Hoe beveilig je de camper tegen inbraak?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
DickaanZee
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 10:41

Hoe beveilig je de camper tegen inbraak?



Bericht door DickaanZee »

Ja hoor, Midden in Verona, bij de Porta Palio langs de Via Colonnello Galliano vonden we overdag onze camper opengebroken terug. Alles van waarde was niet in de camper want dat hadden we mee in onze rugtassen. Maar wel gestolen waren alle elektrakabels, tafel, stoelen BBQ, klein gasflesje; spulletjes die onder het bed lagen. Met een pen was het slot in de zij/schuifdeur kapot gedrukt en de deur geopend.
Kortom erg lastig, maar wat vervangend spul gekocht; wat een slechte kwaliteit in Italie, maar dat terzijde.
Proces verbaal gehaald bij de Carabinieri waar we te horen kregen dat straffen in Italie laag zijn, het voorkomen geen prio heeft bij de politie en je vooral zelf goed op je spullen moet passen. We kregen na inspectie van de camper keurig het proces verbaal.
Terug in Nederland wordt de zijdeur gerepareerd, vervangende cilinderslot en de deur fatsoeneren voor ca 140 Euro. Dat valt mee. De reparateur wees erop dat dit een goedkoop schadeherstel is want kapotte ramen kosten snel 600 Euro per raam.
Maar nu onze vraag; Hoe beveilig je nu je camper tegen inbraak als je niet in je camper bent en wellicht ook als je wel in je camper bent.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Hoe beveilig je, je camper tegen inbraak?



Bericht door Cee Pee »

Als je uitgekozen bent voor de kraak komen ze er altijd in, dus hoe meer je beveiligd des te meer schade maken ze.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Hoe beveilig je, je camper tegen inbraak?



Bericht door 't Busje »

Na een inbraak, ook bij Verona, hebben wij extra sloten op de zijdeuren en de cabinedeuren, een kluisje in de linkervoordeur en een alarm.
Uiteindelijk kom je natuurlijk overal in, maar bij ons is het net wat lastiger dan bij de buren. We hopen dus dat ze de buren eerst doen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Hoe beveilig je, je camper tegen inbraak?



Bericht door MonRoe »

Wij hebben een beugelslot voor onze camperdeur en 2 jaar terug hebben ze in spanje geprobeerd om die open te breken. Dat is ze niet gelukt, maar ze hebben wel de houders van het beugelslot door de camperwand heen gedrukt met als gevolg gaten in de camperwand. Ook dit heeft aardig wat geld gekost. Ze zijn gelukkig niet binnen gekomen, maar als ze even door waren gegaan dan was ze dat wel gelukt. Het gebeurde trouwens op 50 meter afstand van waar wij op het strand lagen, op een zeer drukke parkeerplaats.

Je kan een fort van je camper maken, maar als ze binnen willen komen en de tijd hebben, dan komen ze binnen. Al moeten ze een snijbrander op je plastic raam zetten, of een koevoet tussen je wand en je plastic camperraam.

Soms kan je maar beter gewoon alles open laten staan en zorgen dat er niets te halen valt, dan heb je ook geen schade. (was trouwens in de jaren 90 advies van de zuid franse politie aan alle automobilisten die hun auto parkeerden op de grote parkings bij het strand aan de zuidfranse kust).
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Oemoemenoe
Berichten: 91
Lid geworden op: za 15 aug 2015, 10:35
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Hoe beveilig je, je camper tegen inbraak?



Bericht door Oemoemenoe »

Een goed alarm zou al helpen als er tenminste mensen in de buurt zijn die er op reageren als ze een alarm af horen gaan.

Ik weet in elk geval wel wat ik in italie zou doen om te voorkomen dat ze inbreken in mijn camper, ik laat hem gewoon niet alleen.
Ik blijf er in/bij om te voorkomen dat men binnenkomt en spullen steelt "omdat dat in hun cultuur zit" wat je volgens sommigen verplicht bent te respecteren als werkende belastingbetalende nederlander, zowel in NL als in het buitenland.

Ik moet nog naar Rome toe als de familie van mijn vrouw uit Canada komt, dan blijf ik op een bewaakte camping gewoon in/bij de camper zitten en de eerste de beste die probeert om binnen te komen zal ik eens aan mijn cultuur laten ruiken. Het zal een wonder zijn als hij het overleeft, ik geef ze weinig kans.

Vorig jaar wilde ik vanuit Zwitserland doorrijden naar Rome, heb het niet gedaan omdat ik de vrouw niet alleen naar het St Pieters plein wil laten gaan bij dat criminele zootje daar. Dus er moet nog een ander mee gaan, dan blijf ik in/bij de camper zitten.

Zo doe ik dat.

Sommige anderen laten hun camper overal alleen staan en er word nooit wat gestolen, dat is me bekend.
Zelfs als ze hun bankpas buiten leggen op een tafeltje met de pincode er bij word die niet gestolen.

Das overigens ook een manier om te voorkomen dat ze inbreken om je bankpas te stelen, buiten op een tafeltje leggen met de pincode er bij, dan heb je tenminste geen schade aan je camper.

:cheers:
McLouis Sovereign 74 150PK Gerobotiseerde Schakelbak.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hoe beveilig je, je camper tegen inbraak?



Bericht door Bob Diesel »

Prettige reizen maak je dan
Zitten in de camper ..wachten op on raad

Verkoop hem en al je spullen ook
Is er ook niets om te stelen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Hoe beveilig je, je camper tegen inbraak?



Bericht door Frank1954 »

Wij hebben als beveiliging...
Bearlock (uitvoering voor automaat)
Thitronik-alarm op alle zijramen woon en cabinedeur
IMC-sloten op woon en cabinedeur plus 2 garageluiken
Onze pc's zitten goed verstopt én ze staan volledig "uit" (niet detecteerbaar)
Ipad en iPhone's plus boordocumenten zijn verdeeld over 2 rugzakken net als de reservesleutels
Zijn we goed beveiligd..ja....
Kunnen we nog méér doen....neen....
Willen ze binnen zijn "breken" ze de boel wél open we zijn er voor verzekerd
Campers die helemaal niet beveiligd zijn die pikken ze er wel uit het
Eén ding heeft geen enkele dief en dat is "tijd"
En...als we nu eens allemaal wat minder naïef zouden zijn en... onze camper niet "zo" maar op parkings in een stad te willen achterlaten omdat het dan bvb "gratis" parkeren is wel...neem dan een beheerde/beveiligde camperplaats of camping
Al kan het daar ook gebeuren maar die kans is kleiner
Kijk maar eens goed op campercontact over de camperplaatsen in Italië.....de meeste zijn beveiligd
De beheerders weten wel waarom...
Vorig jaar bezochten wij Salamanca ( Spanje)...de parking voor campers aan de rand van de stad..
We lezen toch altijd ff vooraf de recensies op Campercontact.. :roll:
Zijn voor 2 nachten op een camping gaan staan aan 17€/nacht
Bus stopte voor de camping en op 15min...stonden we in het centrum voor enkele €
....voor 38€ heb je geen nieuw slot of raam
De "tijd" van weleer waar we "overal" konden parkeren zonder risico's op inbraak/diefstal is al lang voorbij
Sinds het wegvallen van de grenzen heeft Europa de deuren open gezet voor alle criminelen
Wat wordt er aan gedaan...te weinig of helemaal niks
Wat moeten we ermee doen....leren mee leven en "proberen" onze voorzorgen te nemen
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Hoe beveilig je, je camper tegen inbraak?



Bericht door Cee Pee »

neem dan een beheerde/beveiligde camperplaats of camping
Al kan het daar ook gebeuren maar die kans is kleiner
Waar is deze schijnveiligheid op gebaseerd?
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Hoe beveilig je, je camper tegen inbraak?



Bericht door iSonic »

Ik ben der zo eentje die de pinpas op het tafeltje buiten legt plus pincode en sleutels van de camper en de hele dag op het strand gaat liggen! :bow:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hoe beveilig je de camper tegen inbraak?



Bericht door hathi »

Doe ik ook,alleen weet ik mijn code al jaren Niet meer,en de Camper is meestal open :lol3:
Hans
Gebruikersavatar
marco-dea
Berichten: 152
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 18:53

Re: Hoe beveilig je de camper tegen inbraak?



Bericht door marco-dea »

Ik moet nog naar Rome toe als de familie van mijn vrouw uit Canada komt, dan blijf ik op een bewaakte camping gewoon in/bij de camper zitten en de eerste de beste die probeert om binnen te komen zal ik eens aan mijn cultuur laten ruiken. Het zal een wonder zijn als hij het overleeft, ik geef ze weinig kans.

als ik zo zou weg moeten dan verkocht ik de rommel. en hoezo zal het een wonder zijn.......... heb je dat er echt voor over??????
Met vriendelijke groet,

Marco

We Love What We Do, Trying To Live Our Dream
Plaats reactie