Elk jaar 25% meer schades met campers

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door AadenAnke »

Ja pech en onderhoud. Ik denk dat afslepen ook hier in Nederland steeds vaker gebeurt! Techniek wordt steeds ingewikkelder, de tijd dat je met wat schroevendraaiers een setje steek en ring sleutels eigenlijk wel alles aan je voertuig kon repareren is echt voorbij. Heb mij laten vertellen dat bijna de helft van de gestrande voertuigen jonger is dan 6 jaar en volgens schema onderhouden is bij de dealer. Electronisch is het zwakste stuk hoor ik de professionele mannen en vrouwen steeds zeggen. Laten we wel zijn probeer van daag de dag eens een lampje te wisselen? Nee laat maar als het enigszins kan rij ik wel naar de garage. Bij die goeie oude Tok ging dat makkelijk. Bij nieuwe heb ik gezien moeten je handen en armen van elastiek zijn om er zelfs maar bij in de buurt te komen. Laat staan als er iets aan de motor of is. Ook voor proffies is het onderweg bijna niet meer mogelijk om iets ff te fiksen als ze geen mobile werkplaats bij zich hebben. Natuurlijk zijn er ook vele waar het onderhoud te wensen overlaat. Jos (dacht ik) heeft een mooie kreet " wat er niet inzit kan ook niet kapot gaan) of zoiets. Ik denk dat het een aardige dekking is van het verhaal
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door Bob Diesel »

En wat er wel in zit gaat een keer kapot :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door Kroppie »

en om een lampje te wisselen moet je tegenwoordig een opleiding gynaecologie gehad hebben kun je het via de uitlaat doen.

zulke auto,s zou de rdw een typegoedkeuring moeten weigeren, lampjes moet je onderweg zonder gereedschap kunnen vervangen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27449
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door Marco Polo »

Zou men tegenwoordig ook al de alarmcentrale bellen om een lampje te wisselen ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door Bob Diesel »

klik klik

en dan rechts aan Iris vragen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
RobertMertens
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
Locatie: Heteren

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door RobertMertens »

Ga toch maar eens een reactie geven op de vraag van Meine of er daadwerkelijk verhogingen zijn te verwachten van de premie agv schademeldingen.
Dus ontving ik van mijn verzekering februari 2018 een mededeling dat mijn premiebedrag voor een WA plus met ruim 30% werd verhoogd.
Ruim 10 jaar heb ik deze verzekering bij en nimmer is door mij een schade geclaimd. Was het met deze verhoging niet eens en daarom mijn verzekering maar benaderd. Hun antwoord: agv de vele claims en de hoogte van de schadebedragen moet het geld toch ergens vandaan komen. Einde uitleg.
Mijn actie: direct beëindigen van mijn verzekering en elders een nieuwe WA Plus afsluiten. Dat is gelukt en ik ben nu zelfs € 6,00/maand minder kwijt met dezelfde voorwaarden en kleine lettertjes.
Vwb de hoogte van geclaimde schadebedragen heb ik wel een persoonlijke ervaring.
Enige jaren terug kocht een "zgn" vriend van mij een bijna nieuwe camper. Die vriend is uitgerust met een perfect stel linkerhanden en kan beslist geen enkele kleine reparatie ten uitvoer brengen. Gezamenlijk zijn wij een paar jaar met elkaar opgetrokken. Onderweg werd mij regelmatig gevraagd om het eea te willen herstellen, van lampjes t/m schotelinstellingen enz. en dat deed ik.
De eerste schade: deze ontstond doordat te dicht langs de wand van de berg werd gereden met als gevolg dat de rechterbovenzijde van voor tot achter onzacht in aanraking kwam met het gesteente omdat dat gesteente naar binnen toe overhelde. Schadebedrag € 20.000,-- en een half jaar geen gebruik mogelijk vanwege het bestellen van nieuwe onderdelen in Italië.
De tweede schade: 1 jaar later wederom samen op reis en nu werd door de bestuurder vergeten dat de achteroverhang van de camper een uitzwaai maakt. Ook nu weer een forse schade die niet beneden de € 20.000,-- bleef. De tegenpartij was een een smalle doorgang en dus moest de muur het ontgelden. Ook nu weer onderdelen bestellen enz.enz.
Na deze ervaringen heeft de "zgn" vriend de camper verkocht voor een hoger bedrag dan waarvoor hij hem had gekocht.
Waarom "zgn" vriend ? Sinds de verkoop heb ik de man niet meer gezien. Waarschijnlijk is hij nu de gehele dag bezig zijn centjes te tellen.
Alhoewel beide schades keurig netjes zijn hersteld kan ik mij niet aan de indruk ontworstelen dat beide bedragen wel erg hoog zijn zeker omdat het hier om verzekeringswerk ging. Helaas kan ik het niet bewijzen, maar toch.
Dat een verzekering probeert de kasgelden op niveau te houden, (er moet zeker winst gemaakt worden) kan ik mij voorstellen, maar ik werk in principe niet mee aan het financieren van de schaden die door onervaren mensen worden veroorzaakt.
Dus Meine, verhoging van de premies ligt zeker in het verschiet, zeker wanneer nog meer onervaren mensen( we kopen toch gewoon ff een camper!!!!)
die op jaarbasis zeker te weinig ervaring opdoen, op de weg komen.
Robert.
Laatst gewijzigd door Aloys op za 11 aug 2018, 16:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overeenkomstig de forumregels heb ik de naam van de betreffende verzekeraar verwijderd. Geen warme- en of koude douches, zie de forumregels!
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door MonRoe »

