Ik ben blij dat ze wel hun grenzen hebben, Immers als dat niet zo was hadden andere mogelijk al een dubbele premie betaald.Hermes schreef: ↑zo 08 jul 2018, 12:54Ik vind dat onze regering daar paal en perk aan moet stellen. Ik ben volledig gezond ben al 2 keer gekeurd voor mijn rijbewijs met 70 en 75. Ik heb mijn rijbewijs vanaf mijn achttiende nooit een ongeluk of onval gehad. Dus je kunt nagaan wat ik al betaald heb aan verzekeringen voor auto en camper.
Mijn doel was eens te kijken wat ik bij een andere verzekering bij overstap aan premie moet betalen. Op het formulier moest ik de geboortedatum invullen toen ik dat gedaan had kwam erbij te staan dat je niet ouder mocht zijn dan 75. Ik vind dat echt schandalig daar is een verzekering niet voor in het leven geroepen.
Ik heb net een camper van een 80 jarige over genomen. De man had in 2 jaar tijd voor 14.000 euro schade opgelopen verdeeld over 5 aanrijdingen.
De risico groepen onder de 24 en de risico groepen boven de 75 hebben een groot aandeel in de uitbetaalde schadeposten.
Nee het is niet leuk als je in die groepen zit en nee het zal niet voor iedereen het zelfde zijn maar ja als je uit schade overzicht meer premie moet gaan betalen en ja als je meerder aanrijdingen maakt in korte tijd wat denk je dan zelf dat er moet gebeuren..??
Ook verzekeringen hebben een beleid nodig om een winst aan het einde van het jaar over te houden en dan is het niet gek dat men daar een beleid op uit stippelt
Stel je bent zelf eigenaar van een verzekerings- maatschappij ??? hoe zou je handelen.. Het is dus een eenzijdige uitspraak om te roepen dat een verzekering daarvoor niet in het leven is geroepen. In ieder geval niet om miljoenen bij te leggen bij een groep grotere risicodragers..
Het is dan ook geen discriminatie maar risicoanalyse... heel normaal dus voor een bedrijf.
Het zelfde dus..
Hugo