Camperongeval door verkeersruzie

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door Marco Polo »

Dat zeg ik
Als je veel op de weg zit leer je dat snel.
Zit je niet zo vaak op de weg dan mogen ze ook wel wat rekening houden met jou
Verder geen conflicten opzoeken op de snelweg; is al snel dodelijk.

Het is geen ideale wereld dus helemaal 100% krijg je het toch nooit
(Zowel rijgedrag als hoe er op elkaar gereageerd wordt).
Laatst gewijzigd door Marco Polo op zo 06 mei 2018, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door Bob Diesel »

Met de camper :idea:
Weg v.d snelweg :wave:

En daar is die weer :wink:
Niet iedereen met een rijbewijs is een Chauffeur
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door Marco Polo »

Als iedereen nou maar een klein beetje zijn best blijft doen dan blijven dit soort dingen wat ze zijn: incidenten ;-)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door Bob Diesel »

Je bedoelt stomiteiten

Dit is/was onnodig :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door Marco Polo »

Samenloop van omstandigheden.
Ware achtergrond zullen we nooit weten.
Daarom discussiëren we er ook nooit over

Maar het incident op zich was ook niet onderwerp van discussie.
En de incidenten die ik in 6 jaar camperen heb meegemaakt zijn op een hand te tellen denk ik.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8372
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door EasyBee »

Marco Polo schreef:
zo 06 mei 2018, 22:22
Als je veel op de weg zit leer je dat snel. Zit je niet zo vaak op de weg dan mogen ze ook wel wat rekening houden met jou
En hoe gaan anderen zien dat jij niet zo vaak op de weg zit? Stickers rondom? "Onervaren"?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door Marco Polo »

Ervaren rijders pikken de onervaren rijders er zo uit Afbeelding
Ik werk continue diensten en er zit een hemelsbreed verschil tussen het verkeer door de week en in het weekend Afbeelding

En natuurljk moet je ook gewoon een beetje mazzel hebben :-)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door Dafluc »

Tja. Ik rij een bepaalde snelheid en hou die aan. Al dan niet op CC. Iemand komt mij voorbij en gaat langzamer rijden. Mag natuurlijk. Maar moet ik daarom dan ook maar langzamer gaan rijden omdat mijn snelheid niet heilig is? Ik wacht meestal even af, soms worden ze ook weer wakker. Maar als ze langzamer blijven rijden mag dat ook, maar ga ik er wel weer voorbij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door Marco Polo »

Maar wat doe je dan als het een jojo verhaal wordt Luc?
Ijzerenheinig aan je snelheid vasthouden en tig keer inhalen en ingehaald worden of ga je een hogere snelheid aanhouden om wat bij hem of haar weg te lopen.
(Afhankelijk van de mogelijkheden van het voertuig, eventuele begrenzers en max snelheid ter plaatse natuurlijk).
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door Dafluc »

Als het gaat vervelen geef ik gas. Ik rij nooit in de buurt van mijn top. Dus dat kan. En heb ik zin in koffie neem ik de eerstvolgende gelegenheid. Geen stress. Nooit
Afbeelding
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door rijschoollucassen »

henk en lila schreef:
zo 06 mei 2018, 16:09
Ik denk dat Duitsers bij de rijles dat invoegen op de snelweg al anders leren dan wij. Valt me al 40 jaar op dus ga ik op tijd naar links als het kan. Wel jammer. Geef gewoon even gas denk ik dan.
Wetgeving in Dld is inderdaad anders. In Dld ben je verplicht (indien mogelijk!) ruimte te maken voor het invoegend verkeer. Gevolg is dat de dikke Bmw's, Audi's en andere snelle Duitsers, doodleuk naast je blijven rijden op de invoegstrook, om nadat jij naar links gegaan bent volgas rechts naast je weg te trekken, waardoor jij feitelijk zinloos van strook hebt moeten wisselen.

Ook mijn ergernis!

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door Marco Polo »

Als ik jouw stelling bij deze online collega van je invul dan komt deze toch tot een andere conclusie Afbeelding
https://www.fahrschule.de/Fragenkatalog/dt.asp

Afbeelding


(Even googelen op “einfuhren auf autobahn”).

Als je er vanuit gaat dat je voorrang moet krijgen van de hoofdrijbaan en je drukt hem er tussen kan je dat op een bescheiden boete - naar Nederlandse begrippen - komen te staan en een Flensburg punt.

En je staat niet sterk als je daardoor een ongeluk veroorzaakt.

http://files.vogel.de/iww/iww/quellenma ... 060439.pdf

Is een al wat oudere zaak waarin iemand beroep instelt omdat hij als invoeger als schuldige wordt aangewezen van een botsing met een vrachtwagen.
In hoger beroep stelt hij dat de vrachtwagen het gaatje dicht probeerde te rijden.
Kon niet bewezen worden.

Ook probeerden de invoeger om zich te beroepen op het “rits” besluit wat de situatie bij wegversmallingen regelt.
Ook dat is afgewezen omdat de rechter het niet van toepassing vindt op invoegstroken en ook in die situaties het verkeer op de doorgaande rijbaan voorrang heeft.
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door nicolasfirst »

Als OP'er wil ik jullie allemaal danken voor de reacties. Ik ben ook iemand die, of in de eigen auto of recent in de camper, nooit het maximum rijd en veel op de CC. Rijd gemiddeld 25K/jaar en mijn grootste ergernissen zijn inderdaad de mensen die inhalen en dan afzakken waardoor ik OF snelheid moet verminderen OF voorbij rijden. Als het te vaak gebeurt ben ik ook geneigd even een korte stop in te lassen.

Wat me de laatste ook vaak overkomt in de auto is dat er plots iemand voorbij komt en dan vlak voor me gaat rijden om OF de volgende auto rechts in te halen OF op het laatste moment van de uitrit gebruik te maken. In Frankrijk ben ik op dat gedrag gespitst, maar ik zie dit ook steeds vaker in NL.

In de auto kan ik redelijk snel reageren, maar met een camper ben je toch met meer massa op pad en een wat tragere reactie met in potentie dus grotere kans op een ongeluk. Dank voor jullie reacties en ik zal de opmerkingen van Luc over posts voortaan in het achterhoofd houden.

Veilige groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Camperongeval door verkeersruzie



Bericht door doov »

rijschoollucassen schreef:
ma 07 mei 2018, 8:07
henk en lila schreef:
zo 06 mei 2018, 16:09
Ik denk dat Duitsers bij de rijles dat invoegen op de snelweg al anders leren dan wij. Valt me al 40 jaar op dus ga ik op tijd naar links als het kan. Wel jammer. Geef gewoon even gas denk ik dan.
Wetgeving in Dld is inderdaad anders. In Dld ben je verplicht (indien mogelijk!) ruimte te maken voor het invoegend verkeer. Gevolg is dat de dikke Bmw's, Audi's en andere snelle Duitsers, doodleuk naast je blijven rijden op de invoegstrook, om nadat jij naar links gegaan bent volgas rechts naast je weg te trekken, waardoor jij feitelijk zinloos van strook hebt moeten wisselen.

Ook mijn ergernis!

Jaap
Klopt, daarom heb ik zelf zo´n dikke BMW gekocht.
Dan kom je geeneens op de rechterbaan en is dat probleem ook weer opgelost.
Plaats reactie