door blizard »

Hoe controleer je dat het geen handelaar is?
En als vervolg op het mooie relaas van Alois, in den beginne was er geen te koop (gevraagd) optie... dus

Technisch is het goed mogelijk, dat je bv eerst 5 postings moet doen voordat je een nieuw topic of in dit geval in bepaalde topics een advertentie mag plaatsten. Op meerdere forums hebben ze dat, en het forum is toch ook een beetje van "ons" gewone leden?
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Nieuwe leden of gratis advertentie plaatsers?

Bericht door Cee Pee »

Nee, het forum is niet van "ons" ook niet een klein beetje.
Aloys heeft duidelijk uiteengezet wat hij met "zijn" forum wilde bereiken en hij maakt de spelregels.
Daarbij bijgestaan door een groepje leden (moderators) die gemachtigd zijn om de regels te handhaven.
Wij zijn hier gewoon te gast en als we iets anders willen kunnen we dat vragen en dan kun je ja of nee krijgen en dan moet je het daar mee doen.

Het leven kan zo simpel zijn. :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe leden of gratis advertentie plaatsers?

Bericht door Dafluc »

Ik weet niet wie je dan tegenover ons, 'de gewone leden', wilt zetten. Iemand die begint met een advertentie is geen gewoon forumlid? En iemand die binnenkomt met een vraag wel? En wie weet hoe vaak en waarmee zo iemand nog terugkomt. En ja, we weten dat het technisch mogelijk is. Maar we willen het niet. Niet pas mogen meepraten na het invullen van alle gegevens, niet pas zelf een topic mogen beginnen na 50 berichten, niet pas een advertentie na 25 en niet pas de kroeg in na 5. Simpel toch?
Afbeelding
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Nieuwe leden of gratis advertentie plaatsers?

Bericht door blizard »

Dat is een nieuwe wending.
Zonder actieve leden is er nl ook geen forum.
Maar de mods bepalen de richting. Duidelijk.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe leden of gratis advertentie plaatsers?

Bericht door Dafluc »

Sorry, ik snap het niet. Wat is een nieuwe wending?
Afbeelding
Gesloten