Tolerantie op overgewicht campers

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27476
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door Marco Polo »

Komt dovemansoren je bekend voor in relatie tot het camperforum en zijn inwoners :D :D :D
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8694
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door seth_space »

Is er discussie over de regeltjes dan?

Wel over de toepassing en daar draait het tenslotte om.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27476
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door Marco Polo »

Volgens mij wordt er toch stevig over de regels zelf gediscussieerd Seth

Er wordt naar weinig op gehandhaafd behalve in de landen waar het toe doet dus over de daadwerkelijke toepassing valt weinig te discussiëren.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8694
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door seth_space »

Ben ik niet met je eens. De regel en grens is helder: 3500KG daar kun je niet eens over discussieren zonder de regels te willen veranderen. waar ook best iets voor te zeggen is, maar dat terzijde.

De toepassing, de tolerantie (titel topic) en de grijze gedoogzone is waar het hier over gaat.
Opvallend weinig ervaring over boetes of controles en de toepassing van de regels.
De meeste camperbezitters gaan naar het erg strenge Frankrijk. Daar hoor je zelden of nooit iets over.
Over oostenrijk hoor je veel over controles maar weinig over beboete camperaars hier.
De youtube beelden van Duitse controles zijn vele jaren oud en vooral gericht op caravans en aanhangers.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door Gino608D »

Kroppie schreef:
do 16 aug 2018, 17:16
de regeltjes zijn er nu eenmaal , wil je geen gezeik en gezeur onderweg , voldoe gewoon aan die regeltjes, of ze nu onzinnig zijn of enkel om inkomsten te creeren, doet er niet toe, ze zijn er, en daar doen we met z,n allen geen ene malle moer aan, elke discussie hier over de regeltjes is bij voorbaat totaal zinloos.

jos
Amen
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51310
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door Kroppie »

over en uit , klaar :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Fleurette
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 09 mar 2018, 15:40

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door Fleurette »

Je kan ook gewoon besluiten te stoppen met lezen. Dan hoef je je niet te irriteren en ook anderen niet op te leggen dat het klaar is.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51310
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door Kroppie »

ben zeker niet geirriteerd , maar er wel klaar mee. :D

ga fijn door met de discussie, laat mij je niet stoppen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door Cee Pee »

seth_space schreef:
do 16 aug 2018, 17:46
.........Opvallend weinig ervaring over boetes of controles en de toepassing van de regels.
De meeste camperbezitters gaan naar het erg strenge Frankrijk. Daar hoor je zelden of nooit iets over.
Over oostenrijk hoor je veel over controles maar weinig over beboete camperaars hier........
Gek he, er zijn er maar bar weinig die hier vol trots gaan vertellen dat ze de zaak moesten uitladen en nog een vette prent op de koop toekregen. :silent:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 437
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door FJM »

Het hoeft niet vol trots om hier uitgebreid te vertellen dat je "gepakt" bent omdat je te zwaar bent.
Ik zou het erg op prijs stellen als er hier forumleden zouden melden dat ze überhaupt gecontroleerd zijn op gewicht... Maakt me niet eens zoveel uit of er dan sprake is geweest van overgewicht...

Dus: Is hier ooit iemand gecontroleerd op overgewicht?!?!?!
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door Cee Pee »

Ja aan de grens toen we Zwitserland ingingen, niet te zwaar dus geen probleem.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door Atoz »

FJM schreef:
do 16 aug 2018, 19:26
Het hoeft niet vol trots om hier uitgebreid te vertellen dat je "gepakt" bent omdat je te zwaar bent.
Ik zou het erg op prijs stellen als er hier forumleden zouden melden dat ze überhaupt gecontroleerd zijn op gewicht... Maakt me niet eens zoveel uit of er dan sprake is geweest van overgewicht...

Dus: Is hier ooit iemand gecontroleerd op overgewicht?!?!?!
Ja ik
Complete afgang met Duitse dikke BMW op de autostrade.
Mochten de heren volgen.
Sindsdien bekommert ik mij om het gewicht van onze camper.
En nee we zijn niet doodgeslagen en mijn vrouw is ook mogen blijven.

Trouwens ons overgewicht is minimaal, maar de belangrijkste reden ben ik zelf..... Mocht ik zelf wat minder wegen....

En om het verhaal compleet te maken, tijdens de vorige twee controles die jullie in Nederland APK noemen zijn we telkens gewogen.
de eerste keer mocht ik zelfs terug komen om hem leeg te laten wegen.

Maar iedereen doet wat hij doen wil....

Gegroet
Zwaarlijvige Guido (>100 ;) )
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8694
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door seth_space »

Gino608D schreef:
do 16 aug 2018, 18:26


Amen
Tja voor sommigen is het een geloof zoals al eerder vastgesteld was :bow:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8694
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door seth_space »

Cee Pee schreef:
do 16 aug 2018, 19:11

Gek he, er zijn er maar bar weinig die hier vol trots gaan vertellen dat ze de zaak moesten uitladen en nog een vette prent op de koop toekregen. :silent:
Gezien de felheid van de regelneven hier kan ik me dat enerzijds voorstellen. Anderzijds is het niets om je voor te schamen. Ik zou niet weten waarom zelfs.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gesloten