Ducato 1991 Frankrijk trip

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Ducato 1991 Frankrijk trip



Bericht door bupozaanstad »

Hier een kort verslag van onze reis door Duitsland en een deel van de Franse Alpen. De camper is een Fiat Ducato van 1991 zonder stuurbekrachtiging en zonder turbo en een 2.5D motor met 75PK. De reis ging vanuit Assendelft richting Utscheid in de Duitse Eifel waar we een paar dagen hebben doorgebracht op de camping van een bevriend radioamateur. Daarvandaan zijn we via Luxemburg richting de Alpen gegaan en dit allemaal via de binnenwegen, je komt dan op plaatsen waar je anders aan voorbij gaat, echt heel leuk om te doen. Via diverse camperplaatsen uit het bestand van “de Hoekies” hebben we er drie dagen over gedaan om aan te komen in Le Petit Gordon in de buurt van Bourg Saint Maurice, deze bestemming was heel bewust gekozen omdat daar prachtige mogelijkheden zijn om te vliegen met een parapente, wat we ook diverse keren hebben gedaan deze reis.

Omdat je niet de hele dag in de lucht bent zijn we vanuit Le Petit Gordon een aantal dagtrips gaan maken en omdat we beide enorme bergliefhebbers zijn dan ook Col de la Madeleine, Col du Petit-Saint-Bernard, Col de l'Iseran en de Cormet de Roselend gereden wat onze Ducato ook zonder probleem heeft gedaan.

In totaal hebben we een goede 5500 kilometer gereden met een verbruik van 1 op 10 en in totaal een halve liter olie bij gevuld. De camper heeft ons op de terugreis 3 keer bijna laten staan, het begon in Frankrijk dat hij in de ochtend niet wilde starten vanwege een accu probleem en dus het aggregaat er bij en de 12 volt 5 ampère laadkabel op de accu. Na een goede tien minuten probleemloos starten. Daarna geen startproblemen meer tot in Duitsland op de terugweg toen we weer op de camping in Utscheid stonden, weer een accu probleem dus weer het aggregaat er bij en na een minuut of tien gewoon weer starten. Omdat we toch die dag naar huis zouden gaan via Neuerburg om nog wat inkopen te doen na 14 kilometer de wagen bij de supermarkt gewoon uitgezet met het idee er zal wel genoeg zijn bijgeladen maar nee hoor we konden weer met het aggregaat aan de gang, daarna de wagen niet meer uitgezet tot hier voor de deur. We hadden nog een splinternieuwe 75 ampère accu staan en deze de volgende dag geplaatst en nu weer start probleem vrij. Ook hebben we hem bij thuiskomst weer lekker verwend met een nieuw oliefilter en volledig nieuwe olie. Hij heeft nu 272.600 op de teller staan.

OK een paar plaatjes bij het verhaal.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Ducato 1991 Frankrijk trip



Bericht door henk en lila »

Super. Die oudjes doen het nog prima!
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ducato 1991 Frankrijk trip



Bericht door Kroppie »

is ook helemaal niks mis mee met die ouwe dingen, zijn alleen maar oud, nou en? , zijn wij ook, meestal nog ouder dan die oude campers. :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8231
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Ducato 1991 Frankrijk trip



Bericht door hurktoilet »

Zo'n oude camper, geen probleem. Maar parapenten? Ammenooitniet. Vind stoeltjesliften al eng genoeg...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Ducato 1991 Frankrijk trip



Bericht door bupozaanstad »

hurktoilet schreef:
za 18 aug 2018, 0:39
Zo'n oude camper, geen probleem. Maar parapenten? Ammenooitniet. Vind stoeltjesliften al eng genoeg...
Zo dacht ik er jaren geleden ook over. Stoeltjeslift, ladder en keukentrapje, je krijgt me er echt niet mee omhoog. Zelfs een dubbel gevouwen oude krant is al te hoog. Maar in ons koppie gebeurt iets op het moment dat je geen referentie meer hebt met aarde, je hebt dan totaal geen last meer van welke vorm van hoogtevrees dan ook. Het is echt heel raar maar sta ik op de skislope om op de lucht in te gaan dan denk ik oeps wat hoog maar na 6 stappen ben je in de lucht en het hoogtevrees gevoel is weg, maar zolang ik contact heb met de aarde en of dat nou via een kabel van een stoeltjeslift is of wat dan ook dan loopt het zweet van mijn lichaam.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ducato 1991 Frankrijk trip



Bericht door Atoz »

Ik vind soep eten uit een bijna leeg bord al vreselijk.

Jouw verhaal klinkt me als 'niet betrouwbaar'. Maar dat zal wel aan mezelf te wijten zijn.
.... .. ;)
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Ducato 1991 Frankrijk trip



Bericht door macfocus »

Mooie foto's Henk!
Goed om te horen dat de traktor het goed gedaan heeft.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ducato 1991 Frankrijk trip



Bericht door frank_h »

Ik heb ook zo'n Traktor, maar dan nog met een alkoof erop. Daarmee ben ik dit jaar de Koningsstuhl naast Heidelberg omhoog gereden. Hele stukken in de 1, heel soms als het minder steil was in de 2. Maar zonder problemen naar boven.
Plaats reactie