Leeftijdsdiscriminatie bij camperverzekering

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij camperverzekering



Bericht door hwendt »

Hermes schreef:
zo 08 jul 2018, 12:54
Ik vind dat onze regering daar paal en perk aan moet stellen. Ik ben volledig gezond ben al 2 keer gekeurd voor mijn rijbewijs met 70 en 75. Ik heb mijn rijbewijs vanaf mijn achttiende nooit een ongeluk of onval gehad. Dus je kunt nagaan wat ik al betaald heb aan verzekeringen voor auto en camper.
Mijn doel was eens te kijken wat ik bij een andere verzekering bij overstap aan premie moet betalen. Op het formulier moest ik de geboortedatum invullen toen ik dat gedaan had kwam erbij te staan dat je niet ouder mocht zijn dan 75. Ik vind dat echt schandalig daar is een verzekering niet voor in het leven geroepen.
Ik ben blij dat ze wel hun grenzen hebben, Immers als dat niet zo was hadden andere mogelijk al een dubbele premie betaald.
Ik heb net een camper van een 80 jarige over genomen. De man had in 2 jaar tijd voor 14.000 euro schade opgelopen verdeeld over 5 aanrijdingen.
De risico groepen onder de 24 en de risico groepen boven de 75 hebben een groot aandeel in de uitbetaalde schadeposten.

Nee het is niet leuk als je in die groepen zit en nee het zal niet voor iedereen het zelfde zijn maar ja als je uit schade overzicht meer premie moet gaan betalen en ja als je meerder aanrijdingen maakt in korte tijd wat denk je dan zelf dat er moet gebeuren..??

Ook verzekeringen hebben een beleid nodig om een winst aan het einde van het jaar over te houden en dan is het niet gek dat men daar een beleid op uit stippelt
Stel je bent zelf eigenaar van een verzekerings- maatschappij ??? hoe zou je handelen.. Het is dus een eenzijdige uitspraak om te roepen dat een verzekering daarvoor niet in het leven is geroepen. In ieder geval niet om miljoenen bij te leggen bij een groep grotere risicodragers..
Het is dan ook geen discriminatie maar risicoanalyse... heel normaal dus voor een bedrijf.


Het zelfde dus..

Hugo
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij camperverzekering



Bericht door Hermes »

Weet jij wel waarom een verzekeringsmaatschappij in het leven geroepen is ? Jij hoort in ieder geval bij de groep eigen belang het eerst. Ik ben in ieder geval iemand die geen schade gereden heeft. Er is toch een bonus malus systeem dus waarom zou je niet verzekeren.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19104
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij camperverzekering



Bericht door Aloys »

Graag de toon een beetje matigen, en on-topic. We zijn hier niet om ruzie met elkaar te maken!
Je mag hier je eigen mening hebben, én ventileren, echter met respect voor de ander en zonder die
ander te beledigen.

Verzekeringen zijn vandaag de dag gewoon bedrijven met maar één doel: winst maken. De verzekeraar
denkt daarbij, zoals elk bedrijf, het eerst aan zichzelf.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij camperverzekering



Bericht door Cee Pee »

Als jij middels dat bonus malus systeem een flinke korting heb opgebouwd dan wordt jij er bij je eigen verzekering echt niet uitgeknikkerd en kun gewoon verzekerd blijven maar het shoppen wordt naarmate je ouder wordt steeds moeilijker.
Je oude verzekering heeft dan al aardig aan je verdient dus die kan het risico wel dragen maar een nieuwe loopt gelijk veel risico zonder dat daar jaren premie tegenover staan
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij camperverzekering



Bericht door Hermes »

Ik wil de leeftijdsdiscriminatie alleen maar onder de aandacht brengen. Ik vind het een schandaal om je op deze manier aan de kant te zetten. Je krijgt het gevoel of je zomaar afgeserveerd wordt. Ik heb niet het idee dat ouderen met een rijbewijs slechter rijden. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Het bonus malus systeem daar kunnen ze toch aan zien hoe goed je rijdt of niet soms.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij camperverzekering



Bericht door Going »

Vorige week kwam de stalling beheerder me melden dat een klant langs mijn voorkant was gegaan. De klant werd gebeld, wist van niks maar kwam toch. Vertelde dat alleen een verfstreepje op zijn caravan zat. Hij wilde liever niet door de verzekering. Hij had al wat gehad de laatste jaar. Bij de spuiterij kwam de schade van mijn voorkant op €700, plus BTW. Mijnheer tikte dat zo af. Voordat hij afrekende was ik nog even langs zijn caravan gegaan. De hele achter hoek lag open. Dus het was meer dan een verfstreekje. Bij verder kijken waren er heel wat gerepareerde delen op de beide hoeken van de caravan. Man is ongeveer 75. Ik vermoed dat de verzekering een beetje terughoudend bij vernieuwing tegen de man zal zijn, wegens zijn eerdere claims. Hij tikte niet voor niets die schadeherstel af.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij camperverzekering



Bericht door Cee Pee »

Natuurlijk kunnen ze daaraan ziet hoe het geweest is.
Maar resultaten uit het verleden zijn geen garanties voor de toekomst.
En de statistieken geven aan dat met het verstrijken van de jaren de kans op ongevallen toenemen.
Daarom gewoon lekker bij je oude verzekering blijven.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij camperverzekering



Bericht door Hermes »

Maar men moet ook niet vergeten dat de ouderen ook veel minder kilometers maken dus betalen ze zo al veel te veel. Ik wil wel eens eerlijke statistieken daarvan zien.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij camperverzekering



Bericht door Premiumliner »

Aloys schreef:
zo 08 jul 2018, 16:58
Graag de toon een beetje matigen, en on-topic. We zijn hier niet om ruzie met elkaar te maken!
Je mag hier je eigen mening hebben, én ventileren, echter met respect voor de ander en zonder die
ander te beledigen.

Verzekeringen zijn vandaag de dag gewoon bedrijven met maar één doel: winst maken. De verzekeraar
denkt daarbij, zoals elk bedrijf, het eerst aan zichzelf.
Uit uw woorden moet ik (helaas) begrijpen dat u van het begrip "onderlinge" nooit gehoord heeft, c.q. de betekenis niet kent. :eh:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij camperverzekering



Bericht door 't Busje »

Zelfs een onderlinge verzekeringmaatschappij moet in principe winst maken. Die winst wordt deels uitgekeerd aan de leden en deels gereserveerd voor toekomstige tegenvallers.

Verzekeren en statistiek zijn moeilijke vakken, die veel onterechte emotie oproepen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij camperverzekering



Bericht door Premiumliner »

hwendt schreef:
zo 08 jul 2018, 16:42
Hermes schreef:
zo 08 jul 2018, 12:54
Ik vind dat onze regering daar paal en perk aan moet stellen. Ik ben volledig gezond ben al 2 keer gekeurd voor mijn rijbewijs met 70 en 75. Ik heb mijn rijbewijs vanaf mijn achttiende nooit een ongeluk of onval gehad. Dus je kunt nagaan wat ik al betaald heb aan verzekeringen voor auto en camper.
Mijn doel was eens te kijken wat ik bij een andere verzekering bij overstap aan premie moet betalen. Op het formulier moest ik de geboortedatum invullen toen ik dat gedaan had kwam erbij te staan dat je niet ouder mocht zijn dan 75. Ik vind dat echt schandalig daar is een verzekering niet voor in het leven geroepen.
Ik ben blij dat ze wel hun grenzen hebben, Immers als dat niet zo was hadden andere mogelijk al een dubbele premie betaald.
Ik heb net een camper van een 80 jarige over genomen. De man had in 2 jaar tijd voor 14.000 euro schade opgelopen verdeeld over 5 aanrijdingen.
De risico groepen onder de 24 en de risico groepen boven de 75 hebben een groot aandeel in de uitbetaalde schadeposten.

Nee het is niet leuk als je in die groepen zit en nee het zal niet voor iedereen het zelfde zijn maar ja als je uit schade overzicht meer premie moet gaan betalen en ja als je meerder aanrijdingen maakt in korte tijd wat denk je dan zelf dat er moet gebeuren..??

Ook verzekeringen hebben een beleid nodig om een winst aan het einde van het jaar over te houden en dan is het niet gek dat men daar een beleid op uit stippelt
Stel je bent zelf eigenaar van een verzekerings- maatschappij ??? hoe zou je handelen.. Het is dus een eenzijdige uitspraak om te roepen dat een verzekering daarvoor niet in het leven is geroepen. In ieder geval niet om miljoenen bij te leggen bij een groep grotere risicodragers..
Het is dan ook geen discriminatie maar risicoanalyse... heel normaal dus voor een bedrijf.


Het zelfde dus..

Hugo
Ik ben het in dezen geheel met u eens!

Enne..... Ik neem aan dat ik u mag feliciteren met uw nieuwe camper? :D
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij camperverzekering



Bericht door Hermes »

Cee Pee schreef:
zo 08 jul 2018, 17:18
Natuurlijk kunnen ze daaraan ziet hoe het geweest is.
Maar resultaten uit het verleden zijn geen garanties voor de toekomst.
En de statistieken geven aan dat met het verstrijken van de jaren de kans op ongevallen toenemen.
Daarom gewoon lekker bij je oude verzekering blijven.
Je kunt natuurlijk bij het oude blijven als je 2 jaar op rij iedere keer meer moet betalen en gezegd wordt dat er een grote toename van uitkeringen plaats vindt omdat er steeds meer ongevallen plaats vinden. Lijkt het mij voor de hand liggen om eens bij een andere verzekering te kijken. Ik denk dat er steeds meer bij komt al heb je nog zo goed gereden. Dan denk ik dat ze bij je verzekering ook aan leeftijdsdiscriminatie doen. Mijn vraag is moeten de jongeren en dan bedoel ik mensen onder de 70 ook steeds meer betalen ?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij camperverzekering



Bericht door Dafluc »

Nee, ze maken het leven alleen voor u duurder.....
Afbeelding
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Leeftijdsdiscriminatie bij camperverzekering



Bericht door Hermes »

Heb ik weinig aan aan zo'n antwoord.
Plaats reactie