Motorscooter: welke?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Motorscooter welke?



Bericht door Frank1954 »

Wij hebben een Honda SH Mode 125cc en vorig jaar in Portugal onze uitstappen mee gedaan.
Is geen Ferrari en deze 120kg zware 125cc kan goed mee in alle verkeer op secundaire wegen
Start/stop gebruik ik nooit voor die paar druppels benzine méér..en dat spaart de kleine accu die vooraan onder de koplamp zit...
Nederlandse vrienden hebben de 150cc uitvoering en deze past nog beter voor 2 personen
Zo wel hun 150cc als onze 125cc staan "in" de camper (hebben allebei een 4,5t camper

Tenzij je echt wil gaan touren dan ben je al beter af met 3 of 400cc
Maar dan zou ik deze op een aanhanger plaatsen
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 777
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Motorscooter welke?



Bericht door linus »

Er zijn verschillende merken en types scooters maar belangrijk is wat voor een camper heb je ? Hoe hoog is de garagedeur en hoeveel gewicht mag er nog bij ?? Als je een Concorde hebt kun je zelf een Goldwing meenemen (valt voor mij ook onder scooters :mrgreen: ) en als je bijvoorbeeld een Arto hebt zoals ik ben je met een Honda vision110 qua gewicht en hoogte al aan de grens.
Toni
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6297
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Motorscooter welke?



Bericht door Bas vd laar »

Wij hebben een Honda Dylan, 150cc. Redelijk compacte en lichte scooter, rond de 135 kg.
Komt ook met z'n tweeen er op goed van zijn plek, ook in de Alpen geen problemen.
Hij kan 120 maar dat rijden we nooit en we rijden ook niet op de snelweg. 80 a 90 is nog prettig.
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 19:40
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: Motorscooter welke?



Bericht door hans51 »

bedankt allemaal voor de bijdrage ik denk dat ik eens met een honda 150cc ga testrijden.
groet hans51
Bij ons valt niets te erven.
Want we reizen tot we sterven
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 777
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Motorscooter welke?



Bericht door linus »

Honda sh150i die heb ik ook 😀 sterk en probleemloos maar hard geveerd. Rijklaar 140kg.
Toni
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Motorscooter welke?



Bericht door Frank1954 »

Hi Linus

Achtervering is toch instelbaar op je 150cc... :wink:
Op onze 125 staat deze achteraan op 1 stand van het maximum
Alleen is dat soms aan de harde kant met z'n 2 ( 90 en 65kg) is dat een noodzaak
Door achteraan de veerdruk te verhogen krijg je meer druk vooraan en dat komt de stabiliteit met duo en passagier ten goede
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
famdebree
Berichten: 287
Lid geworden op: do 26 aug 2010, 13:38
Locatie: Soesterberg

Re: Motorscooter welke?



Bericht door famdebree »

Wij hebben ook sinds kort de Honda sh150i, prima ding tot nu toe. Deze zomer gaan we 'm eens goed uittesten. Onze voorwaarde was dat de scooter in de garage kon samen met de fietsen. Gaat allemaal prima qua gewicht.
Wij reizen rond in een Carthago Chic C-line T-Plus 4.8H van 2013
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Motorscooter welke?



Bericht door henk en lila »

Of even wachten op de nieuwe Honda Supercub. Korte wielbasis en lekker licht.
Hebben trouwens al die camper-chauffeurs ineens ook een motorrijbewijs?
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Motorscooter welke?



Bericht door Toemke »

Mooi retro wel die supercub :thumbup:
Verleden jaar op Bali 2 recente modellen scooters gehuurd, eerst een honda vario125 nadien omgewisseld voor een Yamaha 150cc, gedurende enkele weken het eiland er kris kras mee verkend.
Ik ongeveer 85kg mijn vrouw vlot 20kg minder. Vlakke wegen geen enkel probleem maar bergop schieten ze toch wel duidelijk tekort met 2
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 777
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Motorscooter welke?



Bericht door linus »

Achtervering is toch instelbaar op je 150cc..
Alleen de veervoorspanning en daardoor verandert de demping niet :(

Maar je hebt al een sh125 begrijp ik dus :wtf: , verwacht dan geen wonderen van de sh150 want ze zijn bijna gelijk en die ene pk verschil...nouja... :eh:
De voordehandliggende keuze is dan natuurlijk de Sh300 maar die weegt zoveel als een echte motor....
Veel sucss,
Toni
Arjan2
Berichten: 6
Lid geworden op: za 28 jul 2018, 8:28

Re: Motorscooter welke?



Bericht door Arjan2 »

Ik heb 3 jaar met Honda Lead 100cc gereden en die was te langzaam. Voor de wind berg af 89 km per uur. Tegenwind reed ik in de weg voor vrachtwagens.
Ik heb met Honda PCX150 en Dylan 150cc en de Suzuki sixteen 150 cc gereden en dat zijn mooie scooters voor op de camper.

Ik wil ook nog 2 onbekende motoren aan bevelen;
Honda innova 125i ook wel Anf125i
Afbeelding

Suzuki address 125
Afbeelding

Tom en Hans hebben er beide 1 en die hebben ze beide op de camper mee en ik weet niet of de heren op dit forum zitten.
Zijn er nog andere forum bezoekers met zo'n motorscooter die op plaatje staat hierboven?
Beide modellen zijn ook in 110 cc te vinden maar die is net langzaam genoeg.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Motorscooter welke?



Bericht door Kroppie »

laat je ze toch chippen worden ze sneller EN zuiniger.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Motorscooter: welke?



Bericht door bertkuip »

We hebben inmiddels onze 2e Honda SH 150i. Gewoon omdat ie zo goed bevalt! Voordeel van het nieuwe model is o.a. het Anti Blokkeer Systeem. Met de oude zijn we eens hard onderuit gegaan toen het voorwiel bij een noodstop blokkeerde. Het nieuw ontworpen frame maakt dat hij nog stabieler en lekkerder stuurt. Bovendien heb je nu elektronische afstandsbediening ipv het oude contactslot. Dat houdt wel in dat hij bij aflevering met een tractie accu moet worden uitgerust ipv de doorsnee 12V startaccu! De laatste houdt onvoldoende stroom vast en leidt tot leegloop problemen! Helaas hebben we het aan den lijve ondervonden. :bang:

Wij vinden het een probleemloos vervoermiddel, hij zit en rijdt fantastisch, ook met duopassagier. Hij komt moeiteloos met het verkeer mee, ook in bergachtig gebied geen probleem. Op de snelweg zul je ons niet zo gauw vinden, de maximumsnelheid van 110 km met 2 personen houdt dan niet over.

Bovendien past deze Honda met de beide fietsen keurig in de garage. De opmerking over benzinegeurtjes in de camper; wij hebben het in de 10 jaar dat we een scooter meenemen nooit geroken.


Succes Hans!

:cheers:
Laatst gewijzigd door bertkuip op zo 29 jul 2018, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Teisman
Berichten: 826
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: Motorscooter: welke?



Bericht door Teisman »

Heb bovenstaande Honda Wave 110i. Met 2 personen erop door de bergen geen probleem. Erg zuinig. Topsnelheid met 1 persoon 100 km p/u. Voor toerritjes in de omgeving ideaal. Voor autosnelweg minder geschikt gezien de snelheid. En de meest verkochte ter wereld. Kortom perfect voor boj de camper. Prijs in Duitsland 1650 euro nieuw
Plaats reactie