naar het buitenland...

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
hobbyhup
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 20:12

Re: naar het buitenland...



Bericht door hobbyhup »

Onze camper is van 1993 en ieder jaar z'n servicebeurten, twee jaar geleden grote beurt gehad dus alles nagelopen. Toch houdt de koppeling er ineens zonder signalen mee op. Kan volgens mij met oude en nieuwere campers gebeuren ondanks goed beheer.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: naar het buitenland...



Bericht door Kroppie »

een koppeling na 25 jaar kan beuren , en ja, het enige................. .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: naar het buitenland...



Bericht door frank_h »

Bij die van mij (ducato 1985) is ook plotseling de koppeling ermee gestopt. Heb er niks aan gemerkt vooraf. Verder is de radiateur gaan lekken maar dat was nog met kneedbaar staal te rekken tot thuis. En doorgezakte bladveren, ook door de leeftijd. Bij vertrek was niks aan de hand maar het werd langzaam zo erg dat de banden aan begonnen te lopen in elke bocht. Inmiddels is dus bijna alles gerepareerd dat serieus kapot kan gaan. Ik ben er wel over aan het denken een reserve startmotor mee te nemen en bepaalde onderdelen van het schakelmechanisme die moeilijk te krijgen zijn.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: naar het buitenland...



Bericht door Kroppie »

die startmotor gewoon thuis eens demonteren , uit elkaar halen, schoonmaken, inspecteren ,vervangen wat nodig is smeren , inelkaar zetten en weer monteren, of gereviseerde monteren.
of ga je zo,n zwaar ding met plezier meeslepen en onderweg zelf sletelen of een garage zoeken?, nou ik doe het liever op mijn gemak thuis.
en neem voor het gewicht wel wat extra bier mee.

zelfde verhaal met die schakel onderdelen, die monteer je toch, ga je toch niet voor piet paaltjes meeslepen, of vind je het zonde om ze te gaan gebruiken?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: naar het buitenland...



Bericht door Meine »

Doorgezakte bladveren zie je gewoon thuis al en ook een radiateur is niet zomaar lek. Ik heb een paar maanden geleden de radiateur preventief vervangen. Ik heb dit soort vermijdbare problemen dan ook niet tijdens mijn vakantie.
Met een oudere camper moet je alles nagelopen hebben ruim voor de vakantie. Dan is hij net zo probleemloos als een nieuwe.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: naar het buitenland...



Bericht door dieseltje+ »

+1

Camper goed nakijken, hetzij door iemand met kennis. Wat al genoemd word, een aantal dingen zijn thuis al te zien dat ze aan vervanging toe zijn.
Verder gewoon gaan met de camper en dat doen waarvoor hij gemaakt is.
Laatst kreeg iemand op het forum die een splinternieuwe camper heeft gekocht ook het advies om voorlopig maar in Nederland te blijven vanwege dingetjes die kapot kunnen gaan.

De wereld op de kop.

Succes en veeeeeeeeeeeeel plezier.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: naar het buitenland...



Bericht door Kroppie »

met de tegenwoordige nieuwen is dat zeker geen verkeerd advies, zowel voor het autogedeelte, als zeer zeker voor het campergedeelte.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
deutz
Berichten: 521
Lid geworden op: do 03 nov 2005, 23:36
Locatie: tussen de rivieren

Re: naar het buitenland...



Bericht door deutz »

Alles meeslepen is inderdaad onzin, kwetsbare delen wel meenemen en voldoende gereedschap om zelf het een en ander te kunnen repareren.
Met mijn 66 jaar oude camper al heel Europa gezien en in de 32 jaar dat ik hem heb 1x een weigerende startmotor
gerepareerd, is niks in 160.000 km.
Niet bang zijn, gewoon gaan met een goed onderhouden camper, er kan altijd wel iets kapot gaan.
Een oudje is in ieder geval simpeler te repareren dan een electronica kast op wielen. :clap:
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: naar het buitenland...



Bericht door Bob Diesel »

if it aint broken
dont fix it

als ik alles preventief had moeten vervangen wat hier soms aangehaald word
had ik nu alweer alles moeten vervangen, zelfs m,n camper

en ja ,soms gaat er iets kapot ::S dan fix it :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: naar het buitenland...



Bericht door jansloos »

Je hebt m van " bekenden" hoe bekend zijn deze?
Heb je hun avonturen meegemaakt, wel eens horen klagen over bv dure reparaties?
Die bekenden al eens zelf gevraagd.

Is een ruime bron voor informatie.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: naar het buitenland...



Bericht door Atoz »

Bob Diesel schreef:
vr 24 aug 2018, 8:51
als ik alles preventief had moeten vervangen wat hier soms aangehaald word
had ik nu alweer alles moeten vervangen, zelfs m,n camper
Dan had Elly haar Bob al lang vervangen ;)
(En hadden ze dat met mij trouwens ook al gedaan)
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: naar het buitenland...



Bericht door Bob Diesel »

eerder anders om :-B :-B
maar ze kookt zo lekker :hug:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: naar het buitenland...



Bericht door Transitje »

Gisteravond werd bij MAX gesproken over pechhulp door alarmcentrales. op nummer één bleek problemen met de camper te staan.
De mevrouw van de alarmcentrale sprak haar verwondering er over uit dat er geen verschil was aan te wijzen tussen oude en nieuwe campers.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: naar het buitenland...



Bericht door djurre1980 »

Wat een geouwehoer zeg, alsof je per definitie altijd stil komt te staan met een oude camper.
Er zijn genoeg verhalen op dit forum bekend van mensen die met relatief nieuwe campers net zo goed stranden onderweg.
Wij hebben met onze '87 Iveco met inmiddels 283XXX km op de klok al vele landen aan gedaan, Scandinavië, Frankrijk, Duitsland noem maar op.
Tot nu toe (OK ik klop af :mrgreen: :lol: ) geen enkel probleem gehad.
Natuurlijk is het verstandig om een goede pechhulp verzekering af te sluiten met buitenland dekking en vervangend vervoer, maar ik zou me verder echt geen zorgen maken en genieten van het ouwe lerp.
Geef het ding voor vertrek een goede beurt en gaan met die banaan.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door djurre1980 op ma 03 sep 2018, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie