Elk jaar 25% meer schades met campers

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door AadenAnke »

Toen ik de nieuwe camper kocht zo'n 8 weken geleden Weerdt mij gevraagd of hun verzekering ons een aanbod mocht doen? Natuurlijk mag dat! Leuk aanbod ook qua voorwaarden dus doen we. Als beroepschauffeur waarvan ook nog een aantal jaren als rijinstructeur sta je dan een beetje verbaasd als je aangeboden wordt een gratis dag voertuig beheersing. Oké leuk gaan we vast doen misschien kunnen ze me nog iets bij brengen? Maar het idee er achter is niet verkeerd. Zag in Frankrijk een Fransman met de ramen geblindeerd manoeuvreren met als gevolg achteruit tegen een muur als extreem voorbeeld toch soms geklooi dat ik weleens de neiging krijg van zal ik het ff voor je doen? Gelukkig kan ik me beheersen! Dus ja ik ben voor. Net zo goed dat ik een voorstander ben van een periodieke rijproef. Nu ligt je rijbewijs 30 jaar in de kast en dan stap je achter het stuur en mag je weer. Zoals Nico al opmerkte beroepsmatig 35 uur per 5 jaar code 95 onderricht, waarbij elke deelnemer zich afvraagt waarom. Iedereen die dus privé het zelfde bestuurd mag dat zo doen. Zet ik mijn vraagtekens weleens bij. Er is een mooi tv programma "De Slechtste Chauffeur Van Nederland" lachen en in en in triest dat ze de weg op mogen! Een speciaal camper rijbewijs mag van mij ook. Kan ik er nog 1 aan het reeds volle rijtje toevoegen.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door Marco Polo »

Hebben ze toch?
C1 noemen ze dat
Ben je gelijk van allerlei camperafslank perikelen af

Cursus in ruil voor premieverlaging is inderdaad gewoon een mooie deal.
Voor de doorgewinterde stuntels is het jammer maar voor de gemiddelde camperaar misschien een eye opener.
Laatst gewijzigd door Marco Polo op wo 08 aug 2018, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ponytail52
Berichten: 273
Lid geworden op: do 03 sep 2015, 21:19

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door Ponytail52 »

Wat ik wel mis in deze verhalen is de onderbouwing: in hoeveel van deze gevallen ligt de aansprakelijkheid bij de camperaar?
Campergroetjes,
Willem en Alie
Mclouis Lagan 252
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door Marco Polo »

Als de verzekeraars erover klagen blijkbaar het overgrote deel.
Maar je kan er weinig mee.

In Duitsland hebben ze ooit het klasse 3 rijbewijs afgeschaft omdat tot 12 ton rijden (incl aanhanger) voor iemand die ooit in een Golfje afgereden had toch wel een beetje veel van het goede was :D
Maar blijkbaar is zelfs 3,5 ton voor sommigen al teveel ;-)
PE1OPQ Theo
Berichten: 4574
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers.



Bericht door PE1OPQ Theo »

dieseltje+ schreef:
wo 08 aug 2018, 13:21
@Theo
Een linkje naar dat bericht?! Dat bericht kan ik namelijk niet vinden. (of doe te weinig moeite :-B )
In het dagblad v/h noorden stond het artikel

Theo
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door AadenAnke »

Kijk gewoon eens om je heen hoeveel kunnen er met hun eigen dagelijkse wagen file inparkeren, een garage steek en een bochten achteruit? Op een nette manier vooruit een bocht nemen? Wil ik het niet hebben over schakelen en koppelen. Als die dan met een camper op pad gaan die ze met moeite onder controle hebben is het niet vreemd dat er vooral kleine schades zijn. Zo dag gratis voertuig beheersing kost ook al is het in groepsverband toch gauw een 300 per deelnemer schat ik. Een inverstering die moet zich terug betalen. Ja een krasje op de bumper kost al meer dus zal het zeker nut hebben

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door Marco Polo »

https://www.nkc.nl/rijvaardigheidstraining/

Groepsverband 189€
Geen geld

Ik doe het uit principe niet vanwege net groot rijbewijs
Maar je krijgt wel 10% korting op de verzekering

Aveco bied het ook voor dezelfde prijs
Maar verder geen korting

https://pmcamperverhuur.nl/rijvaardighe ... ng-camper/
En deze verhuurder houd ook graag zijn campers heel Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door AadenAnke »

Safe trip gratis en een goedkopere en naar mijn mening beslist niet slechtere voorwaarden! Dus de moraal de kunde van besturen van een camper laat nog al te wensen over in het algemeen. Helaas moet ik daar achteraan zeggen.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door Marco Polo »

Aardige filosofie van die Safe trips.
Preventie in plaats van afwachten.
(Met naast aandacht voor rijvaardigheid ook voor het onderhoud)

Is een wat ruimer perspectief dan alleen straffen via bonus/malus of premieverhoging voor een ieder.

Zijn er dus al 2 die daar actief mee bezig zijn.
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2459
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door bently »

Hoeft niet altijd aan de camperaar te liggen.
Tegenwoordig zijn er ook vaak hagelschades of ander natuurgeweld die gemeld worden.
Schades gemeld die buiten de schuld van de bestuurder vallen. Vernieling e.d.
Als zoiets je 3 keer overkomt dan staan je schadevrije jaren op 0.
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door Marco Polo »

Daarom jammer dat de berichten in de media eigenlijk weinig samenhangends melden over oorzaken.
Althans niet de media die hier aangehaald zijn.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door MonRoe »

In 2001 een camper gekocht en toen gelijk een dag bij een rijschool rijles genomen met camper en aanhanger. Enkele jaren later via dit forum een dag sliptraining gedaan met de camper. 4 jaar terug is het C1 rijbewijs gehaald, ondertussen hebben we in de 17 jaar 200.000 km met een camper gereden (schadevrij).

Maar kom niet aan bij de verzekering voor de korting, want dan moet je echt de training volgen bij de door hen aangeboden organisatie. Ondertussen zijn wij meer ervaren dan een beginner die net een dag training achter de rug heeft, maar dat telt niet.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door Marco Polo »

https://www.nkc.nl/nieuws/2018/augustus ... 9-25903337

80% pech
20% schade of diefstal

oorzaak van het stijgend aantal pechgevallen.
Zelf hobbyen aan de camper en niet altijd even deskundig Afbeelding
Vermoedt de SOS alarmcentrale.

Tijd om wat meer reclame te maken voor het forum :-)
Gebruikersavatar
veldzicht
Berichten: 292
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 10:22
Locatie: Zaandam

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door veldzicht »

Gisteren een vraag gesteld aan de NKC . Ik heb een aantal jaren mijn C rijbewijs gehaald (met chauffeursdiploma) speciaal om in mijn camper te kunnen rijden , met de mogelijkheid ooit een zwaardere camper te kunnen besturen. Ik vond dat ik ook wel recht had op die 10% korting op de premie. Vanmorgen antwoord gekregen. Gaat niet gebeuren, ik moet de rijvaardigheidstraining doen om voor de korting in aanmerking te komen.

Ik vind het allemaal een beetje een overdreven verhaal. Natuurlijk meer schades , want het aantal campers neemt ook fors toe.
Wat ik kwalijk vind is dat er gesuggereerd wordt dat er veel verkeersongelukken voorkomen met campers. Volgens mij zijn het echt meer de botsingen met paaltjes en bomen etc. En daarvoor hebben we toch het eigen risico en de afbouw van de korting ?

Rij veilig, Nico
Nico en Marga Vaal reizen met een Hymer B514 2,8JTD Automaat van 2004.
Plaats reactie