dakdrager?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
ashgard
Berichten: 49
Lid geworden op: za 07 apr 2018, 22:16

dakdrager?



Bericht door ashgard »

Het was me eerder nog niet opgevallen, maar ik heb 4 plaatjes aan het hefdak zitten waar een dakdrager op gemonteerd kan worden (zie bijlage). Tenminste, dat denk ik. Ik heb nog nooit een dakdrager gehad dus geen idee hoe dat er precies uit zou moeten zien, laat staan met een hefdak. Mocht dit inderdaad voor een dakdrager zijn, welke tips kun je me geven? Welke dakdrager is geschikt om hierop te monteren? Waar moet ik op letten ivm het hefdak? Bedankt.
Bijlagen
DSC_0221.JPG
DSC_0221.JPG (58.22 KiB) 516 keer bekeken
DSC_0220.JPG
DSC_0220.JPG (43.61 KiB) 516 keer bekeken
DSC_0219.JPG
DSC_0219.JPG (47.64 KiB) 516 keer bekeken
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: dakdrager?



Bericht door Toemke »

Mij lijkt alsof de vorige eigenaar zelf geknutseld heeft en deze plaatjes zo heeft gemaakt dat een standaard (ouder?) model van dakkoffer voor personenwagens erop past. Je weet wel, een dak waar nog zo'n waterafvoer rand aan zit.
Ik zou geen dakdrager monteren en als je het toch doet, controleer dan eerst of je dakconstructie, aan de binnenkant waar deze plaatjes zitten, verstevigd is.
Ook, als je er gewicht in legt zal het openen en vooral open blijven van je dak wel eens kunnen tegen vallen door dat extra gewicht.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
ashgard
Berichten: 49
Lid geworden op: za 07 apr 2018, 22:16

Re: dakdrager?



Bericht door ashgard »

Daar was ik al bang voor. Maar het zou bijvoorbeeld ideaal zijn om wat grote maar niet al te zware dingen op te bergen. Ik heb bijv een hardloopkinderwagen die vrij plat maar te breed is om fijn in de bus kwijt te kunnen. Leek me perfect voor op het dak mits de hele constructie niet te zwaar is.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: dakdrager?



Bericht door Transitje »

Zou je dan niet beter iets op de trekhaak, indien aanwezig natuurlijk, kunnen maken?
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: dakdrager?



Bericht door rijschoollucassen »

Bij de Mercedes Vito zijn zelfs rails aanwezig waar dragers op kunnen. Mits de 'plaatjes' voldoende stevig zijn, is er in principe geen bezwaar. Natuurlijk gaat het dak zwaarder open, maar als je eerst de box leegmaakt valt dat ook wel mee. Mogelijk moet je anders een constructie verzinnen waarmee het dak open blijft staan.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Plaats reactie