Tijdelijke wijziging telefoonbundel

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80406
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tijdelijke wijziging telefoonbundel



Bericht door Dafluc »

Tja, ga je akkoord met hun regels? Ja. En heb je dan iets te klagen als ze zich daar vervolgens gewoon aan houden? Nee. Is dat netjes? Ja. Zijn ze verplicht om je toch tegemoet te komen? Nee. Doen ze het toch? Blijkbaar. En toch nog steeds klagen? Ja hoor, net zo makkelijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3890
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Tijdelijke wijziging telefoonbundel



Bericht door henk en lila »

Volgens mij heeft Telfort hier een soort "lokbundel" gebruikt. En dan vang je wel eens iets.
Dat (onder andere) telefoonboeren voor de centen gaan en niet voor langdurige relaties naar wederzijdse tevredenheid is mij al langer duidelijk. Jammer wel.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
AadenAnke
Berichten: 13286
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tijdelijke wijziging telefoonbundel



Bericht door AadenAnke »

Toch triest! Er wordt hier geschreven dan had je maar beter moeten lezen. Juridisch waarschijnlijk helemaal waar, echter is wetenschappelijk bewezen dat van autonome Nederlanders 10% de Nederlandse taal niet of onvoldoende beheerst. Tel daarbij op het aantal mensen dat afkomstig is van andere landen al dan niet uit Europa. Mag je dan moreel roepen het staat er dus moet je het maar lezen? Helaas is in de maatschappij waar wij in leven tegenwoordig dit wel de gedachte gang. Nagaat het over een paar tientjes op jaar basis, ga je niet dood van, maar is wel vervelend. Maar door dit soort praktijken zijn mensen wel financiël in de afgrond gestort. Juridisch geheel legaal maar regelmatig moreel verwerpelijk!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80406
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tijdelijke wijziging telefoonbundel



Bericht door Dafluc »

Ik spreek de taal niet en kan niet lezen. Echt waar? Gaan we het daar nou op gooien? Dus als je niet weet dat je bij een rood licht moet stoppen is dat niet jouw schuld. Dat idee? Zo lust ik er nog wel een.
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13286
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tijdelijke wijziging telefoonbundel



Bericht door AadenAnke »

Nee dat is te simpel Luc, de kleine lettertjes zoals ze ook wel genoemd worden zijn voor veel mensen onbegrijpelijk. Ik heb ooit eens de verbijsterende ervaring mogen hebben om 3juristen en 1 neerlandicus te horen beargumenteren wat er in een zin stond. Waarbij het ging om de plaats van een woord en een leesteken. Daar kreeg die zin een hele andere betekenis in. Mag je die kennis bij iedereen verwachten? Als je een rijbewijs wil hebben moet je een proef van bekwaamheid afleggen en dus weten dat je niet door rood mag rijden. Het plat gezegd komma's neuken is voor grote groepen gewoon niet mogelijk!

Gr. Aad
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Tijdelijke wijziging telefoonbundel



Bericht door WimZ »

de kleine lettertjes zoals ze ook wel genoemd worden zijn voor veel mensen onbegrijpelijk
dit zijn geen kleine lettertjes en ook niet moeilijk te begrijpen. Alleen als je het niet leest weet je het niet, dat mag duidelijk zijn.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31977
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tijdelijke wijziging telefoonbundel



Bericht door Bob Diesel »

En wie het wel leest ,leest het dus meestal verkeerd
Aangezien de consument geen neerlandicus cq jurist is
Maar gewoon ,, jan met de korte achternaam
Dus die mag je afrukken met ,,,,,,,,,, komma,s en moeilijk taalgebruik
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: Tijdelijke wijziging telefoonbundel



Bericht door Mijlpaal »

Aad, wil je nu beweren dat de zin uit de voorwaarden:
Voorwaarden wijzigen bundel schreef:Je korting en meegenomen MB's van afgelopen maanden vervallen als je een andere bundel of abonnement neemt.
moeilijk te begrijpen is voor autochtone Nederlanders? Je schrijft ook over wetenschappelijk bewijs, kun je de link hier vermelden? Lijkt me voor een gezonde discussie wel zo prettig.
En hoe zou jij dan die voorwaarde beschreven hebben, zodat het volgens jou geen komma neuken is?

En je spreekt over autonome Nederlanders die de Nederlandse taal niet beheersen, wat bedoel je daar nu precies mee? Want dát ontgaat mij nu geheel.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 939
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Tijdelijke wijziging telefoonbundel



Bericht door LMC591A28JTD »

Wat een gedoe over een heel simpel zinnetje dat op de pagina staat waar de aanpassing van de bundel staat. En niet in de algemene voorwaarden!

Als je dat niet kan lezen, kan je beter maar helemaal nooit iets afsluiten. Er is echt niets juridisch aan, geen komma's of ingewikkelde zinnen, gewoon in heel begrijpelijk Nederlands staat het er:

Je korting en meegenomen MB's van afgelopen maanden vervallen als je een andere bundel of abonnement neemt.

Ook bij Youfone vervalt de korting die je bij het afsluiten krijgt, als je de bundel aanpast, en dat staat er ook gewoon in normaal Nederlands, dus zo vreemd is dat vervallen van de korting niet:

Voorwaarden bundelkorting (Youfone)
-De bundelkorting is op diverse abonnementen van toepassing
-Bij een wijziging van het abonnement vervalt de bundelkorting
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Tijdelijke wijziging telefoonbundel



Bericht door hwendt »

Soms is lezen wel wat moeilijk...En ja op een andere plek staat dat verhogen /verlagen tot vervallen van je korting bij aanvang kontrakt..Maar niet op de pagina waar je kan wijzigen.
Het gesprek waar Dafluc het over heeft gehad is geweest, Ik kan 16 euro terug krijgen als compensatie. Ik had een bundel van 1 gb internet, 300 belminuten en gratis sms. voor 29 euro.
Dat is incl 15 euro telefoon. Dus zonder telefoon 14 euro .
Na terugval op mijn oorspronkelijke bundel moest ik 33 euro betalen. Dat is dus 4 euro duurder dan mijn oorspronkelijke bundel.
Bij mijn oude bundel van 14 euro is dus 18 euro geworden zonder de 15 euro telefoonkosten want die zijn tegenwoordig appart.
En Let op Telfort bied voor 17,50 nu 150 belminuten aan en 5 gig internet Dat is dus goedkoper als mijn oude bundel.
OOk dit voorstel wilden ze niet accepteren.

Dan voor de roepers over het staat in de voorwaarden ??
Probeer eens op de Telfort telefoon app terug te vinden waar de eerder genoemde regels staan dat je bundel aangepast wordt. Dat kun je alleen vinden op de inlog site van Telfort. Via de app kom je daar niets maar dan ook helemaal niet van tegen. Ze bieden je dus een app aan die onvolledig en en als je in Spanje zit en via je telefoon de deal sluit komt men later met een regel aan die ergens verstopt in de Desktop.
Het gaat mij te ver om de gesprekken met Telfort hier te plaatsen welke via een persoonlijke chatt zijn gegaan. Maar daar kwam alleen 16 euro tegemoetkoming uit terwijl het om 48 euro gaat maar ook mijn vrouw op deze wijze is behandeld dus nog een abonnement. :bang: :bang: :bang:

Ik zou zeggen voor de klanten die roepen dat je het had moeten weten ga lekker jullie gang en wat maken die paar centen uit, en voor de rijke neerkijkend figuren ja ik laat mij voor geen euro bestelen en ik gun jullie veel diefstallen toe van ongeveer 48 eurotjes maar dan wel door 20 klanten want wat maken die paar centen nu uit. :twisted: :twisted: :twisted:


! regel die er staat.
Verhogen van je bundel kan op elk moment. Verlagen kan tijdens de looptijd van je contract alleen naar je oorspronkelijk afgesloten bundel. Ook kun je bundels alleen opzeggen of aanvragen als deze niet standaard tot je abonnement behoren. Na de looptijd van je contract kun je je bundels vrij verhogen, verlagen, aanzetten en uitzetten.