Een beetje aanhakend op bovenstaande en op bedragen van schades, twee jaar terug is er bij ons een poging tot inbraak gedaan. Wij hebben dit netjes opgegeven aan de verzekering en bij thuiskomst zijn we naar drie schade herstelbedrijven geweest.
het prijsverschil tussen deze bedrijven was best fors, bij de één kostte het 1500 euro en bij de ander 2500 euro. Een derde zat er tussenin.
Alledrie bij Focwa aangesloten en gerenommeerde bedrijven en de manier van de schade repareren was hetzelfde.

Maar de verzekering had met de 2 goedkoopste geen regeling dus moesten we naar de duurste of we moesten 500 euro zelf betalen. Je begrijpt dat we naar de duurste zijn gegaan want zelf 500 euro betalen doen we niet.

Dit hadden we ook al eerder gehad met hagelschade, ook 3 offertes laten maken en de duurste was diegene die via de verzekering zou worden uitgekeerd. Ik zeg er nu eerlijk bij, dit vonden wij in dit geval niet erg, omdat wij uiteindelijk de schade hebben laten uitbetalen in plaats van te laten herstellen.

Ook op deze manier worden verzekeringen duurder en dat hebben de verzekeringen toch ook zelf in de hand. Waarom alleen maar met bepaalde bedrijven samenwerken, terwijl er zoveel andere goede bedrijven zijn die goedkoper zijn. Dan heb je tenminste eerlijke concurrentie. Nu hoort bedrijf x dat het een verzekeringskwestie is en hoppa de prijs gaat omhoog. Als je aangeeft dat je goedkopere offertes hebt, krijg je te horen, het is toch verzekeringswerk!

Ook onze verzekering gaat per november 30% omhoog, ook wij gaan opzeggen en gaan ergens anders heen.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door Kroppie »

die maatschappijen maken afspraken met die bedrijven, en daar maken die bedrijven gebruik van, en ik denk zelfs met medeweten van de verz mij, kon wel eens zijn dat er onderling heel andere bedragen afgerekend worden, voor de klant duurder voor de mij goedkoper.(wij bezorgen jullie klanten wij vragen korting)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27449
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door Marco Polo »

Wel eens schade gehad aan een busje
Dealer van mijn keuze kon hem eigenlijk niet maken voor het bedrag wat de verzekeraar wilde uitkeren.
Was dus eigenlijk totallloss.
Toch gedaan vanwege de uren die erin zaten en interessant voor hem waren.
Geen echt succes geweest.
Teveel gerecycled om toch binnen het schadebedrag te kunnen blijven.

Dat er maar wat geschreven wordt komt me dus niet echt bekend voor.
Alien
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 20:52

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door Alien »

Wat de oorzaak ook is, en wat voor berekening je er ook op loslaat, netto resultaat is mijn premie in augustus 22, 80 was en in september naar 31,70 is gegaan, dat is toch een verhoging van een kleine 40%

10% korting op de premie na een rijvaardigheidstraining van ongeveer 190 euro? Dat is een besparing van 3,17 per maand, en dus al na 4 jaar terugverdiend. Wow..... :roll:
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10158
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Elk jaar 25% meer schades met campers



Bericht door Peter LMC »

Als er van deze rijvaardigheids training een terug koppeling naar de verzekering is
dan weet de verzekering meteen wat voor vlees er in de kuip zit.
Ik bedoel dus wat voor chauffeur er achter het stuur van de camper zit.
Misschien krijgt de verzekering wel een rijrapport van het trainingscentre met goed of zeer goed.
Goed kun je ook vervangen door slecht.
Want niet iedereen met een rijbewijs is een chauffeur schreef er eens iemand. :-B
Plaats reactie