Camperongeval door verkeersruzie

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door nicolasfirst »

Camper_vliegt_over_vangrail_tussen_Bavel_en_Ulvenhout_(Foto_Tom_van_der_Put,_SQ_Vision).jpg
Camper_vliegt_over_vangrail_tussen_Bavel_en_Ulvenhout_(Foto_Tom_van_der_Put,_SQ_Vision).jpg (91.54 KiB) 1191 keer bekeken
Bericht van Omroep Brabant
BREDA - Op de A58 is zaterdagavond rond half zeven een camper tegen de vangrail gereden en er vervolgens overheen gevlogen. De 58-jarige bestuurder van de camper raakte gewond. Het slachtoffer is naar het ziekenhuis gebracht. De oorzaak van het ongeluk was een ruzie met een andere weggebruiker.

De twee weggebruikers haalden elkaar op de snelweg steeds in. De automobilist trapte vervolgens op de rem waardoor de camper moest uitwijken. De camper kwam in een slip en botste tegen de vangrail. De medeweggebruiker krijgt een proces-verbaal, liet de politie zondag weten.

Het ongeluk gebeurde tussen Bavel en Ulvenhout. Uiteindelijk bleef de camper met de twee voorwielen op de vangrail staan en met de achterbanden op het talud.
Vraag: Hebben jullie wel eens gevallen van verkeersruzie gehad toen je met de camper onderweg was?

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door Jan en Simonne »

Nee, ik kijk wel lekker uit.
Daar waag ik toch mooi mijn camper niet aan.
Ze halen maar in en ze gaan hun gang maar.
Ze zullen best wel een keer af moeten slaan... of anders doe ik het wel.
Dit vind ik gewoon oerstom. De twee weggebruikers haalden elkaar op de snelweg steeds in.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door Bob Diesel »

Hoort hier niet thuis
Lees het maar op :roll: nu.nl
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door Dafluc »

We doen hier inderdaad niet aan ongelukken en rampen met campers. Gezien de vraag die eronder staat krijgt hij het voordeel van de twijfel Bob.
On topic: het komt voor dat iemand je voorbij gaat, voor je gaat rijden en de snelheid laat zakken. Door je eigen snelheid aan te houden ga je er weer voorbij. Vaak komt hetzelfde voertuig dan weer langs enzovoorts. Niks om ruzie door te krijgen, al begrijp ik nooit waarom mensen dit doen. Er persé voor willen zitten maar niet doorrijden na het inhalen.
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door Jan en Simonne »

Ik merk snel genoeg, wanneer het "zomaar" gebeurt, of dat er iemand zit te jennen.
In dat laatste geval doen ze hun best maar.
Er zijn er twee nodig om dat spelletje te spelen.

En verder?
Ik probeer al heel lang niet meer te begrijpen, wat mensen bezielt.
Ik snap er toch nooit iets van...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Antje
Berichten: 5782
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 16:00
Locatie: Noord-Holland

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door Antje »

:thumbup:
Precies, defensief rijden, relativeren, de rijders met het korte lontje negeren en zorgen voor je eigen spullen, niet alleen de camper maar ook de personenauto fiets en niet onbelangrijk jezelf.
En inderdaad niet proberen dit gedrag te begrijpen, lukt je niet! :angel:
Een vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg!


Er zijn momenten waarop zelfs een muis verandert in een tijger!
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door Marco Polo »

Dafluc schreef:het komt voor dat iemand je voorbij gaat, voor je gaat rijden en de snelheid laat zakken. Door je eigen snelheid aan te houden ga je er weer voorbij. Vaak komt hetzelfde voertuig dan weer langs enzovoorts. Niks om ruzie door te krijgen, al begrijp ik nooit waarom mensen dit doen. Er persé voor willen zitten maar niet doorrijden na het inhalen.
Druk met andere dingen over het algemeen.
Kwekken
Appen
Telefoneren
Etc.

En hebben ze dan een paar seconden tijd voor de weg dan gaat het gas er weer even op.

Actie is reactie = dus jennen is volgens mij vaak een reactie op corrigerend gedrag oid.

Ik heb mezelf daar in een zwak moment vorig jaar een keer schuldig aan gemaakt.
(Effe geknipperd toen ze voor de zoveelste keer rechts van me weer gas gaf)
Reactie bleef beperkt tot een bangige Duitse middelvinger Afbeelding
Leermomentje. Zal het niet meer doen Afbeelding
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door metatoon »

Als ik een middenvinger, krijg stak ik altijd de duim omhoog .Zo van prima joh jij bent de beste.
Maar ja net als voetbal ook de winnende partij wil graag ondanks winst blijven rellen.
Dus tegenwoordig houd ik me in en negeer die slimmerds.
Maar zelfs dan nog is de medeweggebruiker sommige gevallen dan weer teleurgesteld .
Gr.Toon
Laatst gewijzigd door metatoon op zo 06 mei 2018, 11:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door Marco Polo »

Op telegraaf stond een week of 2 geleden ook een aardig filmpje.
Personenwagen zat een truck in de weg.
De personenwagen had Anticiperende cruisecontrol aanstaan en cruisecontrol is heilig.
Hoef je zelf niet meer na te denken en op het andere verkeer te letten.
Dus toen een trucker hem voor de zoveelste keer probeerde in te halen was die truckchauffeur er een beetje klaar mee.
En reed de linkerzijkant van de personenwagen bewust aan gort Afbeelding
Mag niet natuurlijk.
En onze campers zijn wat minder stevig dan een 16m combi Afbeelding :D
Dus toch gewoon maar negeren, dat afwijkende weggedrag :-)
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door MonRoe »

Wat Luc omschrijft hadden wij twee weken terug, een auto heeft zeker wel 30 km ons ingehaald, dan gas los gelaten, dan gaan wij er weer voorbij, wij rijden 90 op cruise control. Dan auto er met 100 weer voorbij en laat zijn gas los tot 80 en zo is het heel lang doorgegaan. Het was iemand die het niet in de gaten had, je mag het niet zeggen maar het was een behoorlijk oude opa die zo nodig op zondag naar zijn kleinkinderen wil met oma ;-)

Het is behoorlijk irritant en op een gegeven moment zijn wij even de parkeerplaats opgereden en had hij ruim voorsprong zodat we er geen last meer van hadden.

In de camper rijden we relaxed, maar in de auto kunnen wij soms wat agressiever rijder maar ben ik meestal diegene die zegt, laat maar gaan ;-)
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door de Jonckheer »

Duitsers hebben er een handje van om vanaf een oprit maar gewoon met een slakkengang de snelweg op te rijden. Dat er daardoor geen hordes doden vallen verbaasd mij enorm. Afgelopen week overkwam ons dat en moest ik flink in de remmen en heb ik even de luchthoorn laten horen en daar was de idioot niet blij mee en heeft mij de eerstvolgende km proberen te jennen. Dat je een spelletje speelt met een touringcar is dermate gestoord dat ik maar de eerste de beste parking ben opgereden want zo iemand is tot alles in staat vermoed ik en zou het mogelijk niet met remmen tot 30 km/pu zijn gebleven. Waar is nou toch die politie als je ze nodig hebt? Was wel leuk geweest met een camera die alles opneemt . . :lol: :lol: :lol:
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door Navigator »

Het interesseert mij niet wat die dwazen om mij heen op de weg doen. Ik rijdt motor, camper en personenauto en ben er nogal op gericht om heelhuids thuis te komen. Wil je voorrang? Ga gerust je gang en veel succes.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door Cee Pee »

@Nico,
In Duitsland hebben ze het niet zo op dashcams, de "privacy" ligt daar nogal gevoelig.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door de Jonckheer »

Dat zal best maar voor de verzekering is het een mooi stukje bewijs, mocht het zover komen.
Plaats reactie