kleurcode Ford Transit?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
jan orie
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 14:03

kleurcode Ford Transit?



Bericht door jan orie »

Ik zoek een kleurcode voor mijn Ford transit, de code op het vin plaatje komt niet voor bij de Ford dealer, mijn camper komt uit Italië zegt men, op het plaatje zie je AA staan dat is een kleurcode voor rood en die van mij is wit, om een lakstift te bestellen heb ik de juiste code nodig, ik heb dan ook aan een Ford rimor dealer naar de code gevraagd, maar geen antwoord gekregen, mijn vraag is , weet er iemand op deze forum hoe ik aan de juiste code komt.
Ik hoor graag van jullie.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: kleurcode Ford transit



Bericht door Kroppie »

een goede verfhandel/spuiter kan de kleur scannen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: kleurcode Ford transit



Bericht door Meine »

Ook ik heb een uit Italie geimporteerde Rimor-Transit. Voor mijn Transit pakte de magazijnman van de Ford dealer de juiste origoneele Ford lakstift zonder dat hij naar de auto hoefde te kijken. Echt moeilijk kan het dus niet zijn. Er zullen hooguit 1 of 2 varianten wit voor de Transit zijn.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: kleurcode Ford transit



Bericht door macfocus »

Elke goede spuiter of lak leverancier (vooral die), kunnen de juiste kleur opsnorren voor je.

En die maak je het makkelijk door even je brandstofklepje los te halen en mee te nemen.Ik neem ten minste aan dat die in kleur is.
En doe dan slim, laat even een lakstiftje maken en een spuitbusje vullen, en evt. zelfs een 1/8 liter blikje lak.
Dan heb je alles liggen en kan je op alle manieren spuiten.

En omdat ze het toch moeten maken zullen de kosten daarvoor heel erg meevallen.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: kleurcode Ford transit



Bericht door @3 »

@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
jan orie
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 14:03

Re: kleurcode Ford Transit?



Bericht door jan orie »

Iedereen bedankt voor het meedenken . ::bow:
Toedeledoki

Re: kleurcode Ford Transit?



Bericht door Toedeledoki »

Wat ik in zo'n geval vaak doe is even naar een grote automaterialenzaak gaan. Die hebben een heel assortiment lakstiften. In overleg mag je vaak wel even een paar mee naar buiten nemen om de kleur van het dopje te vergelijken met de auto.
Plaats reactie