2 regels die er staan
Wist je dat?
Met de Mijn Telfort app pas je zelf eenvoudig je abonnement aan zoals jij wilt. Je kunt altijd bij je facturen. En je hebt inzicht in je verbruik, zodat je precies weet wat je nog hebt. Zo weet je altijd waar je aan toe bent. Je kunt de app gratis downloaden voor Android en iPhone.
Download voor Android


3dit staat naast je mogelijkheid om je bundels te verlagen verhogen..
Abonnement wijzigen
Heb je de komende periode meer belminuten of MB’s nodig? Of juist
minder? Dan kun je hier makkelijk je abonnement wijzigen. Je kunt
daarna ook weer terug naar je oude bundel. Je mag 1 keer per
maand je abonnement wijzigen.
Als je een bundel helemaal uitzet, dan raak je eventuele
meegenomen minuten en/of MB’s van vorige maanden kwijt. In alle
andere gevallen neem je je minuten en/of MB's gewoon mee.

Beter kan ik het niet uit leggen.

Hugo die het weer mooi vind zo.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Toedeledoki

Re: Tijdelijke wijziging telefoonbundel



Bericht door Toedeledoki »

4 Euro? Daar koop je tegenwoordig nog geen 2 biertjes meer voor...

Ik begin niet aan dit soort ongein. Ik ben al járen klant bij dezelfde maatschappij. En dat wordt wel degelijk beloond! 24Gb internet, onbeperkt bellen en eens in de 2 jaar een splinternieuwe telefoon voor iets meer dan 40 Euro per maand.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Tijdelijke wijziging telefoonbundel



Bericht door Huub56 »

Mag ik zeggen dat ik het forum vin veranderen, het gaat hier alleen maar over alles wat te duur is en over iedereen die maar niet tevreden is in deze boze wereld. Zelf het beste jongetje van de klas en de rest iedereen fout en maar klagen. Als het telefoonabonnement te duur is opzeggen en de telefoon in de Maas gooien kost het niks meer. Altijd dat geneuzel over prijzen jullie lijken wel oude wijven die bij de supermarkt staan te o.h.e


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51310
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tijdelijke wijziging telefoonbundel



Bericht door Kroppie »

men zegt wel eens dat de straling van die mobieltjes de hersenen aantasten, als ik de gesprekken wel eens hoor en lees is dat inderdaad waar.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19165
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tijdelijke wijziging telefoonbundel



Bericht door Aloys »

Even terug naar het begin: Hugo waarschuwt dat wanneer je gaat 'schakelen' met je abonnement, dat je dan bepaalde kortingen
en dergelijke kwijtraakt. En dat dat niet wordt aangegeven in de advertenties waarin je wordt voorgeschoteld hoe gemakkelijk je
van abonnementstype kunt wisselen.

Als tip voor Hugo: er zijn wel goedkopere abonnementen die meer geven voor minder geld. Femma en ik zitten bij T-Mobile, samen
met nog een paar familieleden krijgen we daar als 'vriendengroepje' elk € 5,00 korting in de maand.
Femma heeft onbeperkt bellen en sms'sen en 5GB internet, € 15,00 per maand. Ik heb 10GB per maand en betaal € 20,00. We
hebben ons daar prima mee gered, de afgelopen maand in Frankrijk.

Overigens heb ik mijn laatste telefoon, een Samsung J5 2016, gewoon via internet gekocht, simlockvrij. Iets van € 170. Met die
€ 15 per maand bij een 2-jarig contract betaal je wel mooi € 360 in twee jaar...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